שאיבת שומן: סקירת כל החידושים

(2)
לדרג
תוכן מקודם

נפרדים משומן מיותר - ונהנים ממילוי נפחים באזורים שונים בגוף: תחום שאיבת השומן התפתח מאוד בשנים האחרונות. החידוש האחרון: השומן שנשאב - מוזרק לאזורים בהם יש צורך במילוי נפחים. או לתיקון אי סדירות וצלקות. מראה צעיר, מתוח וחטוב - בהישג יד

רופא מנתח פלסטי
077-2313334 (מספר מקשר)

ניתוחי שאיבת שומן "מסורתיים" היו בעייתיים, בעיקר בעקבות חזרת תאי השומן לאזורים מהם לא נשאבו. בעבר, דימומים קשים באזור הניתוח ומראה "גלים" באזור הנשאב, היו חלק מתופעות הלוואי של הפרוצדורה. כיום, יש מספר חידושים משמעותיים בתחום, המעניקים תוצאות הרבה יותר טובות.ובטוחות יותר  בנוסף, כיום נעשה שימוש בשומן הנשאב, ליצירת מראה מוצק וצעיר באזורים רבים בגוף.

הרחבה לאזורים נוספים בגוף. צילום: שאטרסטוק

מהם החידושים הבולטים בתחום שאיבת השומן?

החידוש האחרון בתחום שאיבת השומן מתבטא בשלושה מישורים.

המישור הראשון - התפתחות אפשרות לשאיבה מאוד מוקפדת ומדויקת, מאזורים שונים בגוף. כלומר, לא רק באזורים ה"קלאסיים":. בעבר, נעשתה שאיבה רק מהירכיים, במקרים בהם היו בליטות לא אסתטיות בירכיים החיצוניות. לאחר מכן, הורחבה השאיבה גם לבטן ולישבן. כיום, יש הרחבה לאזורים נוספים בגוף: גב ומותניים (LOVE HANDLES)החלק הנמוך של הישבן, זרועות, סנטר ועוד.

המישור השני - השימוש הנרחב שנעשה בשומן שנשאב. כיום, אנו שואבים שומן, אך לא זורקים את כולו, אלא משתמשים בו כדי לפסל אזורים אחרים בגוף, בהם יש חסר בנפח. רמת הדיוק של הפיסול מאוד גבוהה ומדויקת. אנו משתמשים בשומן כדי להצעיר ולמלא את עור הפנים, להרים את הישבן, למלא אזורים בכפות הידיים ועוד.

החידוש אינו נובע ממכשור חדש, שהתפתח כבר בעשור הקודם, אלא ביכולת ובמיומנות לפסל את הגוף במדויק. אנו שואבים באופן יותר מדויק ומזריקים באופן יותר מדויק.השאיבה מבוצעת דרך חור קטן  שאינו משאיר צלקות . בעבר היו נוצרים באזור השאוב גלים לא יפים,והיינו מצפים להתכווצות העור העודף. באנשים צעירים ההתכווצות היתה גדולה יותר ובמבוגרים עםם עודפי עור גדולים פחות. פותחו טכניקות המשפרות את ההתכווצות עד לגבול מסוים.

כיום, למדנו למנוע את תופעת הגלים ולהתאים את סוג השאיבה לאזור הנשאב. ככל ששואבים קרוב יותר לפני העור, כך העור מתכווץ יותר. במקרים בהם מדובר בעור עבה, כמו למשל בגב, נוכל לשאוב קרוב יותר לפני העור. לעומת זאת, אם נשאב מהבטן, שם העור עדין יותר, ייתכנו יותר התכווצויות וגלים בעור. לכן, באזור זה נהיה יותר זהירים ועדינים.

דוגמה לשאיבה בשיטה החדשה היא ניתוח עיצוב מותניים ועכוז. כאן, נוכל לעשות שאיבה אגרסיבית באזור הגב והחלק העליון של המותניים - ונזריק את השומן לעכוזים. כך, ניצור מראה "ג'סיקה ראביט" - מותניים צרים מאוד ועכוז בולט.

המישור השלישי והבלתי צפוי - חידוש העור. הזרקת תאי השומן לאזורים שונים בגוף גורמת להקטנה של הבדלי פיגמנטציה ושיפור בצלקות מעוותות ונרחבות. הניסיון להבין מה גורם לתופעות מרשימות אלה מביא להשערה שיש בתוך השומן המוזרק גם תאי גזע, היוצרים כלי דם חדשים, המשפרים את האיכות של העור.

איך ניתן לשמר את התוצאות לאורך זמן?

במהלך שאיבת שומן, אנו שואבים אזור מסוים. לכן, אם נעלה במשקל, האזורים שלא נשאבו יעלו יותר במשקל. מטרת השאיבה אינה רק להקטין את מצבורי השומן, אלא לגרום להתכווצות אסתטית של העור. ככל שהאשה יותר צעירה, נשיג כיווץ יותר משמעותי של העור ונוכל לעצב את הגוף בצורה מדויקת ומפוסלת יותר.

במקרה שמדובר בהזרקת שומן, לפנים או לידיים או לחזה, יש להקפיד להזריק כמות בשיעור פעם וחצי ממה שנראה לנו שצריכה להיות התוצאה, מכיוון שאנו לוקחים בחשבון אובדן כ-50% מהשומן המוזרק. היתרון הגדול הוא שלתאי השומן מצורפים תאי גזע, הגורמים למראה פנים צעיר, חיוני וזוהר יותר לאורך זמן.

בשלב הראשון, נערכת שיחת ייעוץ. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצעת הפרוצדורה?

בשלב הראשון, נערכת שיחת ייעוץ, הכוללת דיון בשאלה אילו אזורים יישאבו; ולאילו אזורים יוזרק השומן.

הניתוח מבוצע פעמים רבות בהרדמה מקומית, תלוי בכמות השומן שנשאב ובאזור ממנו נעשית השאיבה. תהליך השאיבה מבוצע בטכניקת ואקום או ליזר או אולטראסאונד  בשילוב הזרקת נוזלים ואדרנלין, המכווץ את התאים ומפחית דימום. השומן נשאב לתוך כלי סטרילי ומופרד מהנוזלים. השומן מוזרק בטפטופים איטיים לאזורי היעד. הפרוצדורה נמשכת כשעה עד שעה וחצי.

למי מתאימה הפרוצדורה?

הפרוצדורה אינה מתאימה לאנשים ששוקלים יותר מ-90-100 ק"ג, אלא לאנשים רזים יחסית, שיש להם מצבורים באזורים ספציפיים בגוף. כך, לדוגמה: מצבור במותניים העליונות, בשילוב ישבן מאוד נמוך. כך, השומן נשאב מהמותניים - ובעזרתו מרימים את הישבן, כך שיהיה יותר חטוב.

לסיכום: תחום שאיבת השומן הומצא במאה הקודמת ע"י הגניקולוג ד"ר ג'רארד אילוז, ששאב עוברים בהפלות; ולאחר מכן, פיתח את תחום שאיבת שומן. בהמשך, פותחו מכשור מיוחד ושיטות שאיבה שונות. כך, הניתוח הפך יותר בטוח, בעזרת הזרקה של כמויות נוזלים גדולות לאזור שנשאב, לפני השאיבה. החידוש האחרון הוא שאיבת שומן והזרקתו לאתרים שונים בגוף, כך שבעזרת שאיבת השומן ניתן להשיג תוצאות אסתטיות מגוונות ועשירות.

ד"ר ביאנקה רוזנברג היא מנתחת פלסטית מומחית.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום