הסרת שיער בטוחה ויעילה בשיטת IPL

(1)
לדרג
תוכן מקודם

בניגוד לשיטות אחרות להסרת שיער, שיטת IPL נחשבת בטוחה ויעילה. בשיטה נעשה שימוש בהבזקי אור מהירים של גלים באורך משתנה. נשים מגיבות לטיפול מהר יותר מגברים. צרכנות רפואית

שירותי הסרת שיער
077-2317942 (מספר מקשר)

הסרת שיער בשיטת (IPL Intense Pulsed Light) נחשבת אחת השיטות החדשות, הבטוחות והיעילות ביותר בתחום טיפולי הסרת השיער. השיטה נחשבת בטוחה במיוחד, מכיוון שבמכשירי IPL אין קרינה מסוכנת ואין קרינת UV. בנוסף, אין תופעות לוואי והטיפול כמעט אינו כרוך בכאב.

 

להימנע מחשיפה לשמש גם לפני הטיפול. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצע טיפול IPL?

המכשיר בו משתמשים בשיטה זו נקרא פולי כרומטי. זהו מכשיר השולח הבזקי אור מהירים מאוד של גלים באורכים משתנים. אורכי הגל השונים מותאמים לגוון העור והשערה, כך שהטיפול מתאים לכל גווני העור ולכל סוגי השערות. אורך הגל משתנה גם בהתאם לאזור המטופל. כך, למשל: באזור הגב, הנחשב לאזור יחסית פחות רגיש, ייעשה שימוש באורכים שונים של גל אור, לעומת אזורים יותר עדינים, כגון הפנים.  האזור שמכסה הקרן בכל פולס הוא אזור גדול יחסית, כ-2 ס"מ בכל פעם. לכן, משך הטיפול קצר יותר, בהשוואה לשיטות אחרות.

טיפול IPL יימשך כ-15 דקות באזורי שטח קטנים (למשל: פנים או מפשעות); ובאזורים גדולים יותר (למשל: גב או רגליים) הטיפול יימשך כ-35-40 דקות.

 

האם אפשר להיחשף לשמש לאחר הטיפול? 

מומלץ לא להיחשף לשמש לאחר הטיפול. מעבר לכך: מומלץ לאדם שרוצה להתחיל בטיפולים להימנע מחשיפה לשמש גם לפני הטיפול, מאחר שהתפוקה תהיה פחות טובה. יש הסבורים שניתן להיחשף לשמש לאחר שלושה שבועות מתום הטיפול. לדעתנו, רצוי לא להשתזף שבועיים לפני הטיפול ושבועיים אחרי הטיפול.

 

האם יש צורך בתקופת החלמה? 

בשיטה זו, החזרה לשגרה היא מיידית. השיטה נחשבת שיטה עדינה ובלתי פולשנית. תופעות לוואי אפשריות: אדמומיות באזור הטיפול, נפיחות או כאב קל. יחד עם זאת, תופעות אלה כמעט אינן מורגשות ואינן פוגעות בתפקוד. תופעות לוואי יותר חמורות, כגון כוויות, עלולות להיגרם בעקבות חשיפה משמעותית לשמש סמוך לטיפול או בעקבות תפעול לא נכון של המכשיר. במקרים אלה, יש לפנות לרופא לקבל טיפול. כמובן, יש להקפיד לבצע את הטיפול אצל מטפלת או מטפל מיומנים ומנוסים. תפעול נכון של המכשיר ימנע תופעות לוואי וישפר את תוצאות הטיפול.

למי מתאים הטיפול? 

הטיפול מתאים לכל סוגי העור ולכל סוגי השיער. השילוב הקל ביותר לטיפול הוא עור בהיר ושיער כהה. השיער הקשה ביותר לטיפול הוא שיער ג'ינג'י.  שיטת IPL היא השיטה היעילה ביותר למגוון רחב של סוגי שיער ועור, בהשוואה לשיטות אחרות, מכיוון שאפשר לכוון את מספר קרני האור במכשיר ולהתאים אותם לסוגים השונים.

תוך כמה זמן ניתן לראות תוצאות?

ברוב המקרים, לאחר 6-12 טיפולים, ניתן לראות תוצאות. כמובן, התוצאות משתנות בהתאם לאזורי הגוף בהם נעשה הטיפול, ובהתאם למטופלים השונים. ברוב המקרים, ניתן להבחין בתוצאות מספר ימים לאחר הטיפול הראשון.  ברוב המקרים, נשים יגיבו לטיפול מהר יותר מגברים.

ניתן לחזור לשגרה מיד לאחר הטיפול. צילום: שאטרסטוק

כמה מפגשים נמשך הטיפול?

מספר המפגשים תלוי באזור או האזורים בגוף, בהם מטפלים. בדרך כלל, סדרת טיפולים אצל גברים תכלול 12 מפגשים ואצל נשים 10.

 

לסיכום: IPL היא טכנולוגיה בטוחה מאד, גם בהשוואה לטכנולוגיות אחרות, כגון: לייזר. הטיפול אינו כואב. לכן, אין צורך במאלחש. ניתן לחזור לשגרה מיד לאחר הטיפול. ברוב המקרים, תוצאות הטיפול נשמרות משך שנים רבות. במקרים נדירים, יש לשמר את התוצאה על ידי טיפול פעם בחצי שנה.

 

רותם בר נוי, בעלת מכון קוסמטיקה וביוטי.  

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום