החל ממרץ: אסור לרוקח לקבל תגמול עבור מכירות

(0)
לדרג

משרד הבריאות הודיע היום כי החל מחודש מרץ אסור לרוקחים לפעול לקידום מכירות של תרופות, תוספי תזונה ומוצרים נוספים שנמכרים בבית המרקחת

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

משרד הבריאות מחדד היום את הנחיותיו בחוזר שנשלח לציבור הרוקחים וקופות החולים בנוגע לאיסור קבלת תגמול עבור מכירות בבית המרקחת. הנחיות המשרד תואמות להוראות ס' 2, לחוק זכויות החולה, התשנ"ו-1996.

נדרש לבצע את עבודתו המקצועית תוך התמקדות בתשאול. צילום: שאטרסטוק

להלן ההנחיות:

  • הרוקח מוגדר כמטפל ולכן הוא מחויב לעמוד בהוראות החוק המחייבות מתן טיפול רפואי נאות למטופל, עמידה בסטנדרטים מקצועיים גבוהים ושמירה על בריאות המטופל.
  • הרוקח נדרש לבצע את עבודתו המקצועית תוך התמקדות בתשאול, הדרכה ומתן ייעוץ רוקחי.
  • במסגרת עבודתו, נדרש הרוקח לעסוק בסוגיות מקצועיות, כגון: הגברת היענות לשימוש בתרופות שנרשמו למטופל, מניעת תופעות לוואי, הקטנת השימוש בתרופות נרקוטיות ומתן ייעוץ למטופלים, בעיקר לאלה הנוטלים מספר רב של תרופות ושאינם מאוזנים.
  • קידום מכירות על ידי הרוקח עלול לעודד שימוש לא מושכל בתרופות, בתוספי תזונה ובמוצרים אחרים הנמכרים בבית המרקחת ולכן מדובר בפעולה הנוגדת את תפקידו, את מחויבותו האתית ואת האחריות המקצועית המוטלת על הרוקח.
  • על מנת שלא להעמיד את הרוקח במצב שבו התגמול עבור מכירות עשוי להנחות את פעולתו ושיקול דעתו שלא לטובת המבוטח, משרד הבריאות אוסר על קופות החולים לתגמל את הרוקח בעבור מכירות בבית מרקחת.
  • תגמול רוקחים יש לבצע על פי עקרונות רוקחיים מקצועיים כמו מתן ייעוץ רוקחי מורחב, הגברת היענות לטיפול תרופתי, ניטור תופעות לוואי וכד'.

משרד הבריאות הורה לכל הנוגעים בדבר ליישם את ההנחיות עד ל-1 במרץ 2020.

 

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום