האם קנאביס משפר לנשים את חיי המין?

(46)
לדרג

נשים, שימו לב: מחקר בדק האם יש קשר בין שימוש במריחואנה לשביעות הרצון וההנאה של נשים בעת קיום יחסי מין. התשובות בפנים

רופא אנדוקרינולוג
03-9377182

רבות כבר נחקר ונכתב על השפעותיו החיוביות של צמח הקנאביס עבור חולים הסובלים מכאבים כרוניים, מטופלים שעוברים טיפולים כימותרפיים וסובלים מבחילות ומהקאות, חולים בטרשת נפוצה ועוד שלל תופעות בריאותיות שהקנאביס נמצא יעיל עבורן. כעת, מחקר שנערך לאחרונה בנורבגיה ובקנדה ביקש לבדוק את ההשפעה של מריחואנה על שביעות רצונן של נשים מחיי מין, תשוקה מינית, אורגזמה, סיכוך וכאב במהלך מגע מיני. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת Sexual Medicine.

מה כלל המחקר?

במסגרת המחקר נערך סקר בקרב 373 נשים שטופלו במרפאות גניקולוגיות ומיילדות במרכז רפואי במיזורי, ארה"ב. מטרת המחקר הייתה לבדוק את השפעתה של המריחואנה על הבריאות המינית בקרב נשים.

מהנתונים שנאספו עולה כי 127 נשים (34%) דיווחו על שימוש במריחואנה לפני קיום יחסי מין; 197 נשים (כ-52%) לא השתמשו במריחואנה כלל, ו-49 נשים (13%) השתמשו בסם, אך לא לפני קיום יחסי מין.

מריחואנה. נמצאה כבעלת השפעות חיוביות על יחסי המין. צילום: שאטרסטוק

מהם ממצאי המחקר?

בקרב נשים שהשתמשו במריחואנה לפני קיום יחסי מין תועד סיכוי גבוה כפליים, בהשוואה לאלו שלא השתמשו בסם, לחוות אורגזמה משביעת רצון. בנשים שהשתמשו בקביעות במריחואנה תועד סיכוי גבוה כפליים, בהשוואה לאלו שהשתמשו בסם באקראי, לחוות אורגזמה משביעת רצון.

כמו כן, מוסיפים החוקרים כי בנשים שהשתמשו במריחואנה לפני קיום יחסי המין תועד סיכוך רב יותר ופחות כאב במהלך המגע המיני, בהשוואה לנשים שלא השתמשו בסם - אם כי ההבדלים היו קטנים ולא ניתן לשלול את האפשרות כי מדובר בממצא אקראי.

וכי בהשוואה בין נשים שהשתמשו במריחואנה באופן אקראי לבין נשים שצרכו בקביעות את הסם, הנשים הראשונות דיווחו על סיכוך טוב יותר ושביעות רצון רבה יותר מחיי המין, אך גם במקרה זה ההבדלים היו קטנים ולא ניתן לשלול כי מדובר בממצא אקראי בלבד.

לסיכום מציינים החוקרים כי דרושים מחקרים נוספים רבים בנושא, מאחר ורק מעט מחקרים עד כה התמקדו בהשפעות החיוביות של מריחואנה על יחסי מין.

מהי השורה התחתונה?

נשים שהשתמשו במריחואנה לפני קיום יחסי מין דיווחו על תשוקה מינית מוגברת ואורגזמה טובה יותר.

ד"ר עמית עקירוב, רופא מומחה ברפואה פנימית ובאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במכון לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם בבית חולים בלינסון, מרכז רפואי רבין.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום