ציפוי למינייט: 2-3 טיפולים - ותחזרו לחייך

(0)
לדרג
תוכן מקודם

השנים נוקפות והשיניים "נצבעות" בכתמי קפה, קולה ויין אדום? מביטים במראה ומתביישים לחייך? כדאי לכם לעשות ציפוי למינייט לשיניים. מעבר לשיפור האסתטי, השיניים יהיו יותר מוגנות מפני עששת וחומציות. התוצאות מחזיקות מעמד שנים ארוכות

טיפולי שיניים
052-2967021

ציפויי למינייט משמשים כיסוי לשיניים מוכתמות ו/או לא ישרות (במקרים רבים, ציפויי למינייט אף מייתרים את הצורך ביישור אורתודנטי) ומעניקים חיוך לבן וישר, הידוע בכינוי "חיוך הוליוודי".

להתאים את הציפוי לכל מטופל באופן אישי. צילום: שאטרסטוק

התאמה של ציפוי למינייט

בניגוד לדעה הרווחת, ציפויי הלמינייט אינם מוצר מדף. קיימים חומרים שונים, שניתן להשתמש בהם לצורך ציפוי השיניים. ההבדל ביניהם טמון בעיקר בחוזק הפיזי של הציפוי, המשפיע גם על מראה הציפוי.

לכן, חשוב להתאים את הציפוי לכל מטופל באופן אישי, הן בהתאם לצורת השיניים שלו, הן בהתאם לצבע של כל שן והן בהתאם לתפקוד הלסת. כך, למשל: ייתכן שהציפויים לא יחזיקו מעמד אצל אדם שחורק שיניים ו/או סובל משחיקת שיניים. לכן, יש לבחון האם ניתן (וכדאי) להשתמש בחומר ציפוי חזק ועבה יותר.

בנוסף, חשוב לבצע את הציפוי במרפאה המאפשרת למטופל לראות את התוצאה הסופית בפיו, עוד לפני הדבקת הציפויים. כך, יוכל המטופל לדעת בדיוק כיצד הוא ייראה לאחר הציפוי. במידת הצורך, הוא יוכל לערוך שינויים ותיקונים, עד לקבלת התוצאה הרצויה.

חשוב להדגיש שכדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר, יש להתאים לכל שן את הציפוי שלה. כך, למשל, ניתן להשתמש בחומר שונה עבור כל אחת מהשיניים ולבצע התאמה של הצבעים. כך, על גבי השן, כל הציפויים ייראו באותו גוון.

תהליך ציפוי השיניים

ציפויי למינייט לשיניים מתבצעים בתהליך הנמשך 2-3 ביקורים במרפאת השיניים. התהליך כולל מספר שלבים:

  1. רופא השיניים בודק את המטופל, מייעץ לו באשר לאפשרויות העומדות בפניו ולוקח את המידות של השיניים.
  2. המידות והמפרט של הציפויים נשלחים לטכנאי המעבדה, שמייצר לפיהם מודל לדוגמא של התוצאה הסופית.
  3. כשהמטופל מגיע לביקור השני, הרופא מבצע לו הדגמה חיה של הציפוי (בתוך הפה). בשלב זה, הרופא אינו משחיז את השיניים, אלא מורח על כל אחת מהשיניים את החומר הייעודי המותאם שקיבל מהטכנאי. כך, ניתן לדעת בדיוק איך תיראה התוצאה הסופית ולבצע תיקונים עוד לפני תחילת הטיפול, אם יש בכך צורך.
  4. אם המטופל מרוצה מהתוצאה, ניתן להתחיל בתהליך הציפוי עצמו, כבר באותו יום. במקרה כזה, הרופא מתחיל את הטיפול ומשחיז כ-0.5 מ"מ מהשכבה החיצונית (שכבת האינמל) של כל שן שאותה רוצים לצפות, לוקח את המידות לאחר ההשחזה ושולח לטכנאי, לצורך הכנת הציפויים הסופיים. המטופל משוחרר לביתו עם הציפויים הזמניים.
  5. לאחר שהציפויים הסופיים מוכנים, על פי רוב כעבור מספר ימים עד שבוע, מגיע המטופל למרפאה לצורך הדבקת ציפויי הלמינייט הסופיים והמותאמים.

שימו לב: לפני השחזת האינמל, נקבע גם הקו האסתטי של החניכיים. יש מקרים שבהם החניכיים יורדות או אינן ממוקמות באותו קו. במקרים אלה, ניתן לעצב אותן בתהליך כירורגי קצר (כ-10 דקות) ובלתי כואב.

ספקטרום רחב מאוד של פתרונות. צילום: שאטרסטוק

למי מתאימים ציפויי הלמינייט?

ציפויי הלמינייט מיועדים לכל מי שרוצה חיוך מושלם. המגוון הרחב של חומרי הציפוי הקיים כיום מאפשר ספקטרום רחב מאוד של פתרונות, המותאמים לרוב האנשים ומעניקים תוצאה טובה לאורך זמן. ציפויי הלמינייט עמידים מאוד ומחזיקים מעמד ברוב המקרים יותר מ-10 שנים.

גם במקרים שבהם יש צורך להשתמש בחומר ציפויי חזק יותר, ניתן לקבל תוצאה אסתטית טובה, במעבדה מקצועית.

כך, למשל: אם משתמשים בחומר יותר חזק אבל פחות אסתטי (למשל, כשיש שחיקת שיניים), יכול הטכנאי לשלב מספר גוונים. כך, החומר החזק יותר ייראה בדיוק כמו החומר הדק והיותר אסתטי.

חשוב לדעת: אחת הטעויות הרווחות בעניין זה היא המחשבה כי ציפויי הלמינייט פוגעים בבריאות השן.

נכון, אמנם, שכדי להדביק את הציפויים, משחיזים כחצי מ"מ מהחלק החיצוני של השן, אבל אם ההדבקה של ציפוי הלמינייט מתבצעת בצורה מדויקת וטובה, הציפוי עצמו מגן על השן מפני עששת, חומציות ו/או חדירה של פיגמנטים. כך, על אף ההשחזה, השן מוגנת יותר, הן מפני חיידקים והן מפני כתמי צבע.

לסיכום: ציפויי למינייט מאפשרים לכל אחד לקבל חיוך אסתטי, לבן, ישר ויפה. כל זאת בקלות, ללא צורך בטיפולי שיניים כירורגיים מורכבים וללא פגיעה בשיניים.

 

ד"ר סאמר קאסם הוא רופא שיניים, מתמחה באסתטיקה ובשתלים.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום