להחזיר את הגלגל לאחור: הכירו את הפילינג הבינוני

(2)
לדרג
תוכן מקודם

אם אתם סובלים מקמטוטים, מצלקות או מכתמי שמש, כדאי שתכירו את ה"פילינג הבינוני". מדובר בטיפול אסתטי, יעיל ובטוח, המאפשר לשקם את העור ולהשיב לו את החיוניות שאבדה עם השנים. למי זה מתאים ומה חשוב לדעת לפני שפונים לטיפול כזה? מדריך

שירותי אסתטיקה רפואית
052-9409044

השנים החולפות, החשיפה הישירה לשמש, מצבי סטרס, אקנה, זיהומים וגורמים נוספים - מובילים לפגיעה ברקמת העור שלנו. פגיעה זו עשויה להתבטא בין היתר בכתמים, בצלקות, בקמטוטים וכן בפגיעה באלסטיות של העור. למרבה המזל, באמצעות הטיפולים האסתטיים החדשים המוצעים כיום, ניתן "לחזור אחורה בזמן", ולהשיב לעור הפנים את המראה הקורן והחלק שאבד. אחד הטיפולים המוצלחים ביותר לצורך המשימה הוא ה"פילינג הבינוני".

קילוף עדין של השכבה העליונה ביותר של העור. צילום: שאטרסטוק

מה זה פילינג בינוני?

העור שלנו למעשה מורכב משלוש שכבות. האפידרמיס, היא השכבה החיצונית המורכבת מחמש שכבות. מתחתיה נמצאת הדרמיס, שכוללת גם כלי עצב וכלי דם, והשכבה העמוקה ביותר מכונה היפודרמיס, המורכבת בעיקר משומן. פילינג בינוני הינו תהליך כימי, הגורם לקילוף השכבות העליונות של האפידרמיס. לאחר שהתהליך מסתיים, המטופל זוכה לעור חלק ובריא יותר, ללא קמטוטים, וללא כתמי פיגמנטציה וצלקות אקנה.

 

כמה זמן נמשך התהליך?

ביצוע הפילינג אורך כשעה וחצי, ולאחריו נדרשת תקופת החלמה של כשבוע.

 

אילו סוגי פילינג נוספים קיימים?

בנוסף לפילינג הבינוני, ניתן לציין שני סוגים נוספים: הפילינג הקל, מיועד לקילוף עדין של השכבה העליונה ביותר של העור. הוא מעניק תחושת רעננות, אך אינו נחשב לטיפול רפואי אשר באמצעותו ניתן לתקן את נזקי הזמן. סוג נוסף הוא ה"פילינג העמוק", המיועד לשיקום נזקי עור חמורים בשכבות העמוקות של העור. היות שמדובר בתהליך כירורגי מורכב, הוא מתבצע בחדר ניתוח, וכרוך בתקופת החלמה ממושכת שאורכת כחודשיים.

 

למי מיועד הפילינג הבינוני?

לכל אדם מעל גיל 18 הסובל מנזקי שמש או זמן, לרבות חטטים, כתמים וקמטוטים. עם זאת, הפילינג אינו מתאים לבעלי עור כהה, וזאת  בשל החשש להופעת פיגמנטציה בעקבותיו. כמו כן, הטיפול אינו מחליף טיפולי שחזור נפח הפנים או הרמתם. במקרים כאלה קיימות אלטרנטיבות טיפוליות אחרות.

 

מה חשוב לבדוק בטרם ההחלטה על ביצוע הפילינג?

חשוב לוודא שהרופא המטפל הינו רופא בעל הכשרה ספציפית בתחום. כמו כן, בד"כ מטפל מקצועי ומיומן יסביר למטופל אודות הפרוצדורה וגם יקפיד לבצע פילינג באזור הצוואר והמחשוף ולא רק באזור הפנים, פעולה שתסייע לשמור על מראה אחיד.

האם הטיפול כרוך בתופעות לוואי או בסיכונים?

כל עוד המטופל מתאים לעבור את ההליך, כלומר כאשר מדובר במי שצבע עורו בהיר עד בינוני, לא צפויות תופעות לוואי או סיכונים. אולם, מאחר שמדובר בסוג של כוויה המתבצעת באופן מבוקר, בהחלט תיתכן אי נעימות קלה שתחלוף בתוך כשבוע.

על מה חשוב להקפיד לאחר ביצוע התהליך?

מומלץ להימנע מחשיפה לשמש, ולהגן על הפנים באמצעות מקדם הגנה.

 ליהנות מתוצאות למשך שנים. צילום: שאטרסטוק

כמה זמן ניתן ליהנות מתוצאות הטיפול?

כל עוד המטופל מקפיד להימנע משהייה בשמש, הוא יכול ליהנות מתוצאות למשך שנים. כמובן שעם הזמן גם שכבת העור החדשה שמתקבלת מאבדת ממרקמה. ניתן לחזור על הטיפול בעתיד בהתאם לצורך.

 

לסיכום: פילינג בינוני הינו הליך רפואי אסתטי פשוט יחסית, המיועד לשיקום נזקי עור, כגון: צלקות אקנה, קמטוטים וכתמי שמש. הוא אינו מצריך אשפוז ותקופת ההחלמה הנדרשת בעקבותיו קצרה ואורכת כשבוע בלבד.  בניגוד לפילינג הקל, מדובר בפרוצדורה יעילה מאוד, שמשפרת את הן את מראה העור והן את מרקמו. כדי ליהנות מתוצאות טובות ומקצועיות, חשוב לבצע את התהליך אצל רופא מיומן ומקצועי בעל הכשרה רלוונטית בתחום.

ד"ר אדגר מיימון, הוא מומחה לרפואה אסתטית

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors

 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום