"החלטתי שאני לא מוותרת ונלחמת ללדת"

(83)
לדרג

לאחר שחלתה בסרטן צוואר הרחם ועברה ניתוח אונקולוגי מורכב להסרת צוואר רחם, ילדה השבוע לילך אורן מהקריות תינוק בריא. סיפור מרגש ומעורר השראה, לרגל שבוע המודעות לסרטן צוואר הרחם שחל בינואר

מאת: מערכת zap doctors

הכל התחיל לפני 6 שנים, כאשר בבדיקת פאפ סמיר (Pap smear) שגרתית גילו הרופאים אצל לילך אורן, בת 36, מהקריות, נגעים חשודים לסרטן צוואר הרחם. "עברתי שני ניתוחים קטנים וחשבתי שסיימתי עם זה", מספרת לילך, "אבל אז התגלה שוב הסרטן, כשהוא הרבה יותר גדול ומסוכן".

סיגל פנתה למרכז רפואי גדול ומוכר, שם המליצו לה מומחי המרכז לעבור ניתוח מלא של הסרת כל הרחם. "כשהבנתי שכנראה לא אוכל להיות אמא לעולם, חשכו עיניי", מספרת לילך, "החלטתי שאני לא מוותרת ונלחמת ללדת".

לילך פנתה לפרופ' עופר לביא, ששימש אז כמנהל היחידה לגניקואונקולוגיה בבית החולים כרמל, לייעוץ נוסף לפני הניתוח. " פרופ' לביא היה בשבילי קרן אור באפילה", מספרת לילך, "הוא הציע לי להשאיר את הרחם. לעבור כריתה רק של צוואר הרחם, לבצע שימור של חלקי השחלה בהקפאה, ולבוא לאחר ההחלמה ללדת בכרמל. הייתי בשוק שיש בכלל אפשרות כזאת".

השבוע ילדה לילך תינוק בריא, לאחר שעברה כריתה מלאה של צוואר הרחם.

לילך אורן ובנה עם פרופ' עופר לביא (משמאל) וד"ר ראובן קידר. צילום: אלי דדון

כשהיא מחבקת חזק את תינוקה החדש, מוקפת בזרים ובהמון אהבה במחלקת היולדות במרכז הרפואי כרמל, לילך אורן לא מפסיקה לחייך מאושר: "מבחינתי כל מה שעבר עליי זה נס אחד גדול, אני פשוט לא מפסיקה לחשוב מה היה קורה אילולא נפגשתי עם הצוות של בית חולים כרמל, ואילו הקשבתי לרופא שגזר עליי להוריד את כל הרחם ולוותר על החלום להיות אמא" .

עד היום רק נשים בודדות הצליחו ללדת בישראל לאחר ניתוח אונקולוגי של הסרה רדיקאלית של צוואר הרחם בשל ממאירות. ביה"ח כרמל נחשב כחלוץ ומוביל בתחום ולילך אורן היא היולדת השביעית בבית החולים שילדה בהצלחה לאחר ניתוח והסרת צוואר הרחם.

פרופ' לביא מסכם ואומר כי: "הלידה המוצלחת של לילך היא עוד דוגמה לרפואה מותאמת אישית לחולות סרטן צוואר הרחם, שעד לא מזמן היתה בכלל מוותרת על האפשרות להיכנס להיריון. היום לשמחתנו בזכות הערכה נכונה וטיפול רב מערכתי ומקצועי של מערך נשים ויולדות בכרמל, היא השיגה היריון ולידה מוצלחת תוך כדי שמירה על בריאותה. אני מעריך כי בעתיד הלא רחוק, בעוד מספר שנים, עקב כניסת החיסון ל-HPV, סרטן צוואר הרחם יעלם מהעולם ונוכל להשקיע את המאמצים שלנו בפתרונות ובמחקרים אחרים לטובת המטופלות שלנו".

לילך מבקשת להעביר מסר לחולות האחרות: "אני מבקשת מכן הנשים לא לוותר. גם כשאומרים לכן שאין סיכוי, לכו לשמוע חוות דעת נוספת. אל תוותרו על החלום ללדת ולהיות אמא גם אם חליתן בסרטן."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום