יישור שיניים שקוף: הקץ ל "גשר"

(30)
לדרג
תוכן מקודם

תשכחו מכל מה שאתם יודעים על יישור שיניים. אם אתם רוצים "ללכת עם ולהרגיש בלי" יישור שיניים שקוף הוא בדיוק מה שאתם מחפשים. לא עוד "גשר" בולט ומכוער, אלא יישור באמצעות התקן שקוף ואלגנטי

רופא שיניים - טיפולי שורש (אנדודונטיה) ,מומחה לאנדודונטיה
077-9977105 (מספר מקשר)

בשנים האחרונות, מבקשים יותר גברים ונשים ליישר את השיניים. חלקם מגיעים ממשפחות בהן לא היה תקציב לטיפולים אורתודנטיים בילדותם, חלקם לא ראו בכך חשיבות עד שבגרו. כיום, הם מעוניינים להשתמש באמצעים שיאפשרו להם להשיג מראה אסתטי ונעים יותר. עבורם ועבור כל מי שמבקש לעבור את תהליך יישור השיניים, מבלי שיבלוט כלפי חוץ, מתאים במיוחד יישור שיניים שקוף.

קשתיות שקופות המולבשות על השיניים. צילום: שאטרסטוק

מהו יישור שיניים שקוף?

יישור שיניים שקוף נעשה באמצעות קשתיות שקופות המולבשות על השיניים, אותן יכול המטופל להרכיב ולהסיר בעצמו. יש להרכיב את הקשתיות במשך כמעט כל היממה, משך 20 עד 22 שעות מדי יום, למשך כשנה.

הקשתיות עשויות פלסטיק קשיח, המפעיל לחצים עדינים על השיניים, כדי להביא אותן אל המיקום הרצוי. ניתן להגיע בשיטה זו לתוצאות טובות מאוד, במיוחד במקרים שאינם מאוד מסובכים. ניתן להשתמש בשיטה רק בקרב מבוגרים או בקרב נערים מעל גיל 15-16, שכבר סיימו את הגדילה. השיטה יעילה במיוחד לסגירת רווחים בין השיניים, ולכן מתאימה  גם במצבים בהם מדובר בשיניים חסרות.

קיימים מקרים בהם נעשה שימוש ביישור שיניים שקוף גם במצבים מאוד מורכבים, תוך ידיעה של המטופל כי שימוש בשיטה זו לא ייתן תוצאה אידיאלית. מדובר במצבים בהם הדרך היחידה להגיע לתוצאה הטובה ביותר היא ניתוח, ממנו המטופל מעדיף להימנע. מצבים אלה יובילו את המטופל במקרים רבים לבחור ביישור שיניים שקוף, בעזרתו יגיע ל-80% הצלחה, אך יימנע מהצורך בניתוח, על כל הכרוך בכך.

מה כולל תהליך ההכנה לקראת יישור שיניים שקוף?

השלב הראשון בהכנה לקראת יישור שיניים שקוף הוא ביקור אצל שיננית, ניקיון של הפה, ביצוע סתימות והכנה של הפה לקראת התהליך הממושך שיש לעבור. השלב הבא הוא יצירת קשתיות המותאמות לפיו של המטופל. לשם כך, יעבור המטופל סדרת צילומים וסריקה של חלל הפה, שתייצר הדמייה תלת מימדית. הנתונים יישלחו למעבדה בה מיוצרות הקשתיות, ולכל מטופל תיוצר סדרת קשתיות, על פי ההתקדמות הצפויה לו בתהליך. בנוסף, תייצר המעבדה סרטון הדמיה, העוקב אחר התהליך, מהמצב הנוכחי ועד להגעה לתוצאה המבוקשת.

לאורך התהליך, יגיע המטופל לביקורת מדי 4-5 שבועות. בכל ביקור, המטופל יקבל שני סטים של קשתיות, כל אחד מהם מיועד להרכבה במשך כשבועיים עד שבועיים וחצי. הסטים יינתנו למטופל בהתאם למהלך התקדמות התהליך, כפי שהומחש בסרטון ההדמיה, בתנאי שהמטופל מרכיב את הקשתיות מדי יום כנדרש. אם הקשתיות לא הורכבו כראוי, ייאלץ המטופל להמשיך להרכיב את אותו סט מספר ימים נוספים ויחרוג מהצפי המשוער לסיום התהליך.

קיימים מצבים בהם יהיה צורך ביצירת רווחים בין השיניים. לשם כך, ייעשו שיופים של השיניים לפני תחילת התהליך. בנוסף, ייתכן צורך בהרכבת מחברים קטנים על השיניים, כדי לייצר תזוזות סיבוביות של חלק מהשיניים. צבעם של המחברים זהה לצבע השיניים ולא ניתן להבחין בהם.

מהם היתרונות של יישור שיניים שקוף, על פני שיטות אחרות ליישור שיניים?

לשיטת היישור השקוף יש יתרונות רבים, על פני שיטות יישור שיניים אחרות. יישור שיניים שקוף נמשך כשנה, בתנאי שהמטופל מקפיד על היגיינה, ניקיון ועל הרכבת הקשתיות בהתאם להנחיות. זאת, לעומת שיטת יישור השיניים הקלאסית, של הדבקת קוביות על השיניים, הנמשכת כפליים.

בנוסף, מבטיח יישור השיניים השקוף אסתטיקה לכל אורך התהליך, מכיוון שכמעט לא ניתן להבחין בקשתיות. משך ההסתגלות להרכבת הקשתיות מהיר. תוך יום-יומיים, יתרגל המטופל להרכיב את הקשתיות ולדבר בעודן בפיו, באופן שלא ניתן יהיה לשמוע כל הפרעה בדיבור. אנשים רבים הנמצאים בתקשורת מול קהל מתוקף עבודתם, כגון: אנשי עסקים, מורים, עורכי דין וכו', בוחרים ביישור שיניים שקוף, בזכות יתרון זה.

יתרון משמעותי נוסף של יישור שיניים שקוף הוא כי מדובר בשיטה שאינה כרוכה בכאב, בשונה משיטות יישור שיניים אחרות. הקשתיות אינן מפריעות, דוקרות או מציקות בפה, ואינן עלולות ליפול או להתפרק. מדובר בהתקן נוח מאוד לשימוש.

משך טיפול קצר יחסית. צילום: שאטרסטוק

האם יש הגבלות או הנחיות מיוחדות, במהלך התהליך או לאחר סיומו?

חשוב מאוד לשמור על היגיינת הפה לאורך כל התהליך, לצחצח שיניים על פי הנחיות הרופא ולשמור על נקיון הקשתיות. יש לקחת בחשבון שמכיוון שהקשתיות עשויות פלסטיק, מותר לשתות איתן רק משקאות קרים. בזמן שתיית משקאות חמים או אכילה, יש לשלוף אותן ולהחזיר אותן לאחר מכן.

לאחר סיום התהליך, יש להרכיב קיבוע, כדי לייצב את התוצאה שהושגה ולא לאפשר לשיניים לזוז חזרה למיקומן הקודם. בצדן האחורי של השיניים הקדמיות, יותקן קיבוע קבוע - פס מתכת ששומר עליהן שלא יזוזו. בנוסף, יקבל המטופל פלטות שקופות להרכבה מדי לילה, בשנה הראשונה שלאחר תום הטיפול.

אחרי שנה של שינה עם פלטות אלה מדי לילה, תרד בהדרגה תכיפות השימוש בהן, עד לשימוש פעם בשבוע, לשם מניעה ושימור של המצב הקיים.

לסיכום: יישור שיניים שקוף הוא תהליך שנמשך כשנה, בו על המטופל להרכיב קשתיות שקופות נשלפות, עשויות פלסטיק, משך כ-20-22 שעות מדי יום. ליישור שיניים שקוף יש יתרונות רבים, ההופכים אותו לנפוץ מאוד בקרב מבוגרים: משך טיפול קצר יחסית, העובדה שלא ניתן כמעט להבחין בקשתיות, היעדר השפעה על אופן הדיבור של המטופל. ובעיקר: התוצאות הטובות שהיישור יוצר, בעיקר במקרים שאינם מאוד מסובכים.

ד"ר אביגיל אלקס-דבי היא רופאת שיניים ואורתודנטית מוסמכת, מקבלת מטופלים במרפאת השיניים ד"ר אלקס בנתניה.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום