אזהרה: הרמת עפעפיים ללא ניתוח אצל קוסמטיקאיות

(2)
לדרג

האיגוד לכירורגיה פלסטית מזהיר את הציבור מפני ביצוע טיפול הרמת עפעפיים ללא ניתוח אצל קוסמטיקאיות באמצעות מכשיר פלזמה: מדובר בטיפול פולשני, הכרוך בהחלמה ארוכה, עלול לגרום לסיבוכים ולזיהומים עד כדי סיכון חיים ומגביר את הסיכון לפיגמנטציה ולהצטלקות

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

קוסמטיקאיות רבות מפרסמות לאחרונה טיפולים של הרמת עפעפיים ללא ניתוח המתבצעים באמצעות מכשירי פלזמה שונים הידועים גם בשמות כמו פלזמה ג'ט, פיברוג׳ט, עט פלזמה (plasma pen) ואנרגיית פלזמה (Plasma). לאור העלייה בפרסומים אלה מזהיר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית את הציבור הרחב מפני ביצוע טיפולים אלה, ואף פנה למשרד הבריאות בבקשה להתערבות מיידית. לדברי האיגוד, מדובר בטיפול פולשני, הכרוך בהחלמה ארוכה, עלול לגרום לסיבוכים ולזיהומים עד כדי סיכון חיים ומגביר את הסיכון לפיגמנטציה והצטלקות.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית, מסביר כי: מכשירי פלזמה הם בעלי סכנה פוטנציאלית לפציעה פולשנית, סיבוכים, זיהומים ופגיעה בראייה. אפילו אנחנו הרופאים המומחים ממעיטים מאוד להשתמש במכשיר המסוכן הזה, בשל חסרונותיו, אז קל וחומר שאין לאין להתירו לשימוש קוסמטיקאיות. יש לזכור שעל פי החוק רק רופא מורשה יכול לבצע פציעה פולשנית כזו לצורך טיפול, ולכן עמדתנו היא כי שימוש במכשירי פלזמה הוא מסוכן ומותר לרופא מורשה בלבד. לאחרונה גם הופתענו לגלות כי חלק מהקוסמטיקאיות מציינות באופן כוזב בפרסומים את הביטוי: 'אישור משרד הבריאות', במטרה ליצור תחושה שהטיפול עובד וכי המכשיר אפקטיבי. הדבר אינו נכון ומדובר בשקר".

באיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית מודאגים מהשוק השחור והמסוכן של טיפולי הרמת עפעפיים ללא ניתוח, המתבצעים אצל קוסמטיקאיות באמצעות מכשירי פלזמה ופנו במכתב למשרד הבריאות שכותרתו: מכשיר מסוכן ל"הרמת עפעפיים". באמצעות עורכי הדין גדי בר און, שמואל ליאור ושי מרקוס ממשרד ליאור ושות' מבקש האיגוד ממשרד הבריאות שמכשיר זה יוגבל לשימוש לרופאים בלבד בגלל העובדה שהוא יוצר כוויות מדרגה 2 ואף 3 כחלק מדרך פעולתו לכיווץ העור.

 

באיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית מודאגים מהשוק השחור והמסוכן של טיפולי הרמת עפעפיים ללא ניתוח. צילום: שאטרסטוק

למי מותר לעסוק ברפואה אסתטית?

לאור ריבוי המתחזים והשרלטנים בתחום האסתטיקה הרפואית, הגדיר לאחרונה האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית שני מבחנים מצטברים לקביעת כשירות העוסקים בתחום האסתטית:

  1. מבחן הפולשנות - שלמות הגוף היא ערך עליון, שימוש במכשיר פלזמה כרוך בהליך פולשני הגורם לכוויה ופציעה ומהווה עבירה פלילית המותרת רק לרופא ולאנשי מקצועות רפואה אחרים בהיתר מיוחד ממשרד הבריאות (למי שהותר לו על פי דין).

  2. מבחן הסיבוכים - טיפול פולשני צריך להיעשות רק על ידי מי שיש לו הסמכה והכשרה לטפל בסיבוכים הקשורים לטיפול ומפורטים בטפסי הסכמה מדעת באתר ההסתדרות הרפואית או באתר האיגוד ושהוגדר בתקנות הרופאים.

כמו כן, האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט לשירות הציבור הכולל את רשימת המומחים המוסמכים. בטרם ההחלטה על ביצוע ניתוח פלסטי או הליך אסתטי מומלץ להיכנס ולבדוק.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום