הסרת שיער מהפנים: אפשר גם ללא כאב

(3)
לדרג

שיעור יתר בפנים, המופיע לרוב בשל חוסר איזון הורמונלי, היא בעיה שמטרידה לא מעט נשים ונערות מתבגרות. טכנולוגיית לייזר חדשנית מאפשרת הסרת שיער מהפנים באופן אפקטיבי, ללא צורך בגילוח מקדים וללא כאב, בזכות שימוש ב"ידית קפואה"

שיעור יתר בפנים מהווה הפרעה אסתטית, הפוגעת לא פעם בתחושת הביטחון ובדימוי העצמי. בהשוואה בין כל השיטות הקיימות להסרת שיער הפנים, טכנולוגיית הלייזר החדשה שאינה דורשת את גילוח השיער לפני הטיפול, היא השיטה האפקטיבית ביותר שקיימת כיום, מאחר והיא מבטיחה תוצאות טובות ומונעת את צמיחת השיער בטווח הרחוק.

מהו שיעור יתר בפנים?

שיעור יתר בפנים הוא בדרך כלל תוצאה של חוסר איזון הורמונלי, המתבטא בצמיחה של שערות שחורות באזורים שונים של הפנים, כגון: סנטר, שפם, פאות לחיים, מצח ו/או הלחיים עצמן. מבחינת נשים רבות, שיעור יתר בפנים מהווה בעיה אסתטית, מטרידה מאוד, שעלולה לפגוע בדימוי העצמי ואף באיכות החיים.

בעיה אסתטית מטרידה מאוד. צילום: שאטרסטוק

מהם הגורמים לשיעור יתר בפנים?

כאמור, בדרך כלל שיעור יתר נובע מחוסר איזון הורמונלי בגוף, העלול להיגרם כתוצאה מסיבות הורמונליות שונות, ובהן: שינויים הורמונליים (הריון, לידה, וסת וכו'); בעיות הורמונליות (כגון: שחלה פוליציסטית); תזונה לקויה (למשל: מזון מעובד או מזונות עתירי הורמונים) וכו'.

סיבה נוספת שקשורה לשיעור יתר, ורבים אינם מודעים אליה, טמונה דווקא בחלק מהשיטות השונות להסרת/הסתרת שיער הפנים, המעודדות תהליכי צמיחה פנימיים, שרק מחמירים את התופעה. כך, למשל: גילוח השיער מחזק את שורש השערות ומעודד צמיחה מהירה יותר. בנוסף, החמצן שבו משתמשים בתכשירי הבהרת השיער, מעודד את צמיחת השיער והופך את הבעיה ליותר קשה.

מהי הטכנולוגיה הישנה להסרת שיער פנים בלייזר?

הדרך האפקטיבית ביותר להסרת שיער מהפנים היא על ידי טיפול לייזר, שבמהלכו פוגעים בשורש השערה, ובכך גורמים לנשירת שיער הפנים הקיים ומונעים צמיחה מחודשת של השיער.

עד לאחרונה, הסרת שיער פנים בלייזר התבצעה בטכנולוגיה שדרשה את גילוח השיער לפני הטיפול, מה שגרם לצמיחת יתר של השיער (בעיקר במהלך תקופת הטיפולים) ולרוב גם היתה כרוכה בכאב יחסי. לא פעם, התופעה גרמה לנשים רבות להימנע מהטיפול ו/או להתאכזב מתוצאותיו.

 

מהם החידושים המרכזיים בטכנולוגיית הלייזר החדשה להסרת שיער הפנים?

בשנים האחרונות נכנסה לשימוש טכנולוגיית לייזר חדשנית ויעילה מאוד להסרת שיער פנים. לראשונה, מאפשרת הטכנולוגיה הסרת שיער פנים ללא צורך בגילוח השיער, ובנוסף - היא אינה כרוכה בכאב ו/או בתופעות לוואי שונות.

כיצד הטכנולוגיה פועלת?

טכנולוגיית הלייזר החדשה פועלת במקביל על הסרת השיער שצמח ועל החלשת שורשי השיער. הטיפול מתבצע באמצעות "ידית קפואה" שמנטרלת את תחושת הכאב.

תהליך הסרת שיער הפנים בטכנולוגיה זו הוא מהיר יחסית, ודורש כ-15 טיפולים בלבד, בני כחמש דקות כל אחד (לעומת עשרות טיפולים, הנדרשים בדרך כלל בהסרת שיער בטכנולוגיות לייזר מהדור הקודם).

חמשת הטיפולים הראשונים מתבצעים בתדירות של פעם בשבוע. במקביל לעבודה על שורשי השיער, עובדים בטיפולים אלה בצורה אינטנסיבית על החלק החיצוני של השיער (השערות שצמחו על הפנים). כתוצאה מכך, התוצאות ניכרות לעין כבר לאחר הטיפול הראשון, ולאחר כ-5-4 טיפולים, כבר מוסר כל שיער הפנים. מהטיפול השישי והלאה, יורדת התדירות לפעם בשבועיים עד חודש (בהתאם למצב). המטרה היא להרוס את שורשי השיער, כדי למנוע צמיחה מחודשת בעתיד.

בתום סדרת הטיפולים הראשונה, בוחנים שוב את מצב השיעור בפנים. בהתאם, ניתן לשקול האם יש צורך בטיפולים נוספים, ואם כן, באיזו תדירות.

טכנולוגיית הלייזר החדשה פועלת במקביל על הסרת השיער שצמח ועל החלשת שורשי השיער. צילום: שאטרסטוק

למי מתאים הטיפול?

טכנולוגיית הלייזר מהדור החדש בטוחה מאוד ומתאימה לכולם, לרבות עבור בנות צעירות ונשים בהריון (בכפוף לאישור הרופא המטפל). בנוסף לכך, מאפשרת הטכנולוגיה לבצע את הסרת שיער הפנים לא רק בחורף, אלא גם בקיץ. בעניין זה, כדאי לדעת שהסרת שיער בלייזר יעילה יותר בחודשי החורף, שבהם עור הפנים אינו שזוף ופחות חשוף לשמש (אך, כאמור, ניתן לבצע אותו גם בחודשי הקיץ, במהלכם משתמשים בעוצמת לייזר נמוכה יותר). בתקופת הטיפול (ובכלל) חשוב מאוד להקפיד ולמרוח קרם הגנה על עור הפנים.

 

מהן תוצאות הטיפול הצפויות?

התוצאות של הסרת שיער הפנים בלייזר באמצעות טכנולוגיה זו הן טובות מאוד, וניתן לראותן כבר לאחר הטיפול הראשון. בסוף התהליך, היקף הסרת השיער בטכנולוגיה זו עומד על כ-80%. מדובר בתוצאות מעולות גם ביחס לטכנולוגיות האחרות הקיימות כיום.

חשוב לציין: במהלך הטיפול נהרסים שורשי השיער, מה שמונע את צמיחתו גם בטווח הרחוק. עם זאת, מכיוון שלרוב הסיבה לשיעור היתר בפנים היא הורמונלית, לא ניתן להבטיח כי הסרת שיער תהיה לצמיתות.

 

לסיכום: שיעור יתר בפנים עלול לגרום לפגיעה בדימוי העצמי. טכנולוגיית הלייזר החדשה באמצעות "ידית קפואה", מונעת את הצורך בגילוח השיער ואת הכאב הנלווה בדרך כלל לטיפולים מסוג זה ומבטיחה תוצאות מצוינות.

לכתבה בשפה הערבית.

למיניסייט של רוזיטה קוסמטיקס בשפה הערבית.

רוזיטה אגאי היא קוסמטיקאית רפואית.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום