האם אתה נמצא בסיכון ללקות בסרטן העור?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

בארצנו החמה יש לנקוט משנה זהירות בכל הקשור לנזקי השמש. לרגל שבוע המודעות לסרטן העור וחשיבות הגילוי המוקדם שלו, בחנו את עצמכם – האם אתם נמצאים בסיכון גבוה לחלות בסרטן העור?

רופא עור ומין
053-7932209 (מספר מקשר)

כולנו שמענו על סרטן העור, אך לא כולנו מודעים לפרטים החשובים הקשורים לגילויו ולמניעתו.

מהו סרטן העור?

ישנם שלושה סוגים עיקריים של סרטן העור:

סרטן תאי הבסיס – הסוג הנפוץ ביותר של סרטן העור והנפוץ ביותר מכל סוגי הסרטן בכלל. סוג זה של סרטן העור קשור מאוד בחשיפה לשמש ונדיר מאוד שהוא גורם לתמותה, אך אם לא יטופל בזמן הוא עשוי לגרום לנזקים אסתטיים מקומיים ניכרים.

סרטן תאי הקשקש – גם הוא קשור מאוד בחשיפה לשמש אך יכול גם להתפתח בעקבות חשיפה לווירוסים מסוימים המגבירים את הסיכון לחלות בו. סיכויי התמותה מסוג זה של סרטן העור הם גדולים יותר, בעיקר אם הוא מתפתח באזור הראש או הצוואר.

מלנומה – סוג זה של סרטן העור הוא פחות נפוץ מהאחרים, אך המסוכן מכולם. מלנומה יכולה להיות קשורה לחשיפה לשמש או להחמיר בעקבות חשיפה לשמש, אך הגורמים לה הם בעיקר גנטיים, והיא עשויה להופיע גם באזורים שכלל לא נחשפים לשמש (בין בהונות הרגליים, בין העכוזים, בחלל הפה, מתחת לציפורניים ועוד).

האם ניתן למנוע את המחלה?

בעוד שאת שני סוגי הסרטן הראשונים ניתן למנוע בסבירות גבוהה מאוד על ידי הימנעות מחשיפה לשמש, את המלנומה לא ניתן למנוע אם קיימת נטייה גנטית. יחד עם זאת, גילוי מוקדם מציל חיים באופן חד משמעי: מלנומה המתגלה בשלבים ראשוניים תעמוד על לא פחות מ-100% סיכויי החלמה, ובסוגי הסרטן האחרים ככל שהגילוי מוקדם יותר, כך הנזק האסתטי שייגרם יהיה קטן יותר.

בארצנו שטופת השמש, כולנו נמצאים בסיכון מסוים ללקות בסרטן העור, אך יש כאלה שרמת הסיכון שלהם גבוהה יותר.

על מנת להבין האם גם אתם נמצאים בסיכון גבוה, ענו על השאלות הבאות:

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום