עיסוי תאילנדי בכפות הרגליים: שחרור מכאבים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מכאבים ברגליים? מצאתם את עצמכם בסוף יום סידורים וריצות עם כפות רגליים נפוחות וכואבות? עיסוי תאילנדי בכפות הרגליים עשוי לפתור את הבעיה ולשחרר אתכם להמשך היום ללא כאבים. עיסוי תאילנדי בכפות הרגליים מפחית לחץ, משפר את זרימת הדם ומשחרר רעלים. צרכנות רפואית

עיסוי וטיפול גוף
077-2318647 (מספר מקשר)

במזרח ובעיקר בתאילנד, עיסוי הוא חלק מהתרבות. המקומיים מקפידים על עיסוי הגוף, כחלק מאורח החיים שלהם. זו הסיבה שבתאילנד ניתן לראות מקומות רבים שמציעים מסאז' מקצועי. גם במערב, המעסות התאילנדיות הן המעסות המבוקשות והמקצועיות ביותר.

המטופל נותר לבוש במהלך הטיפול. צילום: שאטרסטוק

מהו עיסוי תאילנדי?

בעיסוי תאילנדי מסורתי, בדרך כלל לא משתמשים בשמנים או קרמים. המטופל נותר לבוש במהלך הטיפול. יש מגע גופני קבוע בין המטפל לבין המטופל, במהלכו הגוף נדחס, נמתח ומתנדנד, כדי לנקות חסימות אנרגיה ולהפיג את המתח.

המטפל משתמש באגודלים, כפות ידיים, זרועות, מרפקים, ברכיים וכפות רגליים, כדי ליצור מעין ריקוד תנועה על גוף המטופל, במהלכו המפרקים נפתחים, השרירים והגידים נמתחים, כדי לאזן את האיברים הפנימיים והאנרגיה הפנימית. התחושה לאחר העיסוי היא רגיעה עמוקה והתחדשות גופנית ונפשית.

מהו עיסוי תאילנדי בכפות הרגליים?

הטיפול מבצע רפלקסולוגיה בכף הרגל ועיסוי של הרגל עצמה עד לירך (מעט מעל הברך). הרפלקסולוגיה המערבית והמזרחית אינן זהות. ההבדל העיקרי הוא בנקודות הלחיצה השונות ובטכניקות של תנועה והחלקה. במהלך העיסוי, המעסה מוצאת נקודות בהן זרימת הדם חסומה ומנסה להזרים אליהם דם. על פי הרפלקסולוגיה האסייתית, ע"י הפעלת לחיצות בנקודות שונות בכף הרגל, המעסה מטפלת באברים פנימיים שונים בגוף.

בניגוד לשאר הטיפולים, המתבצעים בחדרים פרטיים, טיפול רגליים תאילנדי מתבצע בחדר הקדמי, על כורסאות מקצועיות שהובאו מתאילנד. למטופלים ניתנים מכנסיים מיוחדות לביצוע הטיפול. לא נדרשת מקלחת לאחר הטיפול. ניתן להמשיך בשגרת היום לאחר העיסוי, בתחושת רגיעה ושחרור מכאבים.

כמה זמן נמשך העיסוי?

ניתן לבחור בעיסוי שנמשך חצי שעה או שעה. עיסוי חצי שעה מתחלק ל-15 דקות לכל רגל; עיסוי של שעה כולל בסופו גם עיסוי צוואר וכתפיים.

להתרענן אחרי הליכה ארוכה. צילום: שאטרסטוק

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מומלץ לאנשים עם כאבי רגליים או לאנשים שרוצים להתרענן אחרי הליכה ארוכה, למי שרוצים פינוק קל במהלך היום, וגם למי שאינם מעוניינים להתפשט או אינם אוהבים מגע פיזי אינטנסיבי. גם נשים בהריון, החל מאמצע החודש הרביעי, יכולות להקל על כאבי הרגליים בעזרת העיסוי.

עיסוי בכפות הרגליים עשוי לסייע גם לספורטאים שסובלים מכאבי רגליים וכאבי שרירים. אימונים אינטנסיביים עלולים לגרום לשרירים תפוסים. לעיתים השרירים והגידים מצויים במנח לא טוב סביב העצם. העיסוי יכול להחזיר אותם למקומם, לשחרר חומצות ורעלים סביב השרירים ולהפחית כאבים.  אנשים שסובלים ממחלות רקע כגון סוכרת או מחלות לב צריכים להתייעץ עם הרופא לפני פנייה לעיסוי.

לסיכום: עיסוי בכפות הרגליים עשוי להפחית כאבים, ולהעניק הרגשה נעימה ומפנקת בכל הגוף. לצד זאת, השפעת העיסוי יכולה להיות עמוקה יותר, מכיוון שנקודות הלחיצה ברגל משפיעות על איברים שונים בגוף ומסייעות בהפחתת לחץ, שחרור רעלים וגמישות השרירים והמפרקים ברגל.

פורנפאן רקפאן, מעסה תאילנדית והבעלים של קותאי, ספא תאילנדי.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום