חיוך הוליוודי: יתרונות השיקום הדיגיטלי

(26)
לדרג
תוכן מקודם

שיקום שיניים בעזרת מכשור דיגיטלי מתקדם, מאפשר תוצאה איכותית שאינה ניתנת להשגה בשיטות הישנות. השילוב בין ראיית התמונה הכוללת באמצעות הדמיה מיוחדת, לבין מדידת כל שן בנפרד, מסייע לרופא להשיג עבורכם תוצאה אופטימלית. אחרי שתראו את השיפור, גם אתם לא תפסיקו לחייך

רופא שיניים - השתלות שיניים
077-3288188

רבות כבר דובר על היתרונות של טיפולי השיניים הממוחשבים, בכל הקשור לאיכות הטיפול ולטיב התוצאה, אך כשמדובר בטיפולי שיקום, יש למכשור הדיגיטלי יתרון מהותי נוסף, שלא רבים מבינים את חשיבותו: עיצוב החיוך!

איך מקבלים חיוך יפה?

כולם רוצים חיוך יפה, או כפי שהוא מכונה בקרב הציבור "חיוך הוליוודי". כדי להשיג חיוך יפה כזה, אנשים מוכנים להשקיע עלויות גבוהות - החל מטיפולי אורתודנטיה, דרך הלבנות שיניים ועד בחירה בשיקום בחומרים איכותיים במיוחד (למשל: כתרי זרקוניה), אבל הפרט החשוב ביותר שצריך להתקיים, כדי שיתקבל חיוך יפה, הוא ההסתכלות הרחבה וההרמוניה בין כל המרכיבים, כמו שאומרים: "השלם עולה על סך חלקיו".

המטופל רואה ומאשר את התוצאה הסופית, עוד לפני תחילת הטיפול. צילום: שאטרסטוק

מהו עיצוב חיוך דיגיטלי?

הציוד הדיגיטלי מאפשר לבצע את השיקום (כתר, ויניר או למינייט) באופן אינדיבידואלי - פתרון האופטימלי ביותר עבור המטופל. בשיטה זו, מתכננים ובונים את השיקום מתוך ראייה רחבה, באופן שמותאם אישית למטופל, לפרופורציית הפנים שלו, לאנטומיית הלסת, לחיוך שלו וכו'. כך ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולחיוך טבעי ומושלם.

מהן היתרונות של עיצוב החיוך הדיגיטלי?

בשיקום רגיל, שאינו דיגיטלי, לוקחים מהמטופל מטבע, שולחים את המטבע למעבדה והמעבדה מייצרת את השיקום על פי התבנית שקיבלה. החיסרון בשיטה זו הוא שההתייחסות של טכנאי המעבדה היא התייחסות נקודתית, אך ורק לשיקום עצמו ולא ביחס ליתר הפרמטרים (היחס של השיניים לשפתיים, הסימטריה של הפנים וכו').

לעומת זאת, בעיצוב חיוך דיגיטלי ההתייחסות לתכנון ולעיצוב השיקום היא התייחסות הוליסטית. הרופא המטפל וטכנאי המעבדה רואים לנגד עיניהם את המטופל כמכלול. בעזרת ההדמיה הממוחשבת, מעצבים את השיקום לא רק כיחידה שעומדת בפני עצמה אלא בהסתכלות על החיוך כולו: האנטומיה של השיניים הסמוכות, הסימטריה של הפנים, הפרופורציה של האף, עובי השפתיים ועוד פרמטרים רבים וחשובים.

בנוסף להדמיה הממוחשבת ולצילומים הדיגיטליים, מצלמים סרטון וידיאו שבו רואים איך המטופל מדבר, באיזה אופן השפתיים שלו נעות, מהי המימיקה (תנועות שרירי הלעיסה) וכו'. כל הפרמטרים האלו נלקחים בחשבון בתהליך התכנון והעיצוב. וכך, התוצאה המתקבלת היא ברמה גבוהה מאוד, גם מבחינת רמת הדיוק של השיקום עצמו; וגם מבחינת המראה הסופי של החיוך.

יתרון משמעותי נוסף של עיצוב החיוך הדיגיטלי הוא האפשרות לתת למטופל לראות בעצמו, עוד לפני השיקום, כיצד בדיוק ייראה השיקום הסופי ואת מראה החיוך העתידי שלו.

מהו תהליך העבודה של עיצוב החיוך הדיגיטלי?

מדובר בתהליך מורכב מאוד, מאחר שהוא מחייב מיומנות מקצועית של תכנון ובניית השיקום של כל אחת מהשיניים, וגם התייחסות רחבה יותר. המדידות נלקחות למעשה מכל שן בנפרד, אבל העיצוב מתוכנן גם ביחס לשאר הפרמטרים.

כך, למשל, אחד הפרמטרים שנלקחים בחשבון הוא השיניים הסמוכות, שבלא מעט מקרים בחלקן כבר יש כתר ישן, שייתכן ולא מוקם בצורה מדויקת מספיק ובפרופורציות הלא נכונות. במידה ולא מתכננים את השיקום בצורה דיגיטלית, תוך התייחסות לעיצוב החיוך, הסטייה "תיגרר" באופן פרופורציונלי, מאחר שהכתר החדש יתוכנן ביחס לכתר שכבר קיים.

לעומת זאת, בעיצוב חיוך דיגיטלי, אם למטופל יש כתר אחד שאינו מתאים, לוקחים זאת בחשבון, מסבירים את הסיטואציה למטופל, מראים לו את ההדמיה הממוחשבת, ורק לאחר שהוא מאשר - מתחילים בטיפול. באופן כזה, תיאום הציפיות מול המטופל הוא הטוב ביותר, מאחר שהמטופל רואה ומאשר את התוצאה הסופית, עוד לפני תחילת הטיפול.

מעבר לכך, עיצוב החיוך הדיגיטלי מאפשר תכנון נכון יותר של הטיפול כולו. כך, למשל, במקרים מסוימים ייתכן שלפני השיקום מומלץ לבצע הארכת כותרת, טיפול חניכיים, שחזור, אורתודונטיה וכו'.

תוצאות מיטביות וחיוך טבעי ומושלם. צילום: שאטרסטוק

מהו שיקום מקדים?

כאשר ההדמיה הממוחשבת מוכנה, מוזמן המטופל שוב למרפאה. בשלב זה, מראים לו את ההדמיה והוא מחליט האם לאשר אותה, או שיש דברים שאינם מוצאים חן בעיניו והוא מבקש לשנות/לתקן אותם.

רק לאחר שהמטופל מאשר את ההדמיה, שולחים את הסריקה הדיגיטלית למעבדה – שם מכינים את השיקום הקבוע לפי הסריקה.

במידה ואין צורך בטיפולים מקדימים נוספים, ניתן לרוב להשחיז את השיניים כבר באותו מפגש, ולהתקין עליהם שיקום איכותי מקדים, שנעשה בהתאם לאותה הדמיה.

מעבר לכך שהמטופל יוצא לביתו עם שיקום איכותי מקדים, יש לכך חשיבות נוספת: שיקום זה מאפשר למטופל לראות ולהרגיש איך ייראה החיוך שלו, עוד לפני השיקום הסופי, הן מבחינת נוחות והן מבחינה אסתטית. כעבור כשבועיים, אם הכל בסדר והמטופל מרוצה, מורידים את השיקום הנוכחי ומתקינים במקומו את השיקום הסופי.

לסיכום: עיצוב חיוך דיגיטלי מתייחס לכל תחום השיקום בצורה הוליסטית, שמבטיחה שהשיקום עצמו יותאם לכל מטופל, ביחס לנתונים האישיים שלו - ובכך מבטיחה מראה חיוך טבעי ויפה.

ד"ר עזאת דאהר מומחה השתלה דנטלית בגרמניה. למעלה מ-10 שנות ניסיון בטיפולי שיניים דיגיטליים.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום