לגזור ולשמור: 9 טיפים שיסייעו לכם לשמור על היגיינת פה טובה יותר

(23)
לדרג
תוכן מקודם

כולנו רוצים שיניים לבנות, חזקות ובריאות. היגיינת פה טובה ומוצלחת תסייע לעמוד במשימה, ותגן על השיניים והחניכיים שלכם לאורך זמן. הקפידו על הטיפים הבאים, זה ישתלם לכם. באחריות

מאת: Dental zone
טיפולי שיניים ,מומחה לרפואת שיניים ציבורית
053-4449601 (מספר מקשר)

מראה שיניים מבריק וצחור הוא משאת נפשם של רבים מאתנו. אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בשמירה על הרגלי היגיינת פה נכונים, הוא הגנה מתמשכת המאפשרת לשמור הן על מראה אסתטי יותר, ובעיקר על בריאות שיניים וחניכיים לאורך זמן. ככל שתקפידו על הכללים הבאים, כך תצמצמו את הסיכוי לסבול מנזקי שיניים, ותזכו לבקר את רופא השיניים רק בעת הביקורת התקופתית הנדרשת.

 צחצוח שיניים לפני השינה הינו החשוב ביותר. צילום: שאטרסטוק

צחצחו שיניים פעמיים ביום

מומלץ לצחצח שיניים פעם בבוקר ופעם בערב לפני השינה. צחצוח שיניים לפני השינה הינו החשוב ביותר. זאת מאחר שזרימת הרוק בפה פוחתת באופן משמעותי במהלך הלילה, מה שעלול לגרום לשאריות המזון להצטבר על גבי השיניים ולהישאר עליהן לאורך שעות השינה הרבות. מצב זה מהווה סיבה למסיבה עבור חיידקי הפה שנהנים גם מחומציות יתר ועלולים לגרום להרס השיניים.

 

התחילו מצחצוח ללא משחה

נסו להיזכר בפעם האחרונה שבה ניקיתם את הבית. סביר להניח שהפעולה הראשונה שביצעתם הייתה לטאטא לפני השטיפה היסודית. ובכן, זה בדיוק הרעיון מאחורי העצה הבאה. עדיף להתחיל את הצחצוח במברשת נקייה ללא משחה, ולאחר מכן להוסיף משחת שיניים שמכילה פלואוריד. סדר הפעולות האלה יסייע לנקות את הלכלוך הגס מעל פני השיניים, וכן לנקות טוב יותר את רובד החיידקים שהצטבר עליהן.

הקפידו על שתי דקות צחצוח, לא פחות

נמצא כי משך הזמן האידאלי לצחצוח יעיל ויסודי של כל חלקי השן הוא שתי דקות. צחצוח קצר יותר לא תמיד יאפשר להסיר את כל רובד הפלאק (שכבת החיידקים) שהצטבר על השיניים.

התאימו את סיבי מברשת השיניים למצב הדנטלי האישי

אם אתם נוהגים להשתמש במברשת שיניים רגילה, חשוב שתבחרו בסיבי המברשת האידאליים עבורכם. כך למשל, למי שסובל מרגישות בחניכיים או משחיקת השיניים, מומלץ לבחור במברשת בעלת סיבים רכים יחסית. אם אינכם בטוחים, תמיד תוכלו להתייעץ עם רופא השיניים.

העדיפו שימוש במברשת חשמלית

מברשת שיניים חשמלית, המאושרת ע"י משרד הבריאות, היא כלי הצחצוח המומלץ ביותר. הצחצוח באמצעותה הינו יעיל, מדויק ובעיקר מהנה יותר, מה שאף מגדיל את הסיכוי להקפיד על צחצוח.

 

החליפו את מברשת השיניים בכל 3-4 חודשים

באופן כללי, אורך החיים הממוצע של מברשות שיניים הוא בין 3-4 חודשים. לאחר תקופה זו, סיבי המברשת לרוב משנים את צורתם, וחיידקים רבים מצטברים עליהם. לכן, מומלץ להחליף מברשת רגילה או את ראש המברשת החשמלית בתום תקופה זו.

 

הקפידו להשתמש בחוט דנטלי. צילום: שאטרסטוק

אל תוותרו על חוט דנטלי

שימוש בחוט דנטלי משלים את הצחצוח המתבצע בעזרת המברשת, ומאפשר לנקות היטב גם לכלוך שהצטבר בין רווחי השיניים. לאנשים בעלי רווח שיניים גדול יחסית מומלץ להשתמש באמצעים אחרים, כגון: קיסמי שיניים או במברשות ייחודיות מינוריות שנועדו לצורך פעולה זאת.

בקרו אצל השיננית אחת לחצי שנה

מומלץ להסיר אבנית בכל חצי שנה אצל שיננית המתמחה בכך. האבנית עלולה לגרום לבעיות רבות, ביניהן: דלקת חניכיים, רגישות והבל פה. אם לא תקפידו על כך, אתם עלולים לסבול מדלקת חניכיים חמורה שלעיתים אף עלולה לגרום לאיבוד שיניים.

אל תזניחו את הלשון

הלשון שלנו אמורה להיות בגוון ורוד. אנשים בעלי לשון צמיגית או כזאת שעל גביה חריצים, עלולים לסבול מהצטברות גדולה יותר של חיידקים בפה. עבורם, מומלץ לצחצח את הלשון באמצעות מברשת ייחודית.

לסיכום: הקפדה על שגרת היגיינה הכוללת בין היתר: צחצוח פעמיים ביום למשך שתי דקות, שימוש בחוט דנטלי, החלפת מברשת בכל רבעון וביקור אצל שיננית אחת לחצי שנה, תסייע לכם לשמור על שיניים וחניכיים בריאות יותר לאורך זמן, וגם על חיוך יפה יותר.

 

ד"ר חגאזי הוא רופא שיניים במרפאת "דנטל זון"

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors

 

 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום