השילוש האסתטי: לייזר, PRP וחומצה היאלורונית

(12)
לדרג
תוכן מקודם

המילה האחרונה בטיפולי אסתטיקת העור הם טיפולים משולבים הכוללים לייזר (לביצוע פילינג ו/או הידוק), PRP (הזרקת תאי גזע) וחומצה היאלורונית (מסוג מיוחד) לריענון. הטיפולים המשולבים מתאימים לכל גיל, בדרך למראה הנכסף

רופא מנתח פלסטי
077-2311108 (מספר מקשר)

מגוון הטיפולים האסתטיים הגדול שקיים היום מאפשר להתאים לכל אדם את הטיפולים האפקטיביים ביותר עבורו. אם בעבר הנטייה היתה לבצע סוג טיפול אחד, הרי שכיום סדרות המשלבות טיפולי לייזר, PRP והזרקות חומצה היאלורונית שמותאמות באופן אינדיבידואלי למצב העור, לצרכים ולבקשות המטופל הם הדבר הנכון והיעיל להשגת התוצאה הטובה ביותר.

 

 אופציה של תכנות מלא, המאפשר עבודה אחידה ומדוייקת. צילום: שאטרסטוק

מהם טיפולי לייזר (CO2) ומה יתרונותיהם?

בטיפול באמצעות הלייזר (CO2) ניתן להסיר ולחדש שכבות עור (פילינג) ולהדק אותו, לבצע החלקת קמטים וגם הסרת נגעים וגידולי עור. בתחום הרפואה האסתטית, משתמשים בלייזר מסוג זה, לצורך קילוף של העור, שמסייע  רבות להסרת כתמי עור (פיגמנטציה). במקביל, בעקבות ההשפעה של הפילינג, מקבלים גם החלקת קמטים ניכרת. הפילינג בלייזר שונה מפילינג כימי. הטיפול מתבצע תחת הרדמה מקומית של העור באזור המיועד. שיטת העבודה היא בהתאמה אישית. למכשיר הלייזר אופציה של תכנות מלא, המאפשר עבודה אחידה ומדוייקת, הוא "מנקד" את האזור ומקלף אך ורק עיגולים קטנים צפופים (הנקודות). בשיטה זו, נשארים למעשה אזורים קטנים של עור בריא, שמהם צומחים תאי עור חדשים, המכסים את איזור הפילינג שטופל.

מהו זמן ההחלמה הצפוי?

בשל שיטת הטיפול הייחודית, זמן ההחלמה הראשוני של העור לאחר טיפול בלייזר, קצר באופן משמעותי יחסית לזמן ההחלמה לאחר פילינג כימי; ההחלמה אורכת בין חמישה ימים לשבוע (קצר משמעותית ביחס לפילינג כימי). גם זמן ההחלמה הסופי ארוך יותר לאחר פילינג כימי ועשוי להימשך כמה חודשים, שבה נראה העור בגוונים של אדום. זאת, בניגוד ללייזר - לאחר השבוע הראשון, ייתכן שהעור יהיה עדיין עם גוון ורדרד, אך לא מדובר בגוון עור שלא ניתן להסתיר בקלות באמצעות מייקאפ.

יתרון נוסף של טיפול הלייזר, על פני הפילינג הכימי, נעוץ בעובדה שניתן לכוון ולהתאים את עוצמת עומק הטיפול, וכך שניתן לבצע אותו גם למי שאינו יכול להישאר בבית למעלה מיומיים שלושה ימים לאחר הטיפול (למשל: מטופלים המגיעים ביום חמישי - וצריכים לחזור בתחילת השבוע). במקרה כזה, ניתן לבצע סדרה של שלושה עד ארבעה טיפולי לייזר בעוצמה נמוכה, כך שהפגיעה של כל אחד מהטיפולים תהיה פחות עמוקה וזמן ההחלמה יהיה יותר מהיר. תוצאות הטיפול נשמרות למשך שנים.

 

למי מתאים הטיפול?

כאמור, הטיפול מתאים לכל מי שמעוניין לחדש את העור ולהסיר פיגמנטציה. עם זאת, הטיפול בלייזר אינו מומלץ לאנשים עם נטייה לפיגמנטציה גבוהה, מאחר שבמקרים אלה הטיפול עלול לעורר פיגמנטציה נוספת. מרבית הטיפולים נעשים בחורף, אך ניתן לעשותם לאורך השנה כולה, אך בכל מקרה חובה להשתמש במסנני קרינה לאחר הטיפול.

 

מהו טיפול PRP בתאי גזע?

טיפול PRP הוא טיפול בתאי גזע, שבאמצעותו ניתן לחדש את הקולגן בשכבת העור העליונה ולשפר בצורה משמעותית את מראה העור. במהלך הטיפול, לוקח הרופא דם מהמטופל, מפריד מתוכו את תאי הגזע - ומזריק אותם בחזרה לעור.

באופן עקרוני, טיפול ה-PRP דומה ל"טיפול הערפד" המוכר, אך בניגוד לטיפול הערפד שבו מורחים את תמיסת תאי הגזע על העור, בטיפול ה-PRP השבת התאים מתבצעת על ידי הזרקתם, באמצעות מחט דקיקה. ההזרקה של תאי הגזע בכמויות קטנות ובפריסה רחבה, מעודדות חידוש תאי העור, יצירה של קולגן ואלסטין ומאפשרת תוצאות מדהימות.

מהו זמן ההחלמה?

דקירות עדינות יוצרות שלפוחיות קטנות של PRP ולכן מראה הפנים מעט בצקתי ביום הטיפול. בד"כ כבר למחרת הנפיחות יורדת לחלוטין. במקרים מעטים שבהם דוקרים נים קטנטן, ייתכן שטף דם קל, שחולף לאחר ימים ספורים.

ומה בנוגע להזרקת חומצה היאלורונית?

רוב הציבור מכיר את החומצה ההיאלורונית כחומר מילוי ולהחלקת קמטים, אך כאן מדובר למעשה בסוג אחר של חומצה היאלורונית, שאינו מיועד כלל למילוי קמטים, אלא לריענון של העור (Skin Boost).

החומצה ההיאלורונית הזו היא בעלת תכונות ייחודיות, שבאמצעותן היא מעניקה לעור מכת ריענון שמעוררת אותו, ומובילה לתוצאה מעולה של עור חיוני ורענן.

טיפול בהתאמה אישית. צילום: שאטרסטוק

מהם יתרונות הטיפול המשולב?

הטיפול המשולב מאפשר להתאים לכל אחד ואחת את הטיפולים המתאימים להם, במינון הנכון, כך שלבסוף תתקבל התוצאה הכללית הטובה ביותר. כך, למשל: אם לאדם יש פיגמנטציה, קמטים ועור שאינו חיוני ניתן לשלב בין הטיפולים - PRP , חומצה היאלורונית, לייזר ועוד כמו חוטים ובוטוקס ולהגיע ללא ניתוחים למראה הרצוי.

 

לסיכום: מגוון אפשרויות הטיפול שניתן לבצע בשיטה המשולבת גדול מאוד, כך שהטיפול אינו מיועד רק לבעיה ספציפית או לחתך גיל מסוים, אלא מתאים בכל גיל ומותאם באופן אינדיבידואלי לכל אחד.

ד"ר לאון אזגווי הוא מנתח בכירורגיה פלסטית, אסתטיקה ולייזר.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

  • צור קשר
ד"ר לאון אזגווי לוי
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום