עיצוב פנים: מהם הטיפולים המומלצים?

(2)
לדרג
תוכן מקודם

טיפולי עיצוב פנים מאפשרים לתקן את נזקי הטבע ולשמור על מראה פנים צעיר ורענן. מתי מומלץ להשתמש בבוטוקס ומתי בחומצה היאלורונית? כל התשובות בפנים

טיפולי שיניים ,מומחה לשיקום הפה
053-4274028 (מספר מקשר)

תחום עיצוב הפנים הפך בשנים האחרונות ל"תורה" שלמה. בזכות חידושים ופיתוחים בלתי פוסקים, טכניקות מתקדמות, חומרים משובחים ומכשירים טכנולוגיים משוכללים, תורמת ההתקדמות בתחום לא רק לשיפור איכותם של הטיפולים האסתטיים הכלולים בו, תוך שמירה על מראה טבעי, אלא גם ליצירת פתרונות לבעיות רפואיות.

כך, למשל: במקרים מסוימים, בהם יש כאבים במפרקי הלסת, ניתן לטפל באמצעות הזרקות בוטוקס. כך גם במצבים אסתטיים מורכבים, כגון חטטים שנוצרו כתוצאה מאקנה קשה או מאבעבועות רוח, ניתן לטפל באמצעות שימוש בחומצה היאלורונית.

 

זרקת בוטוקס במיקומים ובמינונים מאוד מדויקים מסייעת להחלקה של קמטים. צילום: שאטרסטוק

מהם טיפולי עיצוב הפנים הנפוצים ביותר?

הטיפולים הנפוצים ביותר הם הזרקות למילוי או ביטול של קמטים וקמטוטים, באזורים שונים בפנים, ולעיצוב השפתיים, סיתות ועיצוב הסנטר, עיצוב הלחיים מחדש ועיצוב האף.

החומרים המשמשים לביצוע טיפולים אלה הם בעיקר בוטוקס וחומצה היאלורונית.

 

בוטוקס - בשמו המדעי בוטולינום טוקסין - הוא רעלן המשתק את קצוות העצבים. הזרקת בוטוקס במיקומים ובמינונים מאוד מדויקים מסייעת להחלקה של קמטים. הבוטוקס ניתן לשימוש בשליש העליון של הפנים בלבד. הזרקתו מצריכה תכנון מוקדם, מדידות והזרקה לאזורים מאוד מסוימים. אחרת, עלולים להיגרם עיוותים, א-סימטריה או מראה לא טבעי.

 

חומצה היאלורונית - חומצה בעלת תכונות חיוביות רבות, המיוצרת בגוף האדם באופן טבעי. עם ההתבגרות, ייצור החומצה ההיאלורונית נחלש. הדבר משפיע באופן מובהק על תהליכי הזדקנות רבים. החומצה ההיאלורונית משמשת למילוי קמטים, לפיסול ולעיצוב של השפתיים, הלחיים והאף.

כמו כן, קיים כיום טיפול נוסף: הזרקת חוטים עטופים בקולגן, על מנת לעודד צמיחת קולגן מסביב לחוטים, לשיפור מראה העור והחלקת קמטים.

 

משך כמה זמן תוצאות הטיפול מחזיקות מעמד?

 

בוטוקס - כחצי שנה. לאחר זמן זה, יש לחדש את הטיפול.

 

חומצה היאלורונית - החומצה ההיאלורונית השימושית ביותר מחזיקה מעמד כשלושה -ארבעה חודשים. לאחר פרק זמן זה, יש לחדש את הטיפול. קיימים כיום פיתוחים של חומצה היאלורונית מרוכזת יותר, שתוצאות הטיפול בה עשויות להחזיק מעמד גם לאורך שנה.

משך הזמן שבמהלכו יישמרו תוצאות הטיפול תלוי גם באזור בו מזריקים את החומצה. הזרקה לאזור "מובילי" יותר, שנמצא כל הזמן בתנועה, כמו הקמט הנזולביאלי שבין האף לשפה, תגרום לחומר להיספג מהר יותר, אך באזור הלחי, הפחות תנועתי, התוצאות עשויות להחזיק זמן רב יותר.

 

חוטי קולגן - שנה ואף למעלה מכך.

באופן כללי, ככל שמתחילים עם הטיפולים בגיל צעיר יותר, כך התוצאות יהיו טובות יותר, ויחזיקו מעמד לאורך זמן רב יותר. אם מתחילים את הטיפולים רק בגיל 50, אחרי שהעור כבר "עבר דברים", התוצאות עדיין יהיו טובות, אך מוגבלות יחסית, ויחזיקו מעמד לזמן קצר יותר.

 

תוך כמה זמן ניתן לראות את תוצאות הטיפול?

 

בוטוקס - תוך שבוע מיום הטיפול.

חומצה היאלורונית - מיד עם תום הטיפול, הפנים ייראו מלאות יותר והעור מבריק.

חוטי קולגן - רק לאחר שנבנה קולגן מסביב לחוטים, תקופה של כשלושה חודשים לאחר הטיפול.

 

מהן תופעות הלוואי העלולות להתלוות לטיפולים?

לצורך הזרקת החומרים השונים, נעשה שימוש במחטים מאוד דקות, אך בכל זאת עלולים להיות מעט כאבים לאחר ההזרקה. בחלק מהמקרים, עלולות להופיע בצקות או להיגרם שטפי דם קטנים, אך אלה חולפים תוך מספר ימים, וברוב המקרים כלל אינם מתרחשים.

כדי לצמצם למינימום את כאבי ההזרקה ואת הכאבים שלאחר ההזרקה, תימרח באזור ההזרקה לפני הטיפול משחה עם חומר הרדמה מקומי.

 

האם טיפולים אלה כרוכים בסיכונים?

באופן כללי, עלולים להיות סיבוכים, אך הם מאוד נדירים ותלויים בחומר ובאזור ההזרקה. כך, לדוגמא: הסיבוך הנפוץ ביותר בהזרקת חומצה היאלורונית לאזור הקמט הנזולביאלי, קמט האף-שפה, נובע מהזרקת החומר אל מצבור של כלי דם הנמצא באזור. הדבר עלול לגרום לכלי הדם להיחסם ולהתחיל תהליך של נמק. אם אכן נוצר מצב כזה, ניתן לזהותו באופן מידי, מכיוון שצבע העור באותה הנקודה משתנה. כך, ניתן להזריק מיד נוגד חומצה היאלורונית, המפרק במהירות את החומצה ומחזיר את המצב לקדמותו.

בשימוש בבוטוקוס, קיימת סכנה שהחומר יכווץ את השרירים בצורה לא רצויה. גם כאן, קיים חומר נגד, אך פעולתו של חומר הנגד אינה תמיד אפקטיבית (בשונה מנוגד החומצה ההיאלורונית, הגורם אפקטיבית לפירוקה "על המקום").

סיכונים נוספים של שימוש בבוטוקס הם בעיקר תוצאת יתר, א-סימטריה, התכווצות בלתי רצונית של העפעף, תופעות לא נעימות אך הפיכות, שכמעט אינן מתרחשות תחת תכנון מוקפד ויד מיומנת.

 

אילו מגבלות יוטלו על המטופל לאחר הטיפול?

בהתאם לחומר ולסוג הטיפול שעבר, יקבל כל מטופל דף הוראות, להתנהלות בימים שלאחר הטיפול. ברוב המקרים, אין מגבלות משמעותיות, מלבד הימנעות מהפעלת לחץ על אזור ההזרקה. שבוע לאחר הטיפול, יוזמן המטופל לביקורת, לשם בחינת התוצאות וההחלמה.

 

טיפולי עיצוב פנים, המצריכים הזרקות למיקומים מדויקים בפנים, יבוצעו על הצד הטוב ביותר בידי רופאי שיניים. צילום: שאטרסטוק

מה היתרון של ביצוע טיפולים לעיצוב הפנים אצל רופא שיניים?

במהלך הכשרתם, עוברים רופאי השיניים הכשרה ראשונית זהה להכשרה של הלומדים לתואר הרפואה הכללית. לאחר מכן, מתרכזת הכשרת רופאי השיניים באנטומיה של הפנים: שרירי הפנים, המוח, העצמות והרקמות הרכות.

רופא שיניים מכיר כל שריר בפנים, היכן השריר מתחיל ולאן הוא "הולך", מהו העצב שמעצבב אותו והיכן העצב נמצא. לכן, טיפולי עיצוב פנים, המצריכים הזרקות למיקומים מאוד מדויקים בפנים, יבוצעו על הצד הטוב ביותר בידי רופאי שיניים.

 

לסיכום: תחום עיצוב הפנים הפך בשנים האחרונות לתחום מבוקש ופופולרי, המלווה גברים ונשים רבים, כעניין שגרתי. הטיפולים הנפוצים הם הזרקת בוטוקס להחלקת קמטים בשליש העליון של הפנים, או הזרקת חומצה היאלורונית למילוי קמטים ולעיצוב השפתיים, הסנטר, הלחיים והאף. על הטיפולים להיעשות בידי רופא מוסמך ומיומן. יש יתרון משמעותי לביצוע הטיפולים בידי רופא שיניים, מכיוון שמיומנותו וידיעותיו בכל הקשור לאזור הפנים מקסימליות.

 

ד"ר קובי משה הוא רופא שיניים העוסק בכירורגיה של חלל הפה, מנהל מרפאה רב תחומית לשיקום הפה באשקלון.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום