אסתטיקה ברפואת שיניים: לעצב את החיוך המושלם

(1)
לדרג
תוכן מקודם

חיוך נחשב "הקו הקצר ביותר בין שני אנשים": החיוך אכן מסייע ביצירת קשרים ומהווה נדבך משמעותי בתחושת הערך העצמי. מעוניינים לשפר את מראה החיוך? טיפולי אסתטיקה דנטליים יביאו אתכם במהירות ובבטחה ליעד הנכסף

טיפולי שיניים
077-9968471 (מספר מקשר)

המראה והאסתטיקה של הפה והשיניים חשובים כיום לא פחות מבריאות הפה והשיניים. האסתטיקה מעסיקה מטופלים בכל הגילים ומכל גווני האוכלוסיה. בעיה אסתטית במראה השיניים הנחשפות בחיוך פוגמת בדימוי העצמי, גורמת לירידה בביטחון ולעיתים - באופן בלתי מודע - להסתגרות ולהסתתרות.

חיוך מושלם תלוי בצבע ובגוון השיניים, בצורת השיניים ובסימטריה של החיוך עצמו. את כל אלה ניתן לעצב מחדש, בסדרה של טיפולים אסתטיים פשוטים, המאפשרים לאנשים בכל הגילים להפסיק להסתתר ולהתחיל לחלוק את החיוך שלהם עם העולם.

חיוך מושלם מתחיל קודם כל בשיניים לבנות. צילום: שאטרסטוק

כיצד ניתן לטפל בצבע השיניים?

חיוך מושלם מתחיל קודם כל בשיניים לבנות. הרגלים כגון: עישון, שתיית קפה, או היגיינה לקויה עלולים לפגוע בצבע השן, ולהפוך אותה לצהבהבה, כהה או עכורה. ישנן שתי דרכים עיקריות לשיפור צבע השיניים.

הלבנת שיניים: ניתן להשיג את התוצאות הטובות ביותר על ידי הלבנת שיניים משולבת: המטופל מגיע למרפאה ל-2-3 טיפולים, הנעשים תחת אור אולטרה סגול, תוך שימוש בחומרים מיוחדים, עד להגעה לגוון השיניים הרצוי.

עם תום הטיפולים, מקבל המטופל ערכה לשימוש ביתי, הכוללת סדים שהוכנו במעבדה בהתאם לשיניים שלו, וחומרי הלבנה, חזקים מעט פחות מאלה הנמצאים בשימוש במרפאה. אחת לשבועיים, על המטופל לשים את החומר בתוך הסדים, ולהרכיב אותם במשך כשעה. כך, ישמור לטווח ארוך על התוצאה שהושגה במרפאה.

ציפויים לשיניים: מעטה חיצוני שמודבק על חזית השיניים הקדמיות, עשוי מסוגים שונים של חומרים: קומפוניר, חרסינה, זירקוניה ועוד. הציפויים מגיעים במספר גוונים, כדי להתאים לשאר השיניים וליצור מראה טבעי ככל האפשר. לקראת הדבקת הציפויים, יש להסיר שכבה מסוימת מהשן.

ניתן לשלב בין שני הטיפולים ולבצע הלבנת שיניים לפני הרכבת הציפויים, כדי לקבל תוצאה אסתטית טובה ככל האפשר.

אילו טיפולים אסתטיים משפרים את צורת השיניים?

צורת השיניים מושפעת מגודל השיניים, מהרווחים שבין השיניים, מאופן הגדילה של השיניים - ישרות או עקומות, ומעיוותים או שברים במבנה השיניים. קיים מגוון של טיפולים אסתטיים, שנועדו לשפר בעיות בתחום זה.

יישור שיניים: כיום, ניתן לבצע יישור שיניים שקוף, המביא לתוצאות מצוינות בזמן קצר יחסית, ולא בולט לעין. כך, גם מבוגרים יכולים לעבור את התהליך ללא חשש או מבוכה.

כתרים וציפויים: לסגירת רווחים בין השיניים או לשיפור הצורה, ניתן להשתמש גם בשיקום על ידי כתרים או ציפויים. יש לקחת בחשבון כי עד גיל 21-22, הלסת עדיין מתפתחת, כך שלא מומלץ להשתמש בכתרים קבועים, אלא בציפויי קומפוניר. בגילים מבוגרים יותר, ניתן לעשות כתרים מזירקוניה, המתאימים במיוחד למצבים של רווחים גדולים בין שיניים קדמיות, או כתרים ממתכת, המתאימים למצבים דומים בשיניים הטוחנות. ניתן להשתמש גם בציפויים שהזכרנו ו"לסגור" את הרווחים בין השיניים הקדמיות באמצעותם.

כיצד יכולה אסתטיקה ברפואת שיניים לתקן חיוך "עקום"?

ישנם מצבים בהם נדמה כי החיוך עקום או לא סימטרי. בעצם, מראית העין הזו נוצרת בעקבות הבדל גודל בין השיניים. שימוש בציפויים יאפשר להשוות את גדלי השיניים ולגרום לחיוך להיראות ישר וסימטרי.

ניתן להדביק את כל סוגי הציפויים אך ורק על שיניים בריאות. צילום: שאטרסטוק

מה ההבדל בין ציפויי השיניים השונים?

ציפויי קומפוניר הם ציפויים מיידיים, שמודבקים על השן ומחזיקים מעמד ברוב המקרים 5-6 שנים. בחלק מהמקרים, ייתכן שינוי צבע לאחר ההדבקה, שיצריך החלפת ציפוי. כמו כן, במסגרת הכנת השן לציפוי, יש צורך להסיר שכבה מהשן, אך בציפויי קומפוניר מדובר בשכבה דקה, כך שהפגיעה בשן מינימלית.

ציפויי חרסינה נחשבים עמידים ואיכותיים הרבה יותר, עמידים לטווח ארוך הרבה יותר, ואין סכנה של החלפת צבע. יחד עם זאת, העלות של ציפויים אלה גבוהה הרבה יותר, והכנת השיניים לקראת הדבקת הציפוי מצריכה פגיעה גדולה מעט יותר בשן.

ניתן להדביק את כל סוגי הציפויים אך ורק על שיניים בריאות. בדרך כלל, לא יהיה אפשרי להדביק ציפויים על שיניים שעברו סתימות מורכבות.

כיצד נבחרים הטיפולים הנחוצים לכל מטופל?

כדי להתאים את הטיפולים הרצויים לכל מטופל, נעשה תחילה מפגש עם הרופא לתיאום ציפיות. במפגש זה, יבין הרופא ממה המטופל אינו מרוצה במצב הנוכחי, ומה המטופל רוצה לשפר. תיאום הציפיות יהיה גם רפואי וגם תקציבי, ובהתאם לכך תיבנה תוכנית הטיפולים הנדרשת.

בבניית תכנית הטיפולים, ייעשה שימוש בתוכנה ממוחשבת, אליה ניתן להכניס את כל הנתונים ואת פרופורציות הפנים של המטופל, ובהתאם לכך לקבל הדמיה של קו החיוך האידיאלי. בהתאם לטיפולים שבחר המטופל, הוא יקבל על ידי התוכנה תחזית מדויקת ומעודכנת בנוגע לתוצאה הסופית.

לסיכום: כדי לעצב חיוך מושלם, יש לדאוג לצבע השיניים, צורת השיניים ומראה החיוך. זאת, באמצעות מגוון אמצעים אסתטיים, כגון: יישור שיניים, הלבנת שיניים, שימוש בכתרים או בציפויים. כדי לאפשר למטופל להבין מה תהיה תוצאת הטיפולים ולהחליט באילו טיפולים הוא מעוניין לבחור, ניתן להשתמש בתוכנה ממוחשבת, המקבלת את נתוני ופרופורציות הפנים של המטופל ומייצרת הדמיה של החיוך המושלם עבורו.

ד"ר אירנה זילברשר היא בעלת נסיון רב שנים ברפואת שיניים, מקבלת מטופלים במרפאת השיניים ד"ר זילברשר בזכרון יעקב, במרפאה מבצעים טיפולים כירורגים מומחי פה ולסת ומומחה פריודונט(מחלות חניכיים).

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

 

  • צור קשר
ד"ר זילברשר - מרפאת שיניים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום