השתלת שיניים בהרדמה כללית

(0)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מחרדה דנטלית ומוכרחים לעבור השתלת שיניים? אין סיבה שתסבלו מהכאב ותתייסרו מהחששות. השתלת שיניים בהרדמה כללית תהפוך את ההליך לפשוט וקל. חיוני לוודא שרופא השיניים והמרדים מיומנים ומנוסים

טיפולי שיניים
053-6112320 (מספר מקשר)

ביצוע השתלת שיניים בהרדמה מלאה מפחית באופן משמעותי את הטראומה (המנטלית) הנגרמת למטופל במהלך הטיפול המורכב, ובנוסף מאפשרת לרופא לבצע את השתלת השיניים בצורה מדויקת יותר, באופן שמשפר גם את תוצאות הטיפול.

 

 ברגים ייעודיים(שתלים) המשמשים למעשה כתחליף לשורש השן. צילום: שאטרסטוק

מהי השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא הליך כירורגי מורכב, שבמהלכו מחדיר רופא השיניים מעין ברגים ייעודיים(שתלים) המשמשים למעשה כתחליף לשורש השן שנהרס/נעקר. מכיוון שההליך מתבצע בתוך החניכיים, באזור שבו עוברים עצבים רבים, מדובר בהליך מורכב, המחייב דיוק רב מהרופא המטפל וסבלנות לא מבוטלת מצד המטופל.

מדוע כדאי לשקול השתלת שיניים בהרדמה מלאה?

בדומה לטיפולי שיניים אחרים (כגון: טיפולי שורש), גם השתלות שיניים ניתן לבצע תחת הרדמה מלאה.

לרוב, מבוצעים טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה בעיקר בקרב מטופלים הסובלים מחרדת טיפולי שיניים (חרדה דנטלית) ו/או בקרב מטופלים הסובלים מבעיות בריאותיות שונות, שמונעות מהם לבצע השתלה תחת הרדמה מלאה.

עם זאת, במקרה של השתלות שיניים, יש לביצוע הטיפול תחת הרדמה מלאה מספר יתרונות בולטים, הרלוונטיים גם עבור כלל האוכלוסייה:

  • קיצור משמעותי של משך הטיפול;
  • הימנעות מטראומה מנטלית במהלך הטיפול - העלולה להיגרם כתוצאה ממראה הדם, מהתחושה של מגע המכשירים השונים בבשר ו/או בעצבים, מרעש המכשירים וכו';
  • הקלה על המטופל - במהלך ביצוע השתלת שיניים תחת הרדמה מלאה, המטופל אינו נדרש לשבת ללא תזוזה במשך זמן ארוך, ואינו נדרש להחזיק את הפה פתוח במהלך הטיפול, מה שמקל עליו מאוד ומפחית את הסיכוי לתופעות כגון: חוסר סבלנות, אי נוחות, תזזיתיות וכו'.
  • שיפור התוצאה - מכיוון שבהשתלת שיניים תחת הרדמה מלאה המטופל מורדם, הלשון אינה זזה ואין תנועות רצוניות או לא רצוניות העלולות לעכב ו/או להפריע למהלך הטיפול. הרופא יכול לבצע את ההשתלה בצורה מדויקת ו"נקייה" יותר, מה שכמובן משפיע לטובה על התוצאה.
  • הקלה על תהליך ההחלמה - השילוב בין "נטרול" הטראומה המנטלית לעבודה המדויקת יותר של הרופא, מסייע להקלה משמעותית גם בתהליך ההחלמה לאחר הטיפול.

 

מונעת מהמטופל את הטראומה המנטלית. צילום: שאטרסטוק

מה כולל תהליך השתלת שיניים תחת הרדמה מלאה?

שלב ההכנה הבסיסי של התהליך מתבצע בדומה לכל השתלת שיניים. התהליך כולל צילומים, הכנת תוכנית טיפול ועבודה מול המעבדה, להכנת השתלים הנדרשים. עם זאת, כשמדובר בהשתלת שיניים תחת הרדמה מלאה, כל העבודה מתבצעת בשיתוף פעולה של הרופא עם המרדים, שיהיה אחראי על ההרדמה בפועל.

בשלב השני, לאחר כל הבדיקות והאישורים, מוזמן המטופל לבית החולים כדי לבצע את השתלת השיניים עצמה. השתלת שיניים בהרדמה מלאה מבוצעת בחדר ניתוח מורשה, שיש בו את כל הציוד הדרוש, בנוכחות מלאה של המרדים וכמובן רופא השיניים.

האם התהליך בטיחותי?

כשהשתלת השיניים תחת הרדמה מלאה מתבצעת ע"י רופא בעל מיומנות בטיפולים מסוג זה וע"י מרדים מקצועי ובעל ניסיון, ההליך בטוח מאוד. לעיתים אף בטוח יותר מאשר השתלת שיניים תחת הרדמה רגילה. זאת, מכיוון שבהרדמה מלאה אין סכנה לתזוזה פתאומית ו/או ל"הפתעות" שליליות הנובעות מהתלות בשיתוף הפעולה של המטופל, העלול להשתבש נוכח המתח שבו המטופל שרוי.

לסיכום: השתלת שיניים תחת הרדמה מלאה מיועדת לכל מי שמעוניין בכך או נאלץ להימנע מביצוע השתלת שיניים תחת הרדמה מקומית רגילה. גישה זו מקצרת את משך הטיפול, מונעת מהמטופל את הטראומה המנטלית הכרוכה בנוכחות פעילה לכל אורך ההשתלה, ומאפשרת לרופא לבצע את השתלת השיניים בצורה מדויקת יותר.

 

ד"ר ג'לאל חאטר הוא רופא שיניים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום