אחת ולתמיד: מהו הטיפול האולטימטיבי נגד פצעי אקנה?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

אקנה היא מחלת עור המתבטאת בפצעים דלקתיים בפנים ובאזורים נוספים. הודות לטיפולים קוסמטיים מתקדמים, כיום ניתן לטפל בה ביעילות רבה. מה חשוב לדעת לפני שבוחרים טיפול כזה, למי הוא מתאים ולמי לא? מדריך

קוסמטיקאית
050-8891121

החייל דורון רפאלי (השם האמיתי שמור במערכת) התחיל לסבול מאקנה כשהיה נער מתבגר. הרגלי היגיינה לקויים, גרמו להחמרת מצב הפצעונים שרק הלכו והתפשטו על עור פניו. בסופו של דבר, המצב החמיר עד כדי כך שרפאלי נאלץ להתמודד עם "סטפילוקוק" – חיידק שגרם להופעת דלקת מוגלתית, אשר כיסתה שטחי עור נרחבים בפניו. בזכות התמדה בטיפול קוסמטי מתקדם, רפאלי הצליח להתגבר על הבעיה וכיום, לאחר כחמישה חודשים של טיפול אינטנסיבי, פניו נראים חלקים מתמיד. בתום הטיפול הקצר שעוד צפוי לו, הוא מתכנן לעבור טיפול לייזר חדשני שיאפשר לו להילחם גם בצלקות שהותירו הפצעונים על פניו. אם הסיפור הזה נשמע לכם מוכר, כדאי שתדעו שכיום ניתן לטפל באקנה בצורה יעילה ובטוחה. המדריך הבא יסייע לכם להבין יותר על המחלה שגורמת לפצעונים המטרידים, ובעיקר להכיר את הדרך הטובה ביותר שתאפשר להיפטר מהם אחת ולתמיד.

פצעי האקנה עלולים להוביל לזיהום חיידקי המחייב טיפול. צילום: שאטרסטוק

מהו אקנה?

אקנה היא מחלת עור שכיחה, המתבטאת בפצעונים. אלה עשויים להופיע בפנים, בגב ואפילו באזור החזה. לעיתים, פצעי האקנה עלולים להוביל לזיהום חיידקי המחייב טיפול.

מה גורם לכך?

ישנם גורמים רבים שבעטים עלולים להופיע פצעי האקנה: החל משיבוש הורמונלי שמתרחש בגיל ההתבגרות או לאחר הלידה, דרך תזונה עתירה בשומן, בסוכר ובמלח - ועד להרגלי היגיינה לקויים שכוללים בין היתר שימוש במוצרים לא נכונים או חיטוט בעור באמצעות הידיים.

מה ההבדל בין פצעי בגרות לאקנה?

אקנה היא כאמור מחלת עור הדורשת טיפול, אשר לרוב אינה חולפת מעצמה. לעומת זאת, פצעי בגרות מוגדרים כתופעה וברוב המקרים הם נעלמים גם ללא כל התערבות. בעוד שפצעי האקנה מופיעים כקבוצות (מה שמעניק לעור את המראה הדלקתי), פצעי הבגרות צפויים להופיע כתפזורת של פצעים נקודתיים.

מי עלול לסבול מאקנה?

לרוב, פצעי האקנה מופיעים בקרב מתבגרים. אולם, חלק מהאנשים ימשיכו לסבול מהם גם בגיל מבוגר יותר, אם לא יטפלו בהם כראוי. באופן כללי, ככל שמתבגרים שכיחות התופעה יורדת.

כיצד ניתן לטפל בפצעי אקנה?

הדבר החשוב ביותר שכדאי לעשות לפני שמחליטים על טיפול, הוא לגשת לרופא עור כדי לאבחן את מצב העור. במקרים מסוימים, האחרון ימליץ על טיפול אנטיביוטי או לחילופין על תרופות כגון "רקוטן". חשוב לדעת, כי לתרופות אלה השלכות רבות, ביניהן: איסור על שימוש בקרמים מסוימים ואף הימנעות מחשיפה לשמש. במקרה שזה אכן האבחון, אין טעם להתחיל בטיפול קוסמטי, ויש לדבוק בטיפול הרפואי עד להשלמתו. במקרים אחרים שבהם הרופא לא ימליץ על נטילת תרופות או על טיפול אנטיביוטי, אפשר ורצוי בהחלט להתחיל בטיפול קוסמטי מקצועי. הטיפול הקוסמטי מתמקד בהרגעת העור ובניקויו, בהזנתו ובשימוש בתכשירים ייחודיים המותאמים למקרה הספציפי.

תידרש סידרה של טיפולים קוסמטיים. צילום: שאטרסטוק

תוך כמה זמן אפשר לראות תוצאות?

בד"כ, כדי להשיג יעילות נראית לעין, תידרש סידרה של טיפולים קוסמטיים. חשוב להביא בחשבון שטיפול מוצלח לרוב יהיה כרוך גם בשימוש ביתי משלים במוצרי טיפוח מותאמים כגון: מסכה, סבון ופילינג, אשר יותאמו בהתאם לשלב הטיפול.

האם פצעי אקנה עלולים להותיר צלקות?

בהחלט כן. למעשה, מדובר באחת הבעיות העיקריות שנובעות מהופעת פצעונים מהסוג הזה. למרבה הצער, גם לאחר היעלמותם בעזרת טיפול נכון, עדיין רוב המטופלים נאלצים להתמודד עם צלקות מטרידות באזורים שבהם הופיעו. החדשות הטובות הן שכיום ניתן לשפר מאוד גם את מראה הצלקות בעזרת טיפול קוסמטי מתקדם, אותו ניתן לבצע בתום הטיפול בפצעונים.

לסיכום: אקנה היא מחלה המתבטאת בפצעים דלקתיים המופיעים בקבוצות על גבי העור. כדי לטפל בה, חשוב קודם כל לאבחן את מצב העור אצל רופא עור, ורק לאחר מכן לגשת לטיפול קוסמטי. טיפול מסוג זה דורש זמן וסבלנות והוא לרוב כרוך בסדרה של מספר טיפולים ובהשלמות נוספות בבית, המיועדות לניקוי ולחיטוי העור בעזרת מוצרים ייחודיים. קוסמטיקאית מיומנת תדע להתאים את הטיפול הטוב והיעיל ביותר.

אסתר כהן, היא מנהלת קליניקה "ביוטי טכניק" המתמחה בטיפולים קוסמטיים מתקדמים                              

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום