גבצ'יק: השיטה שריפאה את כאבי הגב שלי תוך שבועיים וחצי

(0)
לדרג
תוכן מקודם

כדורגלן העבר שלמה וקנין סבל מכאבים כה עזים בגב, עד כדי אובדן שליטה על הרגליים. לאחר 3 שנות טיפול בלתי מועיל בגישות שונות, הוא החלים לחלוטין תוך שבועיים וחצי, בזכות שיטת גבצ'יק. צרכנות רפואית

מומחה רפואה משלימה
053-9415785 (מספר מקשר)

שלמה וקנין, תושב באר שבע בן 62, היה בעברו שחקן כדורגל בהפועל באר שבע, ונהנה מחיים עשירים ופעילים עד לפני כארבע שנים. המצב החל להשתנות בוקר אחד, בעת שהיה בטיול בברצלונה.

"קמתי באחד הבקרים וחשתי נימול קל ברגליים", מספר וקנין ומוסיף: "בתחילה לא ייחסתי לכך חשיבות, תיארתי לעצמי שזה קשור במיטה שאיני רגיל אליה, ובכך שלא ישנתי טוב באותו הלילה, אך התחושה הלכה והתעצמה וזה התחיל להדאיג אותי". כשחזר וקנין לארץ, ערך בדיקות דם, מהן עלה כי הוא סובל ממחסור בוויטמין B12, דבר העשוי להתברר כמקור הבעיה. וקנין נטל כדורי B12 להשלמת החוסר, אך הנימול רק הלך והחמיר, גם בחלוף חודשיים - שלושה חודשים.

וקנין נזכר: "זה הגיע למצב של חוסר תחושה בכל פלג הגוף התחתון, מהאגן ומטה, שהיתה מגיעה בפתאומיות ומאלצת אותי להתיישב, כדי להרגיש שהתחושה ברגליים חוזרת ושהדם שב לזרום בהן. היו מצבים שחשבתי שאני עומד ליפול, מכיוון שפתאום לא היתה לי שום שליטה על הרגליים. אחרי שהייתי יושב קצת, זה היה מסתדר, אבל ברגע שקמתי שוב ללכת, המצב חזר לקדמותו. תוך כמה חודשים התחילו גם כאבים שהלכו והחמירו עד לרמה בלתי נסבלת, במיוחד בבקרים, עם הקימה".

שלמה וקנין. צילום: באדיבות שלמה וקנין

ניסיונות שלא הועילו - למציאת פתרון: אורתופד, פיזיותרפיסט, דיקור סיני, כוסות רוח ומכשירים אלקטרוניים

במאמץ למצוא פתרון למצב, הגיע וקנין לאורתופד שערך לו סדרת בדיקות. נמצא כי וקנין סובל מבלט דיסק בחוליות L3-L4, ומבלט נוסף בחוליות L4-L5. שני בלטים אלה לחצו על העצבים של חוט השדרה וגרמו לתופעות מהן סבל.

במשך מעל שנה וחצי, הגיע וקנין לפגישות אצל האורתופד מדי יום, עבר טיפולי פיזיותרפיה בשילוב עם מכות חשמל ועיסויים, פעמיים בשבוע נעזר גם בטיפולים מהרפואה האלטרנטיבית - דיקור סיני וכוסות רוח. בנוסף לכל אלה, הוא רכש גם סוגים שונים של מכשירים אלקטרוניים שהבטיחו הקלה. מלבד תחושה נוחה יותר בזמן הטיפולים, לא חל כל שיפור במצב.

"ניתוח לא בא בחשבון", אומר וקנין ומסביר בהרחבה: "קראתי על ניתוח המון ברשת. ראיתי שבשום מקום לא מובטח יותר מ-50% הצלחה. זה ממש הפחיד אותי. בנוסף, קראתי סיפורים של אנשים שעברו את הניתוח. רק בודדים עברו את הניתוח מיוזמתם. הרוב הגיעו לניתוח רק מתוך מצב של אין ברירה. אני לא הייתי מוכן להגיע למצב כזה. אני אדם פעיל, שאוהב לטייל, לשחק עם הנכדים. ספורטאי, עם טמפרמנט גבוה. אני עובד כמנהל ויש באחריותי עובדים. כבר מעל שנה וחצי שכל זה נעלם, הפכתי להיות שבר כלי, אדם לא נעים שכל הזמן סובל ומתלונן על כאבים. לא הסכמתי בשום אופן להמשיך לחיות ככה. אני בסך הכל בן 60, ילד... יש לי עוד שנים ארוכות ליהנות מהחיים".

איך הגעת לניר יוגב ולשיטת גבצ'יק?

וקנין: "ראשית, היה לי רצון עצום להבריא. זה אחד הדברים החשובים ביותר בדרך להחלמה. עכשיו רק הייתי צריך למצוא את הדרך לשם. חיפשתי כל מיני דרכים, עד שיום אחד נתקלתי בשם "גבצ'יק". נכנסתי לאתר, התחלתי לקרוא, ראיתי סיפור של בחור מארה"ב, שמתאר איך בזכות השיטה הוא קם מכיסא הגלגלים אליו היה מרותק. בהתחלה לא האמנתי למה שכתוב. חשבתי שזו עוד שיטה שאין מאחוריה כלום, אבל אז התחלתי לקרוא על ממציא השיטה, ניר יוגב. הבנתי שגם הוא סבל ממשהו דומה לשלי ושהשיטה שהוא פיתח מטפלת בכאבי גב בלי כדורים, בלי ניתוחים, בלי זריקות. החלטתי ששווה לנסות".

וקנין ממשיך: "השארתי את הפרטים באתר, ולמחרת ניר התקשר וביקש לערוך שיחת וידאו. אני בדרך כלל טיפוס מאוד חשדן, לא מוסר פרטי אשראי בטלפון וכו', אבל כשראיתי את העיניים שלו, את החיוך שלו ואת איך שהוא מדבר, הרגשתי שאני סומך עליו בעיניים עצומות".

מה כלל הטיפול שהוא הציע?

וקנין: "אחרי שניר שמע את הסיפור שלי, הוא אמר לי כך: 'אני יכול לעזור לך, ואני מבטיח לך שאני אעזור לך להבריא, כי יש לי את הדרך. אבל ראשית יש לי כמה תנאים - שתעשה את מה שאני מבקש, בדיוק כפי שאני מסביר, שתקפיד ותתמיד, ושלא תתלונן על הקשיים אלא תחפש בכל יום את הטוב ואיתו תטפס הלאה'. ידעתי שהמשמעת העצמית שפיתחתי כספורטאי תעזור לי לקיים את מה שהוא מבקש. התחייבתי לעמוד בתנאים. התחברתי גם לבסיס עליו הוא בנה את השיטה, מכיוון שזה משהו שאליו הייתי מורגל כספורטאי: אם יש מקום פגוע, צריך לחזק את השרירים סביבו. חיזוק השרירים יסייע בהחלמה.

ניר שלח לי תרגילים בהדרכת וידאו וצירף אותי לקבוצת הפייסבוק. השיטה כללה ביצוע של שתי סדרות תרגילים מדי יום, אחת בבוקר ואחת בערב, ועוד תרגילי 'עזרה ראשונה' שאפשר לעשות גם לאורך היום. כפי שניר הדריך אותי, בחרתי מכל סוגי המנחים שהוא שלח לי את התרגילים במנח הישיבה, שבו הרגשתי הכי פחות כאב. התחלתי להיכנס לשגרה של השיטה.

אחרי שבוע, הרגשתי פתאום שינוי קל, אבל חששתי לשמוח מהר מדי. עבר עוד שבוע וחצי, ואני, שכבר חודשים ארוכים קם בבוקר בשיא הכאבים, מתעורר ללא כל כאב. חיכיתי עוד כמה ימים, כדי להיות בטוח שאני לא חולם או מדמיין, אבל זה היה נכון - הכאבים פשוט נעלמו!".

מה כל כך עזר לך דווקא בגבצ'יק, לדעתך?

וקנין: "קודם כל התרגילים כלל לא קשים. מדובר בתרגילי יוגה לחיזוק של השרירים, שמאוד כיף לבצע אותם. התרגול דורש בסך הכל רבע שעה בבוקר ורבע שעה בערב. בנוסף, את תרגילי ה'עזרה ראשונה' אפשר לעשות אפילו בזמן העבודה, ליד אנשים, מאחר שאלה תרגילים קטנטנים של כיווץ, שאף אחד לא יכול לראות שאתה עושה.

בנוסף, יש כאמור קבוצת פייסבוק, שהיא עוד אלמנט מדהים בשיטה. מאות מטופלים של ניר חברים בקבוצה, שהפכה ממש לקהילה. אנחנו משתפים זה את זה, מייעצים ומעודדים. כל יום ראשון יש וובינר, שניר מעביר. כולנו משתפים ותומכים וניר מחזק. התחושה נפלאה, זה מאוד מחזק בתוך התהליך. ניר מדבר המון על הפן המנטלי והנפשי, שהוא לא פחות חשוב מהצד הפיזי בריפוי. הוא מעודד אותך לדחוף את עצמך, להשיג את המטרה ולהאמין שתצליח, וזה פשוט עובד".

לא שומרים על עצמנו. צילום: שאטרסטוק

מה מצבך כיום?

וקנין: "התחלתי את הטיפול עם ניר באמצע חודש מאי. אמרתי לו שכל שנה אני נוהג לטוס בקיץ לטיול ואוהב מאוד ללכת ברגל. ביקשתי רק דבר אחד: שבקיץ הקרוב אוכל להגשים את זה. בסוף מאי כבר הייתי בריא והטיול יצא לפועל בדיוק כפי שחלמתי.

היום אני קצת יותר מחצי שנה אחרי ואני על גג העולם. אני רץ, נהנה, משתולל עם הנכדים.  הכל בזכות העבודה שאני עד היום ממשיך לעשות בהקפדה מלאה. זה פשוט הפך לחלק מהשגרה שלי, כמו צחצוח שיניים או מקלחת. הבלט בדיסק עדיין קיים. הכאב מחכה בפינה, לרגע שבו השרירים ייחלשו שוב. אבל בזכות ניר, בזכות גבצ'יק ובזכות ההתמדה בשיטה, הגעתי למצב של שליטה מלאה בגוף שלי, של החזקה נכונה של הגוף. למדתי איך לשנות את כל ההרגלים המזיקים שלי, ולבצע אותם בצורה נכונה - להיכנס ולצאת מהרכב, לקום מהכיסא, להתיישב - אני מרגיש כל נקודה ונקודה בגוף שלי, וגם אם עולה כאב קטנטן אני כבר יודע איך לטפל בו.

כאבי גב הם דבר שאי אפשר לסבול, זה משבית אותך, ולרוב הם נובעים כתוצאה מזה שאנחנו לא שומרים על עצמנו. אבל יש דרכים לתקן את המצב. שיטת גבצ'יק של ניר היא אחת הדרכים. כל מי שיפנה אליו יזכה חזרה באיכות החיים שלו".

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

לכתבה בשפה הערבית.

למיניסייט של יוגב ניר בשפה הערבית .

לפרטים ויצירת קשר הקליקו כאן

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום