המדריך: כל מה שחשוב לדעת על הרמת פנים

(2)
לדרג
תוכן מקודם

החל מגיל 40, סימני הגיל כבר ניכרים על הפנים. היום כדי ליהנות ממראה פנים מורם ומוצק יותר, לא חייבים לעבור ניתוח. בעזרת טכניקות פשוטות ומתקדמות אפשר למצק, להרים, למתוח ובעיקר ליהנות ממראה פנים זוהר וחיוני

שירותי אסתטיקה רפואית
074-7018666

אם רק היינו יכולים להשיג כמוסת פלא שמחזירה לאחור את השנים, סביר להניח שרבים מאתנו היו נוטלים אותה בהנאה רבה. אבל כידוע, למרות הטכנולוגיה והמדע המתקדמים, אף אחד עדיין לא הצליח לעצור את הזמן שחולף. למרבה המזל, כיום קיימות טכניקות נהדרות אשר בעזרתן, ניתן להשיב לפנים את המראה הצעיר והמוצק, ללא כל צורך בניתוח.

מה גורם לתהליך ההזדקנות בפנים?

חומצה היאלרונית היא אחד הרכיבים החיוניים ביותר לעור הגוף, השומר על מרקמו וגמישותו.

באופן טבעי, ככל שאנחנו מתבגרים, חל ייצור מופחת בחומצה הזאת, מה שגורם להופעת קמטים ולמראה של עור עייף ונפול.

ניתן לבצע הזרקה נקודתית באזורי הקמטים. צילום: שאטרסטוק

מה כולל תהליך "הרמת פנים"?

בד"כ התהליך מתחיל מהזרקה ממוקדת של חומצה היאלרונית באזור הלחי. כאשר האזור מורם ומתוח, האפקט שמתקבל בשאר הפנים מיד ניכר. לאחר מכן, ניתן לבצע הזרקה נקודתית באזורי הקמטים. כמו כן, במידת הצורך ניתן להזריק חומצה היאלרונית גם באזור הסנטר. הזרקה במיקום זה רלוונטית בעיקר למי שסובל מסנטר שקוע ונפול. ככלל, לכל אזור בפנים קיימת חומצה היאלרונית רלוונטית.

בנוסף להזרקות, קיימים לרשות המטופלים עזרים נוספים המסייעים במשימת ההרמה, כמו למשל טכניקת ה"חוטים", אשר במהלכה מוחדרים לעור חוטים דקיקים באמצעות מחט גמישה וייחודית. החוטים נמסים לאחר מספר חודשים, אך האפקט שהם מייצרים נמשך עד כשנה וחצי. זאת הודות לבנייה חדשה של קולגן טבעי – חומר האחראי בין היתר על המראה המוצק של העור, המתאפשרת הודות לשימוש בחוטים.

למי מתאים השימוש ב"חוטים"?

לכל אישה או גבר הסובלים מרפיון בעור, בעיקר באזור שמתחת לעצם הלחי, שבו לא ניתן לטפל באמצעות הזרקות.

 

מהו האפקט שמתקבל לאחר טיפול כללי להרמת פנים?

לאחר הטיפול מתקבל מראה פנים צעיר, רענן, מתוח ומורם יותר. גם האזור שמתחת לסנטר שנוטה לצנוח עם השנים ("סנטר שקנאי") משתפר במידה מסוימת לאחר טיפול מהסוג הזה.

למי מתאים טיפול כזה?

כיוון שתהליך הנפילה מתחיל בד"כ מגיל 40, זהו הגיל שבו נהוג להתחיל בטיפולי הרמת פנים. אולם, התהליך מיועד לכל אישה או גבר הסובלים מעור נפול, אשר מעוניינים לשדרג ולשפר את מראה הפנים.

 

למי התהליך אינו מתאים?

למי שסובל מנפילת פנים משמעותית. במקרה כזה, תידרש פרוצדורה מורכבת יותר.

 

האם תהליך הרמת פנים כרוך בהרדמה?

ברוב המקרים שבהם מוזרקת חומצה היאלרונית, ניתן להסתפק במריחת חומר אלחוש בלבד על גבי האזור הרלוונטי. כמו כן, קיימת אפשרות להרדים את האזור באמצעות זריקת הרדמה סטנדרטית בהתאם לרצון המטופל. לעומת זאת, כאשר מדובר בטיפול "חוטים", תמיד תידרש הרדמה מקומית של האזור.

תוך כמה זמן אפשר לראות תוצאות?

אחד היתרונות המופלאים בהזרקת חומצה היאלרונית היא העובדה שזו משפיעה באופן מידי על מראה הפנים. למעשה, כבר לאחר הטיפול ניתן לראות את השינוי. לעומת זאת, כשמדובר בחוטים ההשפעה תהיה איטית יותר, והתוצאה תראה בתוך כחודשיים-שלושה, לאחר ספיגתם בעור.

 

כיום ניתן לשפר מאוד את מראה הפנים. צילום: שאטרסטוק

האם הרמת פנים כרוכה בסיבוכים?

רק במקרים נדירים ביותר עשויה להופיע תגובה לא רצויה או תגובה אלרגית עקב הזרקת החומצה. במקרים כאלה חשוב לוודא שהקליניקה המטפלת מחזיקה באנזים המבטל באופן מידי את פעילות החומצה ההיאלרונית.

לסיכום: עם השנים, עור הפנים שלנו מאבד מהחיוניות שלנו, מה שגורם לו להראות "עייף" ונפול. החדשות הטובות: כיום ניתן לשפר מאוד את מראה הפנים, ולהרים את האזורים הנפולים באמצעות טכניקות פשוטות ויעילות, אשר אינן מצריכות ניתוח.

דפנה גסר, מנהלת ובעלת קליניקת "פייס איט".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום