אסתטיקה לפנים ולשיניים: כל הטיפולים - במרפאת שיניים

(2)
לדרג
תוכן מקודם

רבים פונים לטיפולים אסתטיים בפנים, להחלקה או למילוי קמטים. אל תסתפקו ב"חצי עבודה": חשוב לטפל גם באסתטיקה של השיניים, המהווה חלק בלתי נפרד ממראה הפנים. מומלץ לבחור רופא שיניים בעל הכשרה נוספת ברפואה אסתטית

מרפאת שיניים
03-9694189

טיפוח הפנים והמלחמה בהזדקנות מעסיקים נשים רבות כבר משנות ה-30 לחייהן. עוד לפני שאותות הזמן ניכרים על פניהן, פונות לא מעט נשים לטיפולי בוטוקס או חומצה היאלורונית, לשם מילוי קמטים, עיבוי שפתיים או פיסול פנים.

עם זאת, דווקא השיניים - חלק מרכזי בחיוך של כל אחת מהמטופלות - נשכחות ונותרות בלתי מטופלות במקרים רבים, על אף שגם עליהן פגעי הזמן לא פוסחים. מרפאות שיניים המתמחות בטיפולים אסתטיים לפנים ולשיניים גם יחד, מבטיחות להילחם בהשלכות ההזדקנות מכל האגפים, ולהבטיח שהפנים (על כל חלקיהן!) יזכו למראה צעיר ואסתטי.

מראה צעיר ואסתטי. צילום: שאטרסטוק

כיצד משפיע תהליך ההזדקנות על מראה החיוך והשיניים?

אובדן עצם הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ההזדקנות, המתרחש בעצמות הפנים, הלסת והשיניים. בעקבות אובדן העצם, העצמות אינן מצליחות לספק לעור ולרקמת השומן שתחתיו את התמיכה הגרמית, אותה קיבלו עד כה. כך, מקבלות הפנים עם הגיל מראה נפול וחסר נפח.

באותו אופן שבו התהליך מתרחש בעצמות הלחיים, הוא מתרחש גם סביב הלסת, וגורם לכך שבגילאים מבוגרים, מובילה ה"נפילה" של העור והרקמות לכך שכמעט לא רואים את השיניים העליונות. כך, השיניים התחתונות נחשפות יותר בעת דיבור או חיוך.

השיניים התחתונות, שרובנו הזנחנו לאורך החיים, מכיוון שכמעט לא נחשפו עד כה - הופכות כעת להיות מוקד תשומת הלב. לכן, תוצאה אסתטית שלמה ואיכותית תתקבל רק באמצעות שילוב טיפולים אסתטיים לפנים ולשיניים התחתונות.

אילו טיפולים אסתטיים ניתן לבצע במרפאה המשלבת רפואה אסתטית ורפואת שיניים?

הטיפולים עשויים להשתנות ממרפאה למרפאה. הטיפולים הבולטים הם:

מילוי קמטים: נעשה כיום באמצעות חומצה, הבוטוקס מיועד לרוב עבור השליש העליון של הפנים. ההשפעה של טיפול בוטוקס מחזיקה מעמד עד כחצי שנה, ולכן מומלץ בדרך כלל לחדש את הטיפול מדי ארבעה חודשים. הטיפול בחומצה היאלורונית עשוי להחזיק אפילו פי 3!

פיסול פנים: באמצעות חומצה היאלורונית, ניתן גם לעבות את השפתיים ואף לתקן או לפסל את האף. יודגש כי פיסול האף באמצעות חומצה היאלורונית אינו תחליף לניתוח אף. היקף השינוי אינו דומה והתוצאה אינה לצמיתות. יש לחזור על התהליך אחת למספר שנים.

מזותרפיה: טיפול מזותרפיה הוא טיפול אנטי אייג'ינג שנועד לעורר את תהליך הייצור הטבעי של הקולגן והאלסטין, הנותנים לעור את המראה הזוהר והמבריק שלו, ומיוצרים בגופנו פחות ופחות - ככל שאנחנו מתבגרים. הטיפול מתבצע על ידי דקירת העור, חימום העור או חשיפת העור לחומצות שגורמות להתעוררות התהליך הטבעי המיוחל.

טיפולי שיניים: הטיפול המומלץ ביותר הוא ניקוי שיניים, ובמקרים רבים גם הלבנה. עם הגיל, בעקבות איבוד העצם, השיניים התחתונות הקטנות הופכות יותר ויותר חלשות, ומושפעות מאוד מהתנועות של מערכת הלעיסה, הגורמות להן לזוז מעט ממקומן, לבלוט מעט פנימה או החוצה או "לשכב" אחת על השניה. במקרים אלה, מומלץ לעשות ציפוי חרסינה ליישור מקומי של השיניים שזזו ממקומן.

האם ישנם טיפולים שניתן לבצע באותו הביקור?

אפשר תמיד לשלב בוטוקס וחומצה היאלורונית בטיפול אחד, וגם השילוב בין חומצה היאלורונית ומזותרפיה נחשב שילוב נהדר, מכיוון שהחומצה שמוזרקת כמילוי נותנת את הנפח ומטפלת בקמטים העמוקים. המזותרפיה מטפלת בשכבת העור העליונה, בקמטוטים הקטנים, ביובש או בעייפות העור. כך, היא משלימה את הטיפול ומעניקה ברק חיצוני ומרקם עור יפה.

מומלץ לעשות את טיפולי השיניים ביום אחר. לא מכיוון שקיימת הגבלה כלשהי, אלא כדי לא לעייף את המטופלת בטיפול ממושך מדי.

האם יש צורך בהכנה מיוחדת לפני הטיפולים?

עיקר ההכנה הוא בפגישת הייעוץ ובתיאום הציפיות בין הרופא למטופלת. על המטופלת להבין בדיוק מה היא עומדת לעבור ולבחון האם הטיפול אכן מתאים לה.

כך, למשל: טיפולי מזותרפיה הם סדרה הנמשכת 3-5 טיפולים. חשוב מאוד לסיים את כל הטיפולים, ולא להפסיק באמצע, גם אם מתחילים לראות תוצאות, מכיוון שהתוצאה הסופית תהיה פחות טובה אם הסדרה לא תושלם במלואה.

בנוסף, חשוב להבין כי הרפואה האסתטית נותנת מענה עד מצב מסוים - ואינה יכולה לבוא כתחליף לרפואה הפלסטית. חשוב להגיע לטיפולים במצב בריאותי תקין, ולהתחיל בטיפולים מגיל צעיר, כדי לא להזדקק לטיפולים אגרסיביים ויקרים יותר. מומלץ לבחור ברופאים בעלי הכשרה מתאימה וניסיון מספק.

 ידע וניסיון בניתוחי פנים בהרדמה ובטיפול בסיבוכים. צילום: שאטרסטוק

מדוע כדאי לעבור את הטיפולים האסתטיים דווקא במרפאת שיניים?

רופאי שיניים הם בעלי ידע נרחב באנטומיה של הפנים, מערכת העצבים וכלי הדם. יש בידם ידע וניסיון בניתוחי פנים בהרדמה ובטיפול בסיבוכים. כך, למשל: במהלך טיפולי עיבוי שפתיים - רופא השיניים יודע איך להרדים את השפתיים, וגם מה יהיו הפרופורציות הנכונות של השפתיים מול השיניים, הפרופורציות של החיוך כולו וכו'.

אם לידע ולהכשרה של רופא השיניים מצטרפים ידע והכשרה ברפואה אסתטית - שני התחומים משלימים ומחזקים זה את זה.

לסיכום: לקבלת מראה פנים צעיר, רענן ואסתטי באופן מלא, חשוב לשלב בין טיפולים אסתטיים לפנים עצמם לבין טיפולים אסתטיים לשיניים (בעיקר התחתונות). טיפולים מסוג זה, המתבצעים במרפאות שיניים מיוחדות, המשלבות גם רפואה אסתטית, יבטיחו ראייה מעמיקה ומקיפה של הפנים ושל הפרופורציות הנדרשות ויבטיחו תוצאה מיטבית.

ד"ר מיטל נאמן היא רופאת שיניים העוסקת גם באסתטיקה דנטלית, מנהלת מרפאת השיניים מדיק האוס בראשון לציון.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

לכתבה בשפה הערבית של הד"ר מיטל נאמן.

למיניסייט של הד"ר מיטל נאמן.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום