זריקות מילוי: מראה צעיר תוך זמן קצר

(4)
לדרג
תוכן מקודם

מסתכלת בעצמך במראה - ומרגישה את סימני הגיל? הרפואה האסתטית מציעה פתרונות מעולים. זריקות מילוי של חומצה היאלורונית וסידן עשויות לחולל פלאים. לצאת להפסקת צהריים מפנקת - ולחזור צעירה יותר: כל הפרטים בפנים

שירותי אסתטיקה רפואית
077-9969652 (מספר מקשר)

שימוש בזריקות מילוי מהווה שיטה בלתי פולשנית למילוי קמטים, לטיפול בצניחת עור הפנים ולפיסול הפנים. זו הסיבה שזריקות מילוי יכולות להתאים לכל גיל, ונותנות פתרון מעולה למי שאינן מעוניינות בניתוח הכרוך בהחלמה ממושכת ובכאבים. תחום זריקות המילוי מתפתח כל הזמן. כיום, יש זריקות מילוי המכילות סידן, כך שתוצאות הטיפול נשמרות למשך הרבה יותר זמן.

 עם הגיל מתרחש איבוד משמעותי של שומן תת עורי. צילום: שאטרסטוק

כיצד מטפלות זריקות המילוי בקמטים ובצניחת הפנים?

מחקרים רבים מראים כי עם הגיל מתרחש איבוד משמעותי של שומן תת עורי ושל חומר עצם. ההתדלדלות החמורה גורמת לכך שאזורים מסוימים בפנים מאבדים את ה"כרית" שנותנת להם נפח, ועור הפנים מתחיל לצנוח.

צניחת העור יוצרת מראה מדולדל: לחיים נפולות, עיוות שפתיים כלפי מטה ושקעים באזורים שונים בפנים. התדלדלות העצם גורמת גם היא לאיבוד נפח העצם, ולעיתים גם גורמת לשינוי זווית עצם הלסת, כך שנוצר מראה שפתיים מכונס יותר.

זווית עצם הלסת הופכת פתוחה יותר, וכך נוצר מראה יותר נפול. גם שפתיים מאבדות נפח, ובמקרים רבים נוצר מראה כללי של מתח בכל אזור הפנים. במקביל, עם הגיל, רקמת העור מאבדת עד50% מכמות המים שיש בה. כך, נוצר מראה יבש ועייף יותר. תהליכים אלה מושפעים כמובן מגנטיקה ואורח חיים (עישון, חשיפה לשמש ועוד). זריקות המילוי מחזירות לפנים את הנפח החסר להן. כך, הזריקות יוצרות מראה מורם, מתוח וצעיר יותר.

מוצרים על בסיס חומצה היאלורונית פועלים היטב בתחומים האסתטיים בגלל תכונתה של החומצה ההיאלורונית לספוג מים בכ-פי 1,000 ממשקלה וכך מעניקה נפח לרקמה שהוזרקה אליו. כתוצאה מכך פנים מבוגרות עם נפילת טונוס והיווצרות קמטים מקבלות מראה צעיר ורענן יותר. בנוסף, על פי מחקר שנערך באוניברסיטת מישיגן, חומצה היאלורונית מעודדת את הפיברובלסטים ליצור קולגן חדש.

מהם חומרי מילוי?

חומרי המילוי נקראים פילרים. כיום, הפילרים הפופולריים ביותר מורכבים מחומצה היאלורונית, הקיימת באופן טבעי בעור. חומצה היאלורונית פוליסכריד הידרופילי המורכב מיחידות חוזרות של דו-סוכר, היאלורונן הוא מרכיב חשוב בסחוס המפרקי בו הוא מצוי כמעט מסביב לכל תא סחוסי. היאלורונן יוצר קומפלקס יחד עם פרוטאינים מסוימים וסופח מים.. היאלורונן הוא מרכיב חשוב בעור שבו הוא מעורב בתיקון הרקמה ובריכוז הבריא של מולקולות מים בתוכו (לחות) .בגלל העובדה שהחומצה ההיאלורונית נמצאת באופן טבעי בגופנו, הגוף אינו דוחה את החומר המוזרק. כך, אין תגובה אלרגית. בטיפולים, נעשה שימוש בחומצה היאלורונית מעובדת. כך, ניתן לקבוע דרגות קשיחות שונות, המתאימות להזרקה באזורים שונים.

באילו חלקים בגוף אפשר לטפל בעזרת זריקות מילוי?

חומרי המילוי מתאימים לטיפול כמעט בכל אזור בפנים. כך, לדוגמה: בשליש העליון של הפנים, ניתן לטפל בצניחת לחיים. זהו אזור בגוף המתאפיין באובדן נפח משמעותי. בשליש התחתון של הפנים, ניתן לטפל באיבוד נפח באזור סנטר, איבוד נפח בשפתיים, קמטוטים סביב הפה, קמטי מריונטה סביב הפה, שיוצרים מראה נפול ה"מוסיף" שנים למטופל/ת. מילוי האזורים המדולדלים יוצר מראה טבעי ויותר צעיר.

כיצד מחליטים באיזה חומר מילוי להשתמש?

סוג חומרי המילוי מותאם לאזור בו מזריקים. ההבדל העיקרי ביניהם הוא דרגת הסמיכות של החומר. כיום קיימים חומרי מילוי המכילים חומצה היאלורונית בשילוב סידן. חומרים אלה מאפשרים תוצאה לטווח ארוך יותר, עד שנתיים.

יש חומרים המתאימים לאזור הלחיים וחומרים המתאימים לשפתיים. כך, לדוגמה: חומרי המילוי לאזור השפתיים מכילים בתוכם חומרי אלחוש, מאחר שאזור השפתיים רגיש במיוחד. באזור הקמטוטים סביב הפה, נשתמש בחומרי מילוי מדוללים, המאפשרים תוצאה עדינה יותר. התאמה בין החומר המתאים להזרקה לבין האזור המיועד בפנים תאפשר תוצאה טבעית, ותמנע מראה גס ובולט.

כמה זמן נמשך הטיפול?

בתחילת הטיפול, ניתנת זריקת אלחוש, ולאחר המתנה משך כחצי שעה ניתן להתחיל בהזרקה. משך ההזרקה תלוי במיומנות המטפלים. בדרך כלל, מטפלים מיומנים יוכלו לסיים את הטיפול ברבע שעה!

כיצד בוחרים היכן להזריק את חומר המילוי?

הבחירה באזור ההזרקה תלויה בהעדפת המטופלים. המטפל יכול לייעץ כיצד אפשר להשיג מראה מורם וצעיר בדרך הטובה ביותר. אם חסר נפח במספר אזורים, המטפל ימליץ על האזורים המתאימים ביותר, כדי להשיג את המראה הטבעי ביותר.בנוסף, אפשר לשלב טיפולים משלימים, כגון טיפול בשקעים מתחת לעיניים, קמטוטים מסביב לעיניים, ושיפור מראה העור בעזרת מזותרפיה, שמשפרת ומחדשת את מראה העור.

מתאים לכל אדם בכל גיל. צילום: שאטרסטוק

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לכל אדם בכל גיל. במקרה שמדובר בנשים בגילי 40-45, ייתכן שטיפול באזור אחד יספיק. זאת, בעוד שאשה בגיל 65 תזדקק לטיפול במספר אזורים ולכמות גדולה יותר של חומרי מילוי. בכל מקרה, הטיפול מתאים לכל גיל, ומותאם למצב התדלדלות העור של כל מטופלת ומטופל.

יש לציין כי הטיפול אינו מתאים לאנשים הסובלים ממחלות אוטואימוניות או מחלות עור קשות. במקרה של אנשים הנוטלים חומרים לדילול דם, ייתכנו דימומים, אך גם הם יכולים לקבל את הטיפול, בהתייעצות עם הרופא המטפל.

לסיכום: הזרקת חומרי מילוי היא הדרך הפשוטה והמהירה ביותר לטיפול בצניחת עור הפנים, ללא תופעות לוואי וללא תהליך החלמה. בחירה במטפלים מיומנים ומנוסים תבטיח השגת מראה טבעי, צעיר ומתוח ושמירת תוצאות לאורך זמן.

ד"ר דניאלה כהן עוסקת בטיפולים אסתטיים, בוגרת אקדמיה לרפואה אסתטית.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום