ציפויים והלבנת שיניים: הדרך הקלה והמהירה לחיוך מושלם

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הוזמנתם לחתונה או אירוע חשוב אחר בהתראה קצרה והשיניים שלכם נראות על הפנים? רופא שיניים בעל ניסיון בטיפולים אסתטיים יכול להציל את המצב, כך שמהר מאוד תוכלו לחייך בלי להתבייש

טיפולי שיניים
077-9973605 (מספר מקשר)

גם אם נקפיד על היגיינת הפה בצורה מושלמת, נצחצח שיניים בכל בוקר וערב, נגיע לטיפולים תקופתיים אצל השיננית ונקפיד על שיניים בריאות - לא תמיד נוכל להבטיח חיוך מושלם, מסיבות שונות: הזוויות או המיקומים של השיניים אינם ישרים; הצורה של השיניים אינה אחידה; וצבע השיניים, גם בפה בריא, עלול להיות צהבהב או בעל כתמים כהים, כתוצאה מגנטיקה או מהרגלים שונים.

קיימות מספר דרכים, בהן ניתן לטפל בבעיות אלה, ולהפוך כל חיוך לחיוך מושלם. שתי הדרכים הפשוטות והמהירות ביותר הן ציפויי למינייט לשיניים והלבנת שיניים.

לא צריך להתבייש - אפשר לטפל. צילום: שאטרסטוק

 

מהם ציפויי למינייט לשיניים?

ציפויי למינייט לשיניים הם ציפויי חרסינה, המודבקים על צידן החיצוני של השיניים הקדמיות, כדי "לכפר" על פגמי צבע, פגמי צורה, מיקום, זוויות, שברים למיניהם וכו'.

מבחינה רפואית, ניתן אמנם לצפות גם שן אחת בלבד, אבל קשה מאוד להתאים את הגוון של הציפוי באופן מדויק לגוון של השיניים הטבעיות. לכן, כדי לקבל חיוך אחיד, מודבקים ציפויים על כל השיניים שנחשפות בזמן החיוך.

 

כיצד מתבצע הטיפול?

הציפויים עצמם נעשים במעבדה, בעבודת חריטה ידנית של טכנאי השיניים, על פי התאמה אישית לשיניים של המטופל. ישנם מקרים בהם הדבקת הציפויים לא תצריך כל פגיעה בחומר השן, אך במקרים רבים תידרש השחזה קלה לפני ההדבקה. בכל מקרה, מדובר בהשחזה מינימלית, לא יותר מ-0.3 מ"מ.

אם נדרשת השחזה, ייצא המטופל באותו טיפול עם ציפוי זמני, אותו מכינים במקום מחומרים מיוחדים. כשהציפוי הקבוע יהיה מוכן, המטופל יחזור למרפאה כדי להחליף ביניהם.

 

האם הטיפול כואב?

הטיפול אינו כואב ואינו מצריך כל הרדמה. גם כשיש צורך בהשחזה, מדובר בשכבה כל כך קטנה של חומר השן, כך שאין כל פגיעה במוליכים העצביים של השן, הגורמים לתחושת הכאב. לאחר הטיפול, המטופל יכול לחזור באופן מיידי לשגרה רגילה.

 

כיצד ניתן לשמור על הציפויים לאורך זמן?

חשוב לציין כי הדבק, באמצעותו מודבקים הציפויים, הוא דבק חזק במיוחד המותאם לשיניים חותכות ומותאם לעמידה בעומסים הצפויים. עם זאת, כדי שהציפויים יחזיקו מעמד לטווח ארוך, יש להקפיד על היגיינת פה ולהתמיד בשגרה יומיומית בריאה: לצחצח שיניים בוקר וערב, לשטוף את השיניים עם מי פה, להעביר חוט דנטלי, ולהגיע לשיננית לניקוי אבן לפחות אחת לחצי שנה.

 

כיצד מתבצעת הלבנת שיניים?

יש שני סוגים של הלבנת שיניים:

הלבנות שיניים ביתיות: המטופל מקבל מרופא השיניים סדים מיוחדים וחומר הלבנה. עליו לשים את החומר בתוך הסדים ואז "להלביש" אותם על השיניים. המינונים, הכוללים את מספר הפעמים בשבוע, בהם המטופל יצטרך לחזור על התהליך, ומשך הרכבת הסדים על השיניים בכל שימוש, יינתנו למטופל על ידי הרופא, בהתאם לריכוז החומר שניתן לו. יש לחזור על התהליך במשך תקופה מסוימת (שבוע - שבועיים לכל הפחות) בהתאם להוראות הרופא. כלומר, הצלחת הטיפול תלויה מאוד בהתמדה ובהקפדה של המטופל.

הלבנות שיניים במרפאת השיניים: הלבנת שיניים שמתבצעת במרפאת השיניים מצריכה טיפול יחיד, הנמשך חצי שעה - שעה לכל היותר. מכיוון שמדובר בטיפול במסגרת המרפאה, תחת ידיו המיומנות של רופא שיניים מוסמך, חומר ההלבנה בו נעשה שימוש הוא חומר מרוכז וחזק יותר. הרופא מורח את החומר על השיניים ומשתמש במנורה מיוחדת, שמכוונת על השיניים ומפעילה את החומר. הטיפול אינו מלווה בכל כאב או רגישות. האפקט בשיטה זו מיידי: כבר בסיום הטיפול, ייצא המטופל מן המרפאה עם שיניים לבנות. לאחר הטיפול, יתבקש המטופל להימנע בהמשך אותו יום ממשקאות או מזונות העלולים להכתים את השיניים (קפה, תה, קולה, סלק וכו').

איך אפשר לשמור על תוצאות ההלבנה לאורך זמן?

כדי לשמור על תוצאות ההלבנה לאורך זמן, יש להקפיד על היגיינת פה יומיומית ועל בדיקות שגרתיות תקופתיות אצל רופא השיניים והשיננית. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי צריכה מרובה של משקאות מכתימים (תה, קפה או קולה) מאכלים מכתימים (סלק) ועישון כבד עלולים לפגוע בתוצאות ההלבנה.

בעזרת הלבנת שיניים וציפויי למינייט אפשר להשיג שינוי משמעותי במראה השיניים. צילום: שאטרסטוק

 

לסיכום: ציפויי למינייט לשיניים והלבנות שיניים הם שני סוגי טיפולים מהירים, קלים ופשוטים, ליצירת חיוך מושלם עבור מטופלים שמבקשים לשפר את צבע השיניים או את צורתן. הטיפולים אינם כרוכים בכאב ואינם דורשים הרדמה. בזכות הטיפולים, כל מטופל שנכנס למרפאה, יכול לצאת כבר באותו יום עם שיניים לבנות, יפות ואחידות ועם חיוך מושלם.

לכתבה בשפה הערבית.

למיניסייט של ד"ר ארתור סדיקוב בשפה הערבית.

ד"ר ארתור סדיקוב הוא רופא שיניים בעל ניסיון רב בטיפולי שיניים אסתטיים, בעל מרפאה פרטית באשקלון.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום