מתיחת פנים באמצעות חוטים

(3)
לדרג
תוכן מקודם

מביטה במראה בבוקר - ונשקף אליך מבט עייף, נפול ומקומט? חוששת מניתוח מתיחת פנים? יש לנו חדשות טובות: במקרים רבים, בהם הקמטים וצניחת העור בפנים אינם חמורים, ניתן לבצע מתיחת פנים באמצעות חוטים, ללא הרדמה

שירותי אסתטיקה רפואית
052-9409044

עם השנים, בגלל הגרביטציה וכחלק מתהליך ההתבגרות הטבעי של הגוף, הפנים מאבדות את קווי המתאר שלהן. כתוצאה מכך, יש נפילה של העור ותווי הפנים כלפי מטה - קו הלסת מקבל "שקיות", נוצרים קמטים עמוקים באזור שבין האף לשפתיים ("נזולביאל"), הגבות צונחות, נוצרים קמטים וקמטוטים ועוד...

בעבר, הדרך היחידה למתוח את העור ולהשיב לפנים את המראה הצעיר והמתוח, היתה באמצעות ניתוח מתיחת פנים. עם זאת, כיום, במקרים שבהם הנפילה אינה מוגזמת, ניתן לבצע מתיחה של עור הפנים באמצעות חוטים, ללא ניתוח!

מהי מתיחת פנים באמצעות חוטים?

מתיחת פנים באמצעות חוטים היא שיטה חדשה יחסית, המאפשרת להימנע מניתוח, במקרים שבהם נפילת הפנים קטנה יחסית. בשיטה זו, משתמשים למעשה בחוטים נספגים מיוחדים, שאותם מחדירים אל מתחת לעור, באזור המיועד. החוטים פועלים בשני מישורים:

  • מתיחה יזומה של עור הפנים באמצעות החוטים;
  • מתיחה ומיצוק טבעיים - עצם הימצאות החוטים מתחת לעור גורם לתאי העור לייצר קולגן ואלסטין, החומרים האחראיים על מיצוק העור.

למעשה, מיצוק העור הוא תוצאה חיובית משנית של המתיחה באמצעות חוטים. כל דבר שנכנס מתחת לעור גורם לגירוי של הפיברובלסטים, האחראיים לייצור הקולגן והאלסטין. למעשה, באמצעות החדרת החוטים, אנו יוצרים מעין צלקות מכוונות, מתחת לעור. הצלקות ממצקות את האזור.

באילו חוטים משתמשים לצורך מתיחת הפנים?

קיימים מספר סוגי חוטים, שלכל אחד מהם יתרונות:

  • חוטים חלקים - חוטים המשמשים למיצוק העור.
  • חוטים ספירליים - חוטים אלה משמשים אף הם למיצוק העור, אך בשל צורתם דמוית הספירלה, שטח הפנים שלהם גדול יותר. לכן, אפקט המיצוק חזק יותר.
  • חוטים בעלי זיזים ("קוגים") - חוטים אלה הם חוטים חלקים, בעלי זיזים, המבצעים מתיחה של העור. חוטים אלה מתאימים למתיחות קלות בלבד.
  • חוטי סילואט סופט - בחוטים אלה קיימים קונוסים על גבי החוט, המגדילים משמעותית את שטח ה"עגינה" של החוט ומאפשרים לבצע פעולת מתיחה גם באזורי הפנים, שבהם יש עומס. חוטים אלה מעניקים את התוצאה הקרובה ביותר לניתוח מתיחת פנים, ללא תהליך ההחלמה הארוך וללא צלקות.

באילו אזורים ניתן לטפל באמצעות החוטים?

מתיחה באמצעות חוטים ניתן לבצע באזורי הפנים, שבהם יש נפילה קטנה יחסית. החוטים משמשים בעיקר לטיפול בקו לסת, הרמת גבות, מתיחה של אזור הנזולביאל ומתיחות צוואר.

תוצאות המתיחה באמצעות חוטים (בכלל) ובאמצעות חוטי סילואט (בפרט) הן מתיחה ומיצוק של העור והצערה של מבנה הפנים. טיפול זה מסייע לתהליך הטבעי של יצירת קולגן ואלסטין בעור. כך, ייווצר אפקט מרשים של מתיחה ומיצוק לטווח ארוך.

אין הגבלה של גיל המטופל. צילום: שאטרסטוק

למי מיועד הטיפול?

מבחינה רפואית, אין הגבלה של גיל המטופל. לכן, הטיפול מתאים לכל מי שמעוניין לתקן, ללא ניתוח, נפילות וקמטים בעור הפנים, מגיל 20 ועד 120.

למשך כמה זמן המתיחה מחזיקה מעמד?

מתיחה באמצעות חוטים היא טיפול חד פעמי, שתוצאותיו עשויות להחזיק מעמד זמן רב.

עמידות המתיחה היא אינדיבידואלית ותלויה בקצב ההזדקנות האישית של כל אדם ובקצב שבו הגוף מפרק את הצלקת שנוצרה. בנוסף, חשוב לזכור שמשך חיי תא קולגן שנוצר הוא 15 שנה. כך, תוצאות הטיפול ועמידותן לאורך זמן, תלויות גם במספר תאי הקולגן והחיבורים שנוצרו בין התאים.

משך הטיפול

הטיפול נמשך כחצי שעה. מיד לאחר מכן, ניתן לשוב לפעילות יומיומית רגילה. המגבלה היחידה היא כי בשלושת הימים הראשונים, מומלץ להימנע מפעילות ספורטיבית (כדי למנוע תזוזה של הקיבוע).

אינו כרוך בתופעות לוואי ואינו דורש זמן החלמה מיוחד. צילום: שאטרסטוק

סיכונים ותופעות לוואי

הטיפול מתבצע תחת הרדמה מקומית, ללא חתכים, אינו כרוך בתופעות לוואי ואינו דורש זמן החלמה מיוחד.

עם זאת, כמו בכל פרוצדורה רפואית, התלויה בהרדמה מקומית, עלולות להיות תופעות לוואי הקשורות בהרדמה עצמה. עם זאת, תופעות הלוואי האלה נדירות ביותר. בנוסף, במקרים נדירים, כתוצאה מהחדירה של המחט, עלולה להיגרם המטומה (שטף דם) קלה, הנספגת לרוב תוך שבוע עד עשרה ימים.

לסיכום: מתיחת פנים באמצעות חוטים היא טכניקת טיפול חדשה יחסית, המאפשרת למתוח את עור הפנים באופן אפקטיבי, ללא ניתוח וללא זמן החלמה ממושך. כדי להימנע משטפי דם ולקבל את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ לבצע את הטיפול אצל רופא בעל ניסיון בתחום, המכיר היטב את מבנה הפנים ויודע היכן נמצאים כלי הדם. בפנים

ד"ר אדגר מימון הוא רופא בעל ניסיון של כ-30 שנה בטיפולים אסתטיים רפואיים.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום