בוטוקס וחומצה היאלורונית: למצוא את שביל הזהב

(0)
לדרג

מיליוני נשים וגברים ברחבי העולם נהנים מפלאי חומרי המילוי, המסייעים בשימור מראה פנים צעיר ורענן. שימו לב: מומלץ לפנות למומחה מנוסה ולא להפריז בהזרקות, כדי להימנע מ"פני שעווה". תשאלו את ניקול קידמן ורנה זלווגר

הזרקת בוטוקס והזרקת חומצה היאלורונית (חומרי מילוי) נחשבות השיטות הפופולריות והיעילות ביותר לטיפול בסימני הגיל. מיליוני נשים וגברים ברחבי העולם בוחרים בשיטות בלתי פולשניות אלה, כדי להשיג מראה יותר צעיר ורענן, במהירות ובקלות. הסלבס כבר מזמן התאהבו בטיפולים אלה, וכך הם שומרים על מראה צעיר גם בגיל מתקדם. עם זאת, לעיתים, יש גם כאלה שקצת איבדו את הפרופורציות והפריזו בטיפולים. כך, מה שנוצר הוא מראה "פני שעווה" קפואות או מעוותות. כיצד אפשר להימנע מתקלות אלה ולקבל את הטוב ביותר מהטיפולים? במאמר זה תמצאו את כל התשובות לכל השאלות.

הסלבס התאהבו בטיפולים. צילום: באדיבות עמוד האינסטגרם של ניקול קידמן

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא חומר הקיים בגופנו באופן טבעי, האמור "לשמן" את המפרקים, כך שהתנועה שלהם תהיה קלה וגמישה יותר, למלא נפח באזורים שונים בגוף ולבלום זעזועים. בתחום רפואת האנטי אייג'ינג, משתמשים בחומצה ההיאלורונית כ"פילר". כלומר, כחומר שממלא את מקום השומן המידלדל ונעלם מתחת לעור עם השנים, באופן שגורם לנפילה או צניחה של אזורים שונים בפנים ובגוף. מאחר שהחומצה ההיאלורונית היא חומר שנמצא בגופנו באופן טבעי, הגוף אינו דוחה את החומר המוזרק. לכן, אין תגובה אלרגית להזרקת החומצה ההיאלורונית.

מהו בוטוקס?

בוטוקס הוא חלבון המיוצר על ידי חיידק הקלוסטרידיום בוטולינום. חלבון זה הוא רעלן, שבאמצעות הזרקת כמות זעירה שלו לתוך שרירי הפנים, גורם לשיתוקם. בעקבות שיתוק השרירים באזורים מסוימים בפנים, נעלמים גם קמטי ההבעה, ונוצר מראה יותר חלק. השפעת הבוטוקס נמשכת כארבעה חודשים. ההשפעה בדרך כלל מיידית או נראית לעין לאחר מספר שעות עד מספר ימים, לאחר ההזרקה.

כיצד בוחרים איזה טיפול יש לעשות?

לבחירת הטיפול הנכון יש השפעה קריטית על קבלת התוצאה הרצויה. כשמזריקים חומר מילוי, יש להתאים אותו לאזור ההזרקה. ההתאמה נעשית על פי דרגת הסמיכות של החומר. יש חומרים המתאימים לאזור הלחיים וחומרים אחרים, המתאימים לשפתיים. באזורים עדינים במיוחד, שבאופן טבעי אין בהם הרבה שומן, כגון הקמטוטים סביב הפה, צריך להשתמש בחומרי מילוי דלילים יותר, לקבלת מראה עדין. לאזור השפתיים, החומצה ההיאלורונית תכיל גם חומרי אלחוש, מאחר שאזור השפתיים רגיש במיוחד. אם מתאימים את חומר המילוי לאזור אליו החומר מוזרק, מקבלים תוצאה טבעית, במובחן ממראה גס ומוגזם. אם מזריקים בוטוקס, יש להקפיד לא להגזים בהזרקה ולהימנע מלהזריק בכל מקום אפשרי בפנים, מאחר שעלול להיווצר אפקט של חוסר הבעה מוחלט. כך, לדוגמה: אפשר לראות אצל כוכבות מסוימות - כגון קים קרדשיאן או ג'וליה רוברטס - תוצאות מצוינות של טיפולי בוטוקס והזרקת חומצה היאלורונית. המילוי משתלב עם תווי הפנים הטבעיים שלהן, ואינו משנה או מעוות את מראה הפנים. אכן, אפשר להבחין שהן הזריקו בוטוקס, אבל לא בצורה מוגזמת שהפכה את הפנים שלהן לחסרות הבעה, כמו בובות שעווה. מנגד, דוגמה לשימוש מוגזם ניתן לראות אצל כוכבות כגון ניקול קידמן או רנה זלווגר, שהזרקת בוטוקס בתדירות גבוהה מדי, בשילוב שימוש מוגזם בהזרקת חומצה היאלורונית, ממש שינו את מראה הפנים שלהן. כוכבות שנמצאות תמיד באור הזרקורים, חשופות תמיד לעיניים בוחנות, המזהות כל שינוי הכי קטן בפנים שלהן. כך או כך, גם נשים שאינן כוכבות, רוצות להשיג מראה טבעי, שאינו חושף שעברו טיפול.

איך אפשר להשיג תוצאות טבעיות?

בשלב ראשון, יש להקפיד שמי שמזריק (או מזריקה) את החומצה ההיאלורונית או הבוטוקס יהיו רופאים מיומנים, עם הרבה ניסיון והבנה בתחום. על הגורם המזריק להכיר את החומרים השונים, את החידושים הכי חמים בתחום ולהתאים את החומר הכי טוב לכל מטופלת ומטופל. הזרקת חומצה היאלורונית היא סוג של פיסול. מדובר במלאכה עדינה מאוד, שאפשר להשיג בעזרתה תוצאות מדהימות, אם יודעים איך לעשות זאת היטב.  חשוב להסביר למטפל איזו תוצאה רצויה: האם תרצו תוצאה עדינה מאוד ובלתי מורגשת, שתרענן את המראה הכללי של הפנים, או אפקט דרמטי המחייב טיפול באזורים יותר נרחבים.

 

רופאים מיומנים יוכלו לסיים את הטיפול ברבע שעה. צילום: שאטרסטוק

כמה זמן נמשך הטיפול?

הזרקת חומצה היאלורונית מתחילה בזריקת אלחוש. לאחר המתנה הנמשכת חצי שעה, אפשר להתחיל בטיפול. משך הטיפול תלוי בשאלה עד כמה הרופא מיומן ומנוסה. רופאים מיומנים יוכלו לסיים את הטיפול ברבע שעה. גם הזרקת בוטוקס נמשכת כרבע שעה, תלוי כמובן במספר האזורים בהם מוזרק בוטוקס.

לסיכום: הזרקת חומרי מילוי ובוטוקס עשויה לחולל שינוי דרמטי לטובה במראה הכללי של המטופלת או המטופל. כוכבות הוליווד הנראות צעירות לנצח הן הוכחה חיה לכך. מיליוני נשים ברחבי העולם בוחרות בבוטוקס ובחומצה היאלורונית, מאחר שמדובר בטיפולים קלים, בלתי פולשניים, שהתוצאה שלהם מיידית. כדי ליהנות מהיתרונות של חומרים אלה, חשוב לבחור ברופאים מיומנים, שיתאימו את הטיפול הכי טוב, וישיגו תוצאות טבעיות ובלתי מוגזמות.

ד"ר לאוניד ליפקין, עוסק ברפואה אסתטית ודרמטולוגיה קוסמטית.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום