מזותרפיה: אנטי אייג'ינג שחודר לעור

(0)
לדרג
תוכן מקודם

קרמים וג'לים רבים כוללים חומרי אנטי אייג'ינג, אך אינם חודרים לעומק העור. טיפול מזותרפיה מחדיר את חומרי האנטי אייג'ינג לעומק העור, מחזיר לעור את האלסטיות ויוצר מראה צעיר וזוהר. צרכנות רפואית

שירותי אסתטיקה רפואית
058-6280660

טיפולי מזותרפיה מתאימים לכל אזור בגוף, מהקרקפת ועד קצות האצבעות. רופאים רבים משתמשים בטיפול מזותרפיה גם כדי לטפל בהתדלדלות השיער. במאמר זה נשיב על שאלות בנושא מזותרפיה.

מסייעת להצערת העור. צילום: שאטרסטוק

מהו טיפול במזותרפיה?

עם השנים, מתחיל תהליך הזדקנות העור, הנובע בין השאר מאיבוד והתדלדלות חומרים שונים בעור, כגון: קולגן, חומצות שונות, ויטמינים ומינרלים. אובדן החומרים האלה גורם לעור לאבד מהאלסטיות שלו: העור הופך דק ויבש יותר, מופיעים קמטים וקמטוטים חדשים, והמראה הכללי שמתקבל הוא מראה מבוגר, עייף ואפרורי יותר, ככל שהשנים חולפות.

ההזרקה מבוצעת על ידי רופאים, בעזרת מזרק ומחט קטנה מאוד, כך שהחומרים חודרים את השכבה העליונה - ומגיעים לתוך העור. למעשה, מרכיבי הקוקטייל קיימים בהרכבים משתנים בקרמים וג'לים רבים, אך ההבדל הגדול הוא שאותם קרמים אינם יכולים להיכנס לתוך העור. לעומתם, המזותרפיה מסייעת לחומרים להיכנס למקומות בעור שבהם החומרים חסרים.

למה משמש הטיפול?

מזותרפיה מחדירה לעור את המרכיבים החשובים שהעור איבד עם השנים, וכך מאטה את הזדקנות העור ואף עוזרת למנוע או להאט את תהליך הזדקנות העור. במהלך הטיפול, מזריקים קוקטייל של חומרים, הכוללים חומצה היאלורונית, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים) וחומצות. הקוקטייל מוחדר לתוך המזודרמה שהיא שכבה בעור.

מזותרפיה מסייעת להצערת העור, מחזירה לעור את האלסטיות, והמראה שמתקבל הוא מראה צעיר וזוהר. בנוסף, משתמשים במזותרפיה למניעת הזדקנות העור, הזנת העור ומיצוקו, ותוספת לחות שחשובה מאוד לאיכות ולמראה העור. בנוסף, הטיפול מתאים גם להבהרת פיגמנטציה, טיפול בשקיות מתחת לעיניים, הרמת העור ועוד.

מתי כדאי לעשות מזותרפיה?

כדאי להתחיל לעשות מזותרפיה גם לפני שרואים סימנים ראשונים של הזדקנות, מכיוון שהטיפול עשוי להאט את סימני ההזדקנות ואת התדלדלות הקולגן בעור. עם השנים, מתחיל תהליך של איבוד הקולגן בעור, שאחראי בין השאר על האלסטיות של העור. במזותרפיה, אנו מזריקים חומצות אמינו, שמסייעות בבניית קולגן חדש. גם דקירת המחט בזמן ההזרקה מעוררת בניית קולגן.

לכן, ניתן להתחיל בטיפול מזותרפיה מגיל 30 ואילך. בכל מקרה, ההחלטה לגבי הטיפול מתקבלת רק אחרי ייעוץ רופא, שמחליט איזה סוג של מזותרפיה יתאים ובאיזה גיל מומלץ להתחיל.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לכולם, לנשים ולגברים בכל גיל, גם בזמן הריון והנקה. הטיפול מתאים אם סובלים מדלקות בעור ומחלות אונקולוגיות. כמובן, במקרה שידועה אלרגיה לאחד החומרים המרכיבים את הקוקטייל, הטיפול אינו מתאים. הטיפול אינדיווידואלי, ומותאם לכל אחד על פי סוג העור, הגיל ומצב העור.

כמה זמן נמשך הטיפול?

הטיפול כולל 5-10 מפגשים, כל שבועיים. לאחר מכן, מומלץ לבצע טיפול תחזוקה פעם בחודשיים, למשך שנה.

כיצד מתבצע הטיפול?

לפני הטיפול, מורחים משחת אלחוש מקומית, באזורים בהם יתבצע הטיפול. הרופא מזריק את הקוקטייל, המתאים אישית לכל מטופל ומטופלת, באזורים עליהם הוחלט מראש.

האם יש תופעות לוואי?

כמעט שאין תופעות לוואי. ייתכנו נקודות בפנים, אבל הנקודות חולפות מהר מאוד. הטיפול עצמו כואב מעט, אך לאחר מכן כלל אין כאבים.

ניתן לשלב מזותרפיה עם בוטוקס וכל סוגי הפילרים. צילום: שאטרסטוק

האם ניתן לשלב את הטיפול עם טיפולים נוספים?

בהחלט. ניתן לשלב מזותרפיה עם בוטוקס וכל סוגי הפילרים. בשלב ראשון, תיעשה מזותרפיה, ואחרי שבועיים ייעשה טיפול בפילרים, כגון חומצות היאלורוניות ובוטוקס. ניתן לשלב מזותרפיה גם עם חוטים או טיפולים קוסמטיקאיים עם מכשירים לאחר שבועיים.

לסיכום: מזותרפיה היא שיטת טיפול בלתי פולשנית, ללא תופעות לוואי, שתוצאותיה כוללות מראה כללי זוהר, רענן וצעיר. השיטה מתאימה גם לטיפול בבעיית התדלדלות ואובדן שיער, מכיוון שהזרקת הקוקטייל באזור משפרת את מצב עור הקרקפת, ומעודדת צמיחת שיער. כיום, מזותרפיה נחשבת שיטה נפוצה מאוד בכל רחבי העולם, ונחשבת לטיפול אנטי אייג'ינג אפקטיבי ויעיל מאוד.

ד"ר ילנה קריינוביץ' עוסקת ברפואה אסתטית. 

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום