מתיחת פנים ללא ניתוח: אפשרי בהחלט!

(0)
לדרג
תוכן מקודם

"הזרקת" גלי רדיו היא השיטה החדשנית ביותר, המעניקה תוצאות של ניתוח למתיחת פנים. מדובר בטיפול אחד בלבד, המבוצע בהרדמה מקומית, ותוצאותיו נשמרות לאורך שנים. כל מה שחשוב לדעת אודות השיטה המתקדמת. צרכנות רפואית

רופא מנתח פלסטי
077-2311108 (מספר מקשר)

עד לפני מספר שנים, הדרך היחידה בעזרתה היה ניתן לבצע מתיחת פנים, הייתה באמצעות ניתוח פלסטי. ניתוח שכזה היה כרוך בהותרת צלקות שקשה להסתיר, בעיקר אצל גברים, ולעתים אף כלל סיבוכים.

בשנים האחרונות, עם התקדמות הרפואה והטכנולוגיה, ולצד החידושים השונים בתחום ההזרקות והטכנולוגיה לשיפור מרקם עור הפנים, צצו טכנולוגיות ושיטות חדשות שהיוו תחליף לשיטה הכירורגית. בזכותן, ניתן לסייע לאחוז גדול מהפונים לשפר באופן משמעותי את מראה הפנים, ללא כל צורך בהתערבות ניתוחית.

אחד האמצעים הראשונים שבו השתמשו לטובת המטרה היה "חוטים קשיחים". חוטים אלה הוחדרו לעור והוצמדו ל"נקודות עגינה" שונות. אף שאלה לרוב אכן שיפרו את מראה הפנים לזמן מה, השימוש בהם היה כרוך בסיבוכים שונים, ביניהם: הותרת צלקות פנימיות או הופעת מראה דמוי חבלים מתחת לפני העור.

בשלב מתקדם יותר, יצאו לשיווק ה"חוטים הנספגים". אלה כללו שני סוגי חוטים: הראשון שנספג באופן מהיר בעור שהחזיק עד כשלושה חודשים; והשני, כלל מגרעות פנימיות ומחזיק עד כשנה וחצי. החיסרון העיקרי שבהם נבע מהעובדה שכדי לשמור על מראה מתיחת העור, נדרש לחזור על הפעולה מדי שנה וחצי בממוצע.

בשנים האחרונות, עם פיתוחן של שיטות שונות המבוססות על שימוש בחום מבוקר, נכנסו לשוק טיפולים בשיטה חדשנית - ביניהם בולטת במיוחד שיטת "הזרקת גלי רדיו", המיועדת לטיפול בעור פנים ובצוואר נפול. בכתבה הבאה אפרט לגבי השימוש בשיטה, יתרונותיה ואסביר למי היא מיועדת.

כיום ניתן לשפר באופן משמעותי את מראה הפנים, ללא כל צורך בהתערבות ניתוחית. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצע הטיפול בהזרקת גלי רדיו?

מכשיר ה-PROFOUND RF (גלי רדיו) הינו פרי פיתוחה של חברת קנדלה האמריקאית. הוא מספק אנרגיית רדיו שמפיקה חום ומוחדר על ידי מיקרו מחטים לתוך הדרמיס (השכבה האמצעית של העור). אנרגיית גלי הרדיו מופקת בין כל צמד מחטים ויעילותה לשיפור מראה העור רבה.

מכשיר חדשני זה למעשה מאפשר הרס מבוקר של רקמת העור ושל הקולגן – מרכיב חשוב האחראי על מראה העור, הנמצא בתוך הדרמיס. הוא מסוגל להגיע לטמפרטורה מדויקת ומקסימלית שתגרום לנזק מבוקר של רקמת העור, אותו גוף האדם עדיין ידע לתקן באופן טבעי.

בניגוד לניתוח למתיחת פנים שהיה כרוך בחיתוך העור, ושיפר את מבנה ה-"smas" (מערכת תת עורית הכוללת קרומים ושרירים) באמצעים כירורגיים - הטיפול החדשני מיועד לכיווץ העור, מה שמעניק אפקט של מתיחה. זאת, הודות ליכולתו להכפיל את כמות הקולגן, להגדיל פי 5 את כמות האלסטין, ובמקביל גם לעודד יצירה טבעית של חומצה היאלורונית. בנוסף, לעומת ניתוח למתיחת פנים, שיועד בעיקר למתיחת העור עצמו, אך לא לתיקון מרקמו – הטיפול החדש מאפשר גם לתקן קמטים וקמטוטים עדינים, לשפר צלקות אקנה, טיפול בצלוליט ועוד.

למכשיר חדשני זה קיימים שני ראשים: האחד, הינו בעל מחטים החודרות עד כשני מילימטרים לעומק הדרמיס, והשני – עד לשישה מילימטרים. הראשון מיועד לשיקום העור והשני, לשיפור המרקם ודילול השומן התת עורי.

 

האם הטיפול כרוך בהרדמה?

הטיפול מבוצע תחת הרדמה מקומית.

מהי מטרת הטיפול?

טיפול זה מיועד למטרת "הרמה/מתיחה" של הפנים והצוואר, כלומר מתיחת פנים וצוואר שאינה כירורגית, וכן לטובת שיפור קווי המתאר בפנים. בנוסף, הוא משמש למטרות נוספות , ביניהן: שיקום מרקם העור, הטבה נכרת בטיפול בצלקות אקנה, הפחתת "סנטר כפול" עד היעלמות, עידון מראה "צוואר שקנאי", עידון פנים בעלות מבנה שמן ואפילו כטיפול יעיל עבור נשים הסובלות מצלוליט בירכיים. בשורה התחתונה, מראה הפנים לאחר הטיפול נראה צעיר באופן משמעותי יחסית למראה בטרם הטיפול.

 

האם הטיפול מונע את הצורך בהזרקות חומצה היאלורונית?

ובכן, מניסיוני, אני בהחלט יכול להעיד על כך שמטופלים שטופלו באמצעות הזרקת גלי רדיו, הפחיתו באופן משמעותי את השימוש בהזרקות מעין אלה.

למי הטיפול מיועד?

הטיפול מתאים לנשים ולגברים, ללא מגבלת גוון עור. עם זאת, הוא אינו מיועד למי שנוטל תרופות לדילול דם או לאנשים הסובלים ממחלות קולגן או ממחלות אוטואימוניות.

בטיפול זה הגברים זוכים במיוחד. בניגוד לשיטות אחרות שלעיתים היו כרוכות בהותרת צלקות, גם גברים יכולים ליהנות מטיפול זה ואינם נאלצים להתמודד עם צלקות אותן קשה להסתיר במקרה של שיער קצר.

לכמה זמן מחזיקות התוצאות?

מדובר בתקופה ארוכה מאוד יחסית לטיפולים מתקדמים. למעשה, טיפול בודד שאורך בין 45 דקות לכשלוש שעות יכול להניב תוצאות שמחזיקות כחמש שנים ואף מעבר לכך.

האם המכשיר מחזיק באישורי תקן?

למכשיר קיים אישור רשמי מטעם ה-FDA - מנהל המזון והתרופות האמריקאי, וכן אישור CE של האיגוד האירופי.

האם הטיפול כרוך בכאבים או בתופעות לוואי?

בהנחה שהוא מתבצע על ידי מטפל מיומן, לא צפויים כאבים ולא צפויות תופעות לוואי משמעותיות. אולם, תיתכן תגובה מידית כגון אדמומיות ובצקת שיחלפו בתוך כ-3-6 ימים.

מטופלים שטופלו באמצעות הזרקת גלי רדיו, הפחיתו באופן משמעותי את השימוש בהזרקות. צילום: שאטרסטוק

האם ניתן לשלב את הטיפול עם טכניקות נוספות?

בהחלט. ניתן לשלב את הטיפול בו זמנית או בזמנים נפרדים, לצד טכניקות נוספות כמו פילינג ב-CO2 Laser, טיפול ב-PRP ועוד. בעוד שהזרקת גלי הרדיו עובדת על מתיחת ושיקום העור, שיטות אלה מעניקות מענה למי שסובל גם מכתמי פיגמנטציה, מכתמי גיל ומקמטוטים עדינים לצד עור פנים נפול. מטפל מיומן ידע להציע את הטיפול המשולב המתאים ביותר עבור המטופל.

לסיכום: בשנים קודמות, ניתוח למתיחת פנים היה האופציה העיקרית עבור כל מי שחפץ במתיחת פנים. כיום, קיימות טכניקות מתקדמות יותר המשמשות לטובת מטרה זו, אשר אינן כרוכות בסיכונים או בתופעות לוואי משמעותיות. אחת השיטות המתקדמות והיעילות ביותר, שנכנסו לשוק הטיפולים בשנים האחרונות היא "הזרקת גלי רדיו". מדובר בטכניקה יעילה ביותר, שבין היתר מאפשרת לשקם את מראה הפנים הנפול לצד שיפור מרקמם. התוצאות מחזיקות לאורך שנים והטיפול חוסך, לפחות באופן חלקי, את השימוש בהזרקות.

ד"ר לאון אזגווי הוא מנתח פלסטי ולייזר ומחלוצי המטפלים בלייזר ובהזרקת גלי רדיו.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors.

  • צור קשר
ד"ר לאון אזגווי לוי
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום