אחת ולתמיד: מהי הדרך היעילה ביותר לטיפול באקנה?

(11)
לדרג
תוכן מקודם

אין ספק שפצעי אקנה הם אחת מהתופעות האסתטיות המטרידות ביותר. החדשות הטובות: ברוב המקרים, טיפול מקצועי לצד שמירה על כללי היגיינה נכונים, יסייעו לשפר מאוד את מראה הפנים. המדריך הבא מפרט אודות התופעה ודרכי הטיפול המתקדמות

קוסמטיקאית
053-9419142 (מספר מקשר)

ה"אקנה" היא מחלת עור מטרידה המלווה בהופעת פצעונים מוגלתיים. לעיתים רבות, מחלה זו מובילה למבוכה ופוגעת בביטחון העצמי. מי שסובל מאקנה עלול להמעיט במפגשים חברתיים, ואף להימנע מיצירת קשרים זוגיים ואינטימיים. חשוב לדעת כי פצעי האקנה עלולים להופיע בכל גיל, אך הם שכיחים בעיקר בגיל ההתבגרות. הם לרוב מופיעים באזור הפנים, אך גם בגב, על גבי הכתפיים ובאזור החזה. בעוד שאצל חלק מהאנשים הם יופיעו בצורה קלה לאורך הפנים, אצל אחרים הם יכסו שטחים נרחבים. מיד נפרט אודות המחלה ודרכי הטיפול היעילות.

סתימה בזקיקי השערות שעל גבי העור. צילום: שאטרסטוק

מה גורם להופעת האקנה?

באופן טבעי, בלוטות החלב המצויות בעור שלנו, מפרישות חומר שומני המכונה "סבום". הפרשת כמות גדולה מידי של סבום, המתרחשת במצב של אקנה, עלולה לגרום לסתימה בזקיקי השערות שעל גבי העור, שבפועל גורמת לתהליך דלקתי המתבטא בפצעונים. מחלת האקנה מושפעת מגורמים נוספים, ובראשם  - נוכחות של הורמונים, בייחוד הורמוני מין זכריים. כמובן שגם אורח חיים תובעני, אכילה לא מאוזנת הכוללת מזונות מתועשים עתירי שומן, מלח וסוכר וכן מצבי סטרס – עלולים בהחלט לעודד את הופעת הפצעונים.

מה לא כדאי לעשות כשסובלים מאקנה?

מחלת אקנה שאינה מטופלת כראוי, ובעיקר כזו המאופיינת בהופעת שטח נרחב יחסית של פצעונים, עלולה להוביל לזיהום בעור ואף לצלקות. לכן, חשוב מאוד להימנע ממגע בפצעונים בידיים לא נקיות, וכמובן שיש להימנע מלחטט בהם.

איך מאבחנים אקנה?

כדי לאבחן את האקנה חשוב לגשת לרופא עור, אשר יוכל לקבוע האם המטופל אכן סובל מהבעיה בהתאם למראה העור. האבחון חיוני ביותר, מאחר שהטיפול בפצעונים יותאם לאחר האבחון.  בד"כ, כאשר מקור האקנה חיידקי, יומלץ על טיפול אנטיביוטי. במקרים אחרים ניתן להסתפק בשמירה על היגיינה ביתית ובהשלמה על ידי טיפול קוסמטי מתאים.

מהם הטיפולים הקוסמטיים שיכולים לשפר את מראה עור?

המלחמה באקנה דורשת שילוב בין מספר סוגי טיפולים שיסייעו בשיפור הפרמטרים הבאים: מניעת החסימות בנקבוביות, טיפול בחיידקים, צמצום הפרשות השומן, איזון רמת החומציות של העור וכמובן – טיפול בסימנים החיצוניים.כדי להצליח בכך, חשוב לוודא שהטיפול הקוסמטי יכלול שימוש ברכיבים חיוניים שונים, כמו למשל: חומצלה סליצילית וחומצה לקטית, התורמות לקילוף מבוקר של העור ולהחלקת הפצעים, ומומלצות כטיפול פילינג המאפשר את פתיחת הנקבוביות החסומות ומונע את בריחת הלחות מהעור.

גם חומצה אזלאית חיונית לטיפול בתופעה, בזכות תרומתה לחידוש העור ויכולתה לחסל חיידקים ולהפחית את רמת השומן.לאחר השלמת הטיפול, חשוב לטפל בסימנים שנותרים על העור באמצעות טיפול "פוסט דלקתי".

טיפול נכון ומקצועי. צילום: שאטרסטוק

מה תורם להצלחת הטיפול?

התמדה, התמדה, התמדה!: חשוב להבין כי רק שימוש קבוע בתכשירים בהתאם להמלצת הקוסמטיקאית, יסייע להחלמת הפצעים ולמניעת סימני האקנה.

לסיכום: האקנה היא מחלת עור המתבטאת בהופעת פצעונים דלקתיים ומטרידים. אלה שכיחים בעיקר בקרב מתבגרים אך הם עלולים להופיע בכל גיל. הם מופיעים בעיקר באזור הפנים ועלולים לגרום לסבל רב. החדשות הטובות: התמדה בטיפול נכון ומקצועי, יכולה לשפר מאוד את תסמיני המחלה ואת מראה הפנים.

אהובה הינה קוסמטיקאית פארא- רפואית (PMEC) ועוסקת בתחום הקוסמטיקה ובטיפול באקנה מזה למעלה מ- 20 שנה. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors.

 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום