יישור שיניים ללא עקירות: כל היתרונות

(15)
לדרג
תוכן מקודם

כולנו רוצים חיוך זוהר, רבים מאתנו צריכים עזרה להגיע אליו. שיניים עקומות? בולטות? רווחים בין השיניים או דווקא שיניים צפופות "שרוכבות" אחת על השנייה? כל אחת מהבעיות יוצרת תחושת אי נוחות, חיוך מהוסס וקושי בשמירה על היגיינת הפה. בשנים האחרונות, ניתן לבצע יישור שיניים ללא עקירות, היתרונות: מונע אובדן עצם, מאט הופעת קמטים ואף מסייע להפחית נחירות

רופא שיניים
077-2306850 (מספר מקשר)

בעשורים האחרונים הפך תחום האורתודונטיה (יישור שיניים) לתחום מבוקש מאוד, בקרב צעירים ומבוגרים כאחד, המעוניינים לתקן את צורת המשנן שלהם ולקבל חיוך אסתטי ויפה. אחד החידושים בתחום, שהגיע לאחרונה גם לישראל, מאפשר לבצע את יישור השיניים ללא צורך בעקירות.

כולם רוצים חיוך זוהר. צילום: שאטרסטוק

מה גורם למראה שיניים "עקום"?

במקרים רבים, נובע הצורך ביישור שיניים מצפיפות, הנגרמת כתוצאה מכך שהקשת קטנה מדי, ביחס לגודל השיניים, מה שגורם להן "לטפס" זו על זו, לבקוע מחוץ לקשת (המצב נקרא "שיני ערפד") או לבלוט החוצה.

מעבר להפרעה האסתטית, עלולה צפיפות השיניים לפגוע בסגירה תקינה של השיניים (מנשך) ולגרום לשחיקה מוגברת של השיניים, לקושי בשמירה על היגיינת הפה, להצטברות של אבנית ולבעיות חניכיים שונות באזור הצפיפות.

מדוע צריך לעקור שיניים לצורך יישור?

הסיבה למראה שיניים לא ישרות היא צפיפות, כדי ליישר אותן, יש צורך להפחית את הצפיפות - ובכך לפנות מקום על גבי הקשת. לרוב, הפחתת הצפיפות מתבצעת באמצעות עקירת שתי שיני המלתעות (השיניים הפנימיות הצדדיות) בלסת הצפופה, או בעקירה של ארבע שיני המלתעות בשתי הלסתות.

למעשה, לאחר עקירת השיניים, מתפנה מקום על גבי הקשת; הסמכים המותקנים על גבי השיניים בתהליך היישור "דוחפים" את השיניים פנימה ומכיוון שהתפנה מקום - השיניים זזות הצידה ו"מתיישבות" בצורה ישרה על גבי הקשת.

 

מהו החיסרון בעקירת השיניים לצורך יישור?

המשמעות של עקירת שיניים היא איבוד עצם, שנגרם כתוצאה מכך שהעצם באזור העקירה נספגת. בגיל צעיר, אין לכך משמעות. עם זאת, יש לכך השפעה אסתטית בטווח הרחוק.

עם הגיל, כתוצאה מתהליך ההזדקנות הטבעית של הגוף, מתרחש גם תהליך אובדן עצם ואובדן נפח ברקמות הפנים השונות, הגורם להופעת הקמטים. ככל שכמות העצם בלסת גדולה יותר, כך הקמטים שלצידי האף יופיעו בשלב מאוחר יותר ויהיו פחות עמוקים. מכיוון שעקירות שיניים גורמות לאיבוד עצם - הרי שיישור שיניים שמצריך עקירה יגרום להופעת קמטים עמוקים יותר, ובגיל צעיר יותר.

 

האם ניתן לבצע יישור ללא עקירות?

יישור שיניים ללא עקירות מתבצע תוך כדי הרחבה והגדלת קשתה שיניים באמצעות מספר דרכים, אחת מהן מתבצעת באמצעות חוט אורתודונטי מיוחד, החוט הייעודי משמש למעשה כמעין מסילה, עליה נעות השיניים לצורה שאותה רוצים לקבל. למעשה, בשיטה זו נרחיב את קשת השיניים ונגרום לשיניים להתיישר על גבי הקשת המורחבת, מבלי שיהיה צורך לעקור שיניים, כדי לקבל מקום.

 

 מתאים לכל הגילאים. צילום: שאטרסטוק

מהו היתרון של יישור שיניים ללא עקירות?

כאמור, יישור שיניים ללא עקירות מונע את אובדן העצם. בכך, היישור מעכב את הופעת הקמטים לצדי האף. מעבר ליתרון זה, יש יתרון משמעותי נוסף: לעיתים, יישור שיניים על ידי הרחבת הקשת, יכול לפתור בעיית נחירות, הנגרמת מחייך צר, הרחבת החיך פותחת מקום גם לשיניים וגם את מעברי האוויר ובמקרים רבים נפתרת בעיית הנחירות.

למי מתאים יישור שיניים ללא עקירות?

יישור שיניים באמצעות הרחבת הקשת מתאים לכל הגילאים, מבוגרים וצעירים.

לסיכום: תחום האורתודונטיה מתפתח מאוד. כיום כבר אין צורך לעקור שיניים בריאות, כדי לקבל חיוך יפה. יישור השיניים ללא עקירות, באמצעות הרחבת קשת השיניים, מאפשר לקבל תוצאה טובה יותר גם לטווח הארוך ולמנוע אובדן עצם מיותר.

ד"ר ערן גבע הוא רופא שיניים לילדים.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

 לכתבה בערבית של הד"ר ערן גבע.

למיניסייט בערבית של הד"ר ערן גבע.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום