חדש: מערכת ממוחשבת לקבלת רישיון לקנביס

(5)
לדרג

משרד הבריאות השיק ממשק ממוחשב להגשת בקשות לקבלת רישיון לקנביס רפואי. המערכת החדשה אמורה להקל על מטופלי הקנביס, לזרז את התהליך ולחסוך בירוקרטיה

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הקים ממשק ממוחשב חדש ומתקדם להגשת בקשות לקבלת רישיון לשימוש בקנביס למטרות רפואיות. המערכת החדשה מאפשרת לרופא המומחה ולמטופל עצמו להזין ישירות את הבקשה והמסמכים הנלווים, ולאחר בדיקתם ואישורם יוכלו המטופלים להדפיס את הרישיון והוראות המסירה ולגשת איתם לבית המרקחת לצורך רכישת מוצרי הקנביס.

רפורמה שתביא להנגשה וייעול של התהליך הטכני והפרוצדורלי. צילום: שאטרסטוק

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהורה על ביצוע המהלך בירך על יישומו, ציין כי מדובר במהלך מתקדם שנועד להקל על המטופלים ולמנוע בירוקרטיה: "זוהי רפורמה ייחודית שתביא להנגשה וייעול התהליך הטכני והפרוצדורלי לטובת ציבור החולים. חשוב לזכור שקנביס עצמו מוגדר כסם ואנו פועלים לפי החוק לצרכי רפואה בלבד. אך המחויבות שלנו לסייע לחולים שנדרשים לכך כדין כדי להקל על סבלם."

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף כי: "ישראל היא המובילה בשימוש בקנביס לצרכים רפואיים והמהלך הזה הוא שלב חשוב נוסף בהפיכת הקנביס למוצר רפואי לכל דבר. אנחנו באמצעות היחידה לקנביס רפואי במשרד משתפרים ומעדכנים את התהליך כל הזמן תוך כדי תנועה – הכל על מנת לפשט ולא לסרבל עבור המטופלים, שמספרם עולה ב-1,000 כל חודש. על כן המערכת החדשה, שתפעל גם לצד התהליך הישן עד להתאמה וסנכרון מלא. בתקופה הקרובה אנו גם מתכננים הקלות נוספות שיבטיחו שמי שצריך את הקנביס למטרות רפואיות יקבל אותו באופן מהיר וללא בירוקרטיה."

המשנה למנכל משרד הבריאות הפרופ' איתמר גרוטו ציין שהתהליך ידידותי הן לרופאים שמנפיקים את המרשמים לקנביס רפואי והן למטופלים שצורכים את הקנביס וכולם ירוויחו ממנו בחיסכון בתהליך. בנוסף צפוי שיפור משמעותי באיכות מוצרי הקנביס הרפואי.

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי למטופלים בעלי רישיונות קיימים ניתנת האפשרות לבקש חידוש או הסבת הרישיון קיים דרך המערכת החדשה ולרכוש את מוצרי הקנביס בבתי מרקחת, או לחלופין - להמשיך ולקבל את המוצרים במקומות האספקה הנוכחים לתקופה נוספת. רישיונות קיימים שטרם פג תוקפם, ניתן להמשיך ולממש במקומות האספקה המפורטים בהם. בנוסף, ניתנה הוראת מנהל כי מי שמחזיק ברישיון לשימוש בקנביס רפואי שתוקפו פג או עתיד לפוג החל מיום 1.1.2019 ועד ליום 30.6.2019 – מוארך בזאת תוקפו של הרישיון שבידו עד ליום 31.8.2019 , ללא צורך בבקשה להארכה, והוא יכובד על ידי הספק ששמו נקוב ברישיון עד לתאריך זה. יובהר כי לא יבוצע כל ניפוק רטרואקטיבי של קנביס רפואי עבור חודשים קודמים.

מי שברשותו רישיון שתוקפו הוארך לפי הוראה זו, ובנוסף רישיון חדש המיועד לניפוק בבית מרקחת – יוכל לפי בחירתו, לקבל את האספקה החודשית בבית המרקחת במסגרת הרישיון החדש או לחילופין דרך הספק, במקומות האספקה הנוכחיים, במסגרת הרישיון המוארך זמנית בהוראה זו.

פרטים נוספים באתר משרד הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום