יישור שיניים עם פלטות שקופות: ללכת עם, להרגיש בלי

(6)
לדרג
תוכן מקודם

זקוקים ליישור שיניים, אבל חוששים מהמראה החיצוני של ה"ברזלים" וה"גשר"? יש לנו חדשות טובות בשבילכם: יישור שיניים באמצעות פלטות שקופות בשיטת אינויזליין מהיר פי 4 מברזלים. המראה החיצוני במהלך הטיפול הרבה יותר אסתטי

טיפולי שיניים
03-7700877

מעוניינים ביישור שיניים, סגירת מרווחים או תיקון צפיפות יתר? תשכחו מה"ברזלים" שהיו נפוצים לפני עשרות שנים. הדרך המומלצת כיום היא יישור שיניים בעזרת פלטות שקופות בשיטת אינויזליין. כל מה שחשוב לדעת, בכתבה שלפניכם.

מיישרות את השיניים, עד למצב שבו נוצרת קשת שיניים נכונה. צילום: שאטרסטוק

מהו יישור שיניים אינויזליין?

יישור שיניים אינויזליין (Invisalign) בעזרת פלטות שקופות נחשב שיטה מתקדמת לטיפול במקרים של שיניים שאינן ישרות, מרווחים בשיניים, פוזיציית לסתות הפוכה וצפיפות יתר של השיניים. הפלטות השקופות מיישרות את השיניים, עד למצב שבו נוצרת קשת שיניים נכונה.

מה ההבדל בין אינויזליין ליישור שיניים בעזרת גשר ברזלים?

מדובר בשתי שיטות שונות. ההבדלים בין השיטות מהותיים. ניתן לשלוף את הפלטות השקופות, לנקות אותן ולהחזירן לפה, כך שהשיניים יהיו במצב הרבה יותר אסתטי לאורך התהליך. הבדל משמעותי נוסף הוא משך הטיפול: יישור שיניים בברזלים נמשך שנה וחצי עד שנתיים. לעומתו, יישור בעזרת פלטות שקופות נמשך עד חצי שנה. בנוסף, כמעט לא רואים את הפלטות השקופות, בעוד שהברזלים בולטים מאוד לעין. מסיבה זו, פלטות שקופות מתאימות למטופלים בכל גיל, גם אם הם עובדים בעבודות ייצוגיות: הפלטות לא יפגעו במראה החיצוני ולא יביכו את המשתמשים בהן. השיטה הזו מאפשרת לתקן את מראה הפה בכל גיל.

כיצד מתבצע הטיפול? 

הפלטות השקופות מתבססות על הדמיה תלת ממדית ממוחשבת, מדויקת מאוד. הטיפול מתחיל ביצירת ההדמיה במעבדת השיניים. בעזרת ההדמיה, יוצרים קשת מתאימה לכל שן בפה. וניתן להעריך כמה זמן הטיפול יימשך. לאחר ההדמיה, מיוצרות בעזרת מחשב קשתות, המותאמות באופן מדויק למטופל. הקשתות עשויות פולימר רפואי קל מאוד, המותאם במיוחד לטיפול. לאחר מכן , המטופל מגיע לרופא השיניים ומקבל סט של פלטות. כל שלושה שבועות, עד גמר הטיפול. כל סט אמור להזיז את השיניים 0.25 מ"מ - 0.33 מילימטר בכל פעם. כך, בסוף התהליך, מתקבל שינוי משמעותי.

האם אפשר להסיר את הפלטות?

כן, הפלטות השקופות ניתנות להסרה בזמן האכילה וצחצוח השיניים. ניתן בהחלט לנקות  ולשטוף אותן. אבל אין להסיר אותן לזמן רב. המטופלים אמורים להרכיב את הפלטות ברוב שעות היממה

האם הפלטות השקופות גורמות לכאבים?

תיתכן תחושת לחץ בימים הראשונים להרכבת הפלטה, וכאשר משנים את הסט, אבל לא מדובר בכאב ממשי.

האם הפלטה משפיעה על אופן הדיבור?

אין לפלטה כל השפעה על הדיבור, מכיוון שהמשתמש מתרגל לנוכחות הפלטה בפה.

 מטופלים בכל גיל בוחרים בשיטה זו. צילום: שאטרסטוק

למי מתאים הטיפול?

הפלטות השקופות מתאימות לכל גיל: גם אנשים בגיל 50 ומעלה עושים פלטות. יישור שיניים רלוונטי מגיל 12 אחרי שכל השיניים החלביות נשרו והשיניים הקבועות בקבעו במקומן ואם הילד או הילדה אחראיים, וניתן לצפות כי יקפידו להשתמש בפלטות, על אף שניתן להסירן - אפשר בהחלט להשתמש בשיטה זו.

פלטות שקופות אינן מתאימות לאנשים עם בעיות חניכיים, נסיגת חניכיים,ספיגת עצם גדולה או ספיגת שורשים זאת מכיוון שהטיפול עתיד להפעיל לחצים וכוחות רבים על השיניים, העלולים להזיק לשיניים שאינן בריאות, להגביר את ספיגת השורשים ולגרום לנידות גבוהה של השיניים. הפלטות אמורות ליישר שיניים טבעיות, ואינן יכולות ליישר כתרים או גשרים. אם מדובר בשתל יחיד, אין כל בעיה להשתמש בפלטות שקופות. במקרה שמדובר ביותר שתלים, הטיפול אינו מתאים.

סיכום: יישור שיניים אינויזליין בעזרת פלטות שקופות מהווה שיטה מתקדמת ליישור שיניים, המציעה אלטרנטיבה אסתטית, מהירה ואפקטיבית ליישור שיניים. מטופלים בכל גיל בוחרים בשיטה זו. השיטה מתאימה לעוסקים בכל המקצועות, לרבות מקצועות ייצוגיים, כגון עריכת דין, המחייבת הופעה בבית המשפט. הפלטות השקופות הן פתרון מעולה, כמעט בלתי נראה.

ד"ר שמחה פירוב, רופא שיניים( DMD) רופא אחראי במרפאת שיניים.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום