מהו הסוד לחיים ארוכים?

(13)
לדרג

האם אופטימיות עשויה להוביל לתוחלת חיים ארוכה יותר? מחקר חדש ביקש לבדוק את הקשר בין גישה חיובית לחיים לבין הסיכון לתמותה. התוצאות בפנים

רופא אנדוקרינולוג
03-9377182

איזה טיפוסים אתם - האם אתם רואים את חצי הכוס המלאה או מתמקדים דווקא בחצי הריק? האם הגישה שלכם לחיים יש השפעה על הבריאות שלכם? מחקר חדש שנערך לאחרונה בארה"ב ביקש לבדוק את הקשר בין השניים. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

מה נבדק במחקר?

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשלים הערכה של הקשר בין אופטימיות ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם ותמותה מכל-סיבה. החיפוש הוביל לזיהוי 15 מחקרים, אשר כללו 229,391 משתתפים.

מה עולה מן הנתונים?

מניתוח הנתונים עלה קשר מובהק בין גישה אופטימית לחיים ובין ירידה של 35% בסיכון למחלות לב וכלי דם. בדומה, גישה אופטימית לחיים לוותה בירידה משמעותית של 14% בסיכון לתמותה מכל-סיבה.

התוצאות נותרות זהות כאשר החוקרים בחנו קבוצות חולים שונות, לפי משך המעקב או מין וכאשר נלקחו בחשבון גורמים אחרים העלולים להשפיע על הקשר הנ"ל.

מחשבה חיובית טובה לבריאות. צילום: שאטרסטוק

מהן מסקנות המחקר?

ממצאי המחקר מעידים כי גישה אופטימית מלווה בסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם ותמותה מכל-סיבה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להגדיר טוב יותר את המנגנונים הביו-התנהגותיים בבסיס הקשר הנ"ל ולבחון את התועלת האפשרית של התערבויות שנועדו לעודד אופטימיות או להפחית פסימיות.

מהי השורה התחתונה?

קיים קשר בין אופטימיות ובין סיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה, כמו גם סיכון מופחת למחלות לב וכלי דם.

ד"ר עמית עקירוב, רופא מומחה ברפואה פנימית ובאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במכון לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם בבית חולים בלינסון, מרכז רפואי רבין. 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום