אסתטיקה של הפה: חיוך הוליוודי מושלם

(8)
לדרג
תוכן מקודם

חולמים על חיוך זוהר כמו של ג'ניפר אניסטון או בראדלי קופר? ניתן לעצב לכם במהירות וללא כאבים את החיוך ההוליוודי המושלם. נעים מאוד להכיר: שיטת הוליווד סמייל או שיטת ציפויים אסתטיים

מרפאת שיניים
077-9967598 (מספר מקשר)

תחום רפואת השיניים מאפשר כיום לכל אדם לשדרג ולשפר את מראה השיניים הקדמיות שלו, כדי לעצב חיוך מושלם, ובאמצעותו להיראות ולהרגיש כמו הכוכבים ההוליוודיים הגדולים ביותר. קיימות שתי שיטות עיקריות לעיצוב החיוך המושלם, שתיהן נעשות ללא כל התערבות כירורגית, ללא כאבים, בהליך קל ומהיר.

הוליווד סמייל: ציפויי למינייט לשיניים, העשויים מחומר הנקרא Emax, המבוסס על זירקוניה, חומר חזק ועמיד דמוי יהלום.

ציפויים אסתטיים: ציפויים לשיניים, העשויים מחומרים קומפוזיטיים, בהם משתמשים ב בדרך כלל ברפואת השיניים לביצוע סתימות לבנות, השלמת שיניים שבורות ועוד.

חולמים על חיוך הוליוודי מושלם. צילום: שאטרסטוק

מדוע כדאי להשתמש בציפויים לשיניים לעיצוב החיוך המושלם?

ציפויים לשיניים נותנים מענה בכל ההיבטים הדרושים ליצירת חיוך מושלם: אחידות צבע, אחידות צורה ויישור של השיניים. במקרים רבים, כשמטופל מגיע למרפאת השיניים ומעוניין בהליך אורתודונטי ליישור שיניים, ובהנחה שרק שיניים בודדות אינן מיושרות, וכי המנשך והסגר של המטופל מאפשרים זאת, ניתן להשתמש בציפויים לשיניים במקום בגשר, ליישור השיניים. כך ניתן לחסוך טיפולים מיותרים והליך ממושך ולקבל תוצאה מושלמת בפרק זמן כמעט מיידי.

מה ההבדל בין שיטות הציפוי השונות?

ישנם מספר הבדלים בולטים בין השיטות.

החומר ממנו עשויים הציפויים: כאמור, בשיטת "הוליווד סמייל", החומר ממנו עשויים הציפויים מבוסס על זירקוניה. משמעות הדבר היא ציפויים חזקים במיוחד, יותר מאשר החומרים הקומפוזיטיים, מהם עשויים הציפויים האסתטיים.

שינויי צבע: בשיטת הציפויים האסתטיים עלול להיווצר שינויי צבע(במיוחד אצל מעשנים). בשיטת "הוליווד סמייל", לא יהיו כל שינויי צבע.

אורך החיים: יש להחליף את הציפויים האסתטיים לאחר כשנתיים, בשל שינויי הצבע או הצורה האמורים. לעומתם, ציפויי "הוליווד סמייל" יחזיקו מעמד 15 שנים ואף 20 שנים, ללא כל שינוי.

משך הטיפול: מטופל שבוחר בציפויים אסתטיים ייצא מהמרפאה עם חיוך מושלם אחרי טיפול אחד בלבד. לעומת זאת, שיטת "הוליווד סמייל" תצריך 3 טיפולים.

עלות הטיפול: הוליווד סמייל כרוך בעלות גבוהה יותר מאשר הציפויים האסתטיים.

כיצד מתבצע הטיפול?

כאמור, ציפויי הוליווד סמייל מצריכים שלושה מפגשים. במפגש הראשון, יילקחו המידות של המטופל ויישלחו לטכנאי; במפגש השני, לאחר הדמייה ממוחשבת המתייחסת ליחס הפנים, השיניים והאף, יותאמו למטופל ציפויים זמניים. המפגש השלישי ייערך מספר ימים לאחר מכן, ואם המטופל אכן מרוצה מהמראה שלו עם הציפויים, יולבשו הציפויים הקבועים לשיניו באמצעות דבק מיוחד. לעומת זאת, הציפויים האסתטיים מותאמים כבר בטיפול הראשון, ללא צורך בשלב ביניים של ציפויים זמניים ובתוך שעתיים.

האם שיטות אלה מתאימות לכל מטופל?

ציפויי שיניים בשתי השיטות מתאימים לכל מטופל, המעוניין בשיפור המראה של שיניו הקדמיות. הדבר עשוי לעזור גם למטופלים הסובלים משחיקת שיניים, תופעה הפוגעת גם בשיניים הקדמיות.  במקרים אלה, תתבצע קודם כל החזרה של גובה השיניים האחוריות, באמצעות כתרים או ציפויים. לאחר מכן, ניתן יהיה להשתמש באחת משתי השיטות לציפוי השיניים הקדמיות, כדי להחזיר את האסתטיקה והיופי לחיוך של המטופל.

האם קיימות מגבלות כלשהן על המטופל, לאחר הרכבת הציפויים?

לאחר הרכבת ציפויי הוליווד סמייל, יש להימנע ממזון או שתיה חמים או קרים במיוחד, במשך 24 שעות, מכיוון שתיתכן מעט רגישות בחניכיים. לעומת זאת, הרכבת ציפויים אסתטיים מצריכה פרק זמן של 11 ימים לספיגה של החומר. בפרק זמן זה, יש להימנע ממאכלים קשים, משתיה צבעונית או מאכלים צבעוניים, העלולים לשנות את צבע הציפויים.

 ניתן לייצר אחידות בצורה ובצבע השיניים ואף יישור. צילום: שאטרסטוק

האם הציפויים עלולים להיסדק או להישבר?

הסיכוי לסדיקה או שבירה של הציפויים, במיוחד ציפויי הוליווד סמייל העשויים מחומר חזק במיוחד, הוא סיכוי נמוך מאוד. אם בכל זאת נוצר שבר או סדק באחד הציפויים, ניתן בקלות להחליף אותו באחר.

לסיכום: חיוך הוליוודי מושלם אינו מצריך הרכבת גשר במשך שנים או טיפולים כירורגיים מסובכים וכואבים. באמצעות ציפויי שיניים המודבקים על השיניים הקדמיות, ניתן לייצר אחידות בצורה ובצבע השיניים ואף יישור. ישנן שתי שיטות עיקריות לציפוי שיניים, הנבדלות זו מזו בטיב החומרים, באורך החיים ובאופן הביצוע. שתיהן יכולות להתאים לכל מטופל ולהעניק לו חיוך מושלם בקלות ובמהירות. אחת לחצי שנה, יש להגיע לביקורת כללית אצל רופא השיניים ולניקוי שיניים אצל שיננית.

ד"ר אסתר אירנה גינזבורג היא רופאת שיניים, בעלים ומנהלת של מרפאת שיניים בראשון לציון.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

  • צור קשר
ד"ר גינזבורג אסתר אירינה
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום