כתרי זרקוניה: חידוש משמעותי ואיכותי

(1)
לדרג
תוכן מקודם

זקוקים לכתר בשיניים, כדי שתוכלו לחזור לחייך בפה מלא? כתר חרסינה מהדור הישן עלול להישחק יחסית מהר ולהותיר מעין פס שחור על קו החניכיים. לעומתו, כתר זרקוניה חדשני מחזיק מעמד זמן רב באיכות מעולה

טיפולי שיניים
077-4610441

כתרי זרקוניה נמנים עם החידושים המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות בתחום רפואת השיניים. השימוש בכתרים אלה מבטיח תוצאה טיפולית ואסתטית ברמה גבוהה ביותר.

תוצאה אסתטית טובה באופן משמעותי מכתרי החרסינה המוכרים. צילום: שאטרסטוק

מהו כתר זרקוניה?

מדובר במבנה (כתר) עשוי מחומר שנקרא זרקוניה. זהו חומר חזק, לבן וחלק, אותו מתקינים מעל שתל או מדביקים כציפוי על השן. בשל מבנה החומר הייחודי, כתרי הזרקוניה מעניקים תוצאה אסתטית טובה באופן משמעותי מכתרי החרסינה המוכרים. כך, הכתרים משפרים באופן משמעותי את מראה החיוך.

מה ההבדל בין כתרי זרקוניה לכתרי חרסינה?

עד שהחל השימוש בכתרי זרקוניה, היו הכתרים מיוצרים מחרסינה, ש"הולבשה" על גבי בסיס מתכת ייעודי. כתרי החרסינה העניקו מראה יפה והם עמידים מאוד, אך עם הזמן עברו כתרי החרסינה תהליך שחיקה, שגרם לכך שהמתכת נחשפה. לאחר השחיקה, ניתן היה לראות מעין פס שחור ובלתי אסתטי על פני החניכיים. כתרי הזרקוניה, בשונה מכתרי החרסינה המוכרים, מיוצרים כמקשה אחת ואינם "מולבשים" על בסיס מתכת, כך שגם לאחר זמן רב, התוצאה נשארת אסתטית, ונמנעת הופעת הפס הכהה. זוהי הסיבה שבעטיה מעדיפים בד"כ להשתמש בכתרי זרקוניה, בעיקר בשיניים הקדמיות, אותן רואים בזמן החיוך. יתרון נוסף שיש לכתרי זרקוניה על פני כתרי החרסינה הוא הגוון, שאינו משתנה עם הזמן, גם במקרים שבהם מדובר במטופל שמעשן או שותה הרבה קפה. אמנם גם כתרי החרסינה שומרים על צבעם, אך עם הזמן יש להם נטייה קלה לשנות מעט את הגוון. כאמור, תופעה זו אינה מתרחשת עם כתרי זרקוניה.

ציפויי זרקוניה

הזרקוניה משמשת גם לצורך ציפויים של השיניים, בהם משתמשים כדי לשפר את האסתטיקה של החיוך, בעיקר במקרים שבהם השיניים אינן לבנות, אינן ישרות (ברמה קלה), שבורות מעט וכו'. בשונה מציפויי הלמינייט, ציפויי הזרקוניה אמנם מחייבים השחזה של כל השן, אך הם עמידים בהרבה, יחסית לציפויי הלמינייט ומחזיקים מעמד זמן רב יותר.

מראה חיוך זוהר. צילום: שאטרסטוק

כיצד ניתן להגן על כתרי הזרקוניה?

כאמור, כתרי הזרקוניה עמידים מאוד לאורך זמן, אך כדי לשמור עליהם בצורה הטובה ביותר, חשוב להקפיד להגיע לבדיקה שגרתית אצל רופא השיניים, בכל שלושה עד שישה חודשים, ולהקפיד להשתמש בסילונית - מכשיר ביתי, אותו מחברים לברז, ובאמצעותו שוטפים את הפה בלחץ מים, אשר מנקה בצורה יסודית את שאריות המזון הנמצאות בין הכתרים לחניכיים, ומסיר את שכבת האבנית. כך נשמרת היגיינת הפה וניתן למנוע דלקות ונזקים.

לסיכום: כתרי הזרקוניה הם פתרון מעולה, למי שמעוניין לקבל תוצאה אסתטית טובה ביותר ומראה חיוך זוהר, תוך שיפור איכות הטיפול ועמידות הכתר.

 

ד"ר אבו קיאס הוא רופא שיניים, מנהל מרפאה המעניקה בין השאר שירותים הכוללים: כירורגיית פה ולסת, טיפולים משמרים, טיפולי אסתטיקה, שיקומי פה מורכבים, בוטוקס ויישור שינים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום