כתר לשיניים תוך שעה: כן, זה אפשרי

(5)
לדרג
תוכן מקודם

נשברה לכם שן ואתם זקוקים לכתר? כבר אין צורך בשלושה ביקורים מייגעים אצל רופא השיניים. טכנולוגיה חדשנית מאפשרת סריקה וחריטה דיגיטלית "על המקום", במחיר זול יחסית למחיר המקובל בתהליך הידני המסורתי

רופא שיניים ,מומחה לשיקום הפה
072-3211846 (מספר מקשר)

בשנים האחרונות, רפואת השיניים התקדמה משמעותית והצטרפה לעולם הדיגיטלי עם טכנולוגיות חדשות, המקצרות תהליכים ומאפשרות רמת דיוק ומקצועיות מדהימות. כיום טיפולים ממושכים ויקרים יכולים להתבצע תוך זמן קצר, לעיתים במחיר נמוך משמעותית. יצירת כתר לשן הוא אחד מאותם טיפולים, שעד לפני מספר שנים היה תהליך מעייף, ארוך ויקר. בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, ניתן כיום לסרוק את השן ולייצר כתר, אפילו תוך שעה. אם אתם מעוניינים לקצר את הזמן שאתם מבלים אצל רופא השיניים, הכתבה הזו בדיוק בשבילכם.

יצירת כתרים וגשרים נחשבת אחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר - בעקבות טיפול שורש, שיניים שבורות או סדוקות או ליצירת מראה אחיד בפה. עד כה, יצירת כתר לשן דרשה מספר מפגשים במרפאת השיניים והיתה כרוכה בעלות כספית משמעותית.

כ-100 רופאי שיניים בישראל החליטו לקצר את התהליך עבור המטופלים שלהם והצטיידו בטכנולוגיה שמקצרת את התהליך משמעותית ואף מוזילה את עלות התהליך.

הטכנולוגיה החדשה הופכת את התהליך לפשוט וקצר. צילום: שאטרסטוק

כיצד בונים כתר בסריקה דיגיטלית? מה ההבדל ביחס לתהליך הידני הרגיל?

תהליך רגיל של בניית כתר מחייב כשלושה ביקורים אצל רופא השיניים והמתנה עד שלושה שבועות, עד שמתקבל הכתר הסופי. בשלב ראשון, הרופא לוקח מידות ובוחר את גוון הכתר המתאים למטופל. הרופא שולח את הנתונים למעבדה.

מומחי המעבדה מייצרים את הכתר, על פי הנתונים ששולח אליהם רופא השיניים. הם שולחים את הכתר המוכן חזרה למרפאת רופא השיניים. המטופלים מגיעים לפגישה נוספת אצל הרופא. אם הנתונים אכן מדויקים ונכונים, הרופא מרכיב את הכתר.

עם זאת, במקרים מסוימים, הנתונים אינם מתאימים באופן מדויק. במקרים אלה, יש לשלוח את הכתר פעם נוספת למעבדה, להתאמה מחדש. מדובר בתהליך ממושך, שגוזל זמן רב מהמטופל ומהרופא.

מהם היתרונות של הכנת כתר בעזרת סורק דיגיטלי?

הטכנולוגיה החדשה, שהופכת את התהליך לפשוט וקצר, היא טכנולוגיית הסורק הדיגיטלי.

הסורק מורכב ממצלמה זעירה ומשוכללת, שנכנסת לתוך חלל הפה, סורקת את האזור הספציפי - בו נדרש הכתר או הגשר - ויוצרת רצף תמונות של האזור. תוכנת הסריקה מעבדת את התמונות למודל תלת ממדי ויוצרת קובץ עם כל הנתונים המדויקים.

ניתן לשלוח את הקובץ למחרטה במעבדה שמייצרת את הכתר. אם לרופא השיניים יש מחרטה במרפאה, ניתן אפילו לייצר את הכתר "על המקום", תוך זמן קצר.

האם הסורק מדויק ובטוח?

הסורק מדויק בכ-95%-96% מהמקרים. המצלמה היא בגודל של עט (קל וקטן) שנכנס לתוך הפה ומייצר מודל וירטואלי מדויק מאוד. הסורק בטוח במיוחד כי הוא אינו מערב צילום רנטגן. לכן, אין בו סכנת קרינה.

המטופלים מרוויחים פעמיים. צילום: שאטרסטוק

מאיזה חומר מיוצר הכתר?

הכתר מיוצר מחומרים מורכבים (כגון: חרסינה או סלצפטים) - חומרים עמידים ואיכותיים. הכתר אמור להחליף את השן הטבעית. לכן, חשוב מאוד שיהיה עמיד לאורך זמן ויעמוד בלחץ של לעיסת וטחינת המזון וגם ישמור על צבעו ולא יצהיב או יאפיר עם השנים.

לסיכום: ייצור כתר לשן בחריטה דיגיטלית הוא טכנולוגיה חדשנית, המאפשרת לרופא ליצור כתר במרפאתו באופן מיידי. קיצור התהליך מוזיל את עלויות הטיפול, כך שהמטופלים מרוויחים פעמיים (יעילות וכסף). כדי ליהנות מטכנולוגיית הסריקה והחריטה, יש לבחור במרפאה שמצוידת בסורק דיגיטלי ובמחרטה.

ד"ר גדעון הכט הוא רופא שיניים מנהל מרכז רב תחומי ובו מגוון של טיפולי שיניים.

סייעת בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום