עלייה דרמטית בביקוש לניתוחים פלסטיים בקרב גברים

(3)
לדרג

על פי הערכת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, במהלך שנת 2018 בוצעו בישראל כ-456 אלף הליכים אסתטיים, כמו הזרקות בוטוקס או חומצה היאלורונית, וכ-65 אלף ישראלים עברו ניתוח פלסטי. מהו הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר? הפרטים בפנים

מאת: מערכת zap doctors

לרגל שבוע הכירורגיה הפלסטית שנפתח היום (11.11) מציג האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית נתונים מעודכנים לשנת 2018. על פי הנתונים, במהלך השנה החולפת בוצעו בישראל כ-456 אלף הליכים אסתטיים וכ-65 אלף ישראלים עברו ניתוח פלסטי במערכת הציבורית והפרטית. כמו כן, על פי הערכות מדי חודש נערכים בישראל למעלה מ-5,000 ניתוחים פלסטיים מסוגים שונים וכ-38 אלף הליכים אסתטיים, כמו הזרקות בוטוקס או מילוי קמטים בחומצה היאלורונית. ניתוחים פלסטיים תמיד היו נפוצים הרבה יותר בקרב נשים, עם זאת בשנים האחרונות ניכרת עלייה דרמטית בביקוש לניתוחים גם בקרב גברים ושינוי המגמה מצביע על כ-40% ניתוחים בקרב גברים וכ-60% בקרב נשים.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית, מציין כי: "עידן הרשתות החברתיות וצילומי הסלפי לצד שינוי מודל היופי הגברי, יצרו בשנים האחרונות ביקוש לניתוחים בקרב גברים. אם נדמה היה שהליכי הכירורגיה האסתטית הם כמעט נחלתן הבלעדית של נשים, מסתבר כי בחיים עצמם נוצר שינוי דרמטי לכיוון שיווין".

במהלך 2018 נערכו 38,000 הליכים אתסטיים. צילום: שאטרסטוק

מסיכום השנה של האיגוד לכירורגיה פלסטית עולה כי במהלך שנת 2018 נערכו בישראל הניתוחים הבאים (מהנפוץ ביותר ומטה):

8,861 ניתוחי הגדלת חזה

3,561 ניתוחי הרמת חזה

540 ניתוחים להגדלת חזה עם שומן עצמי

1,954 ניתוחי הקטנת חזה בקרב נשים

718 ניתוחי הקטנת חזה בקרב גברים (גינקומסטיה).

2,782 ניתוחים לשחזור השד בקרב חלק מהנשים שהתמודדו עם סרטן השד או בקרב נשים נשאיות הגן BRCA1/2 שבחרו לבצע כריתה מונעת אשר מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן השד.

מה לגבי הליכי האסתטיקה הרפואית שנערכו במהלך 2018?

להלן הרשימה העדכנית:

197,435 הזרקות בוטוקס בגברים ובנשים

74,744 טיפולים של מילוי חומצה היאלורונית בקרב נשים וגברים

15,686 טיפולי פילינג מסוגים שונים

ניתוח הרמת חזה - המבוקש ביותר. צילום: שאטרסטוק

מהו הניתוח המבוקש ביותר?

לקראת כנס האיגוד התבקשו הפלסטיקאים לציין בסקר אנונימי חדש באילו פעולות הייתה אצלם בקליניקה עלייה בביקוש במהלך שנת 2018 וכן באילו פעולות נרשמה אצלם ירידה בביקוש. במקום הראשון בין הניתוחים שנמצאים על פי סקר הפלסטיקאים, בעלייה עם 48% מקולות הרופאים נבחר ניתוח הרמת חזה, במקום השני עם 31% מהקולות נבחר ניתוח הקטנת חזה ובמקום השלישי עם 28% מהקולות נבחר ניתוח מתיחת בטן, אשר הביקוש אליו נמצא בעלייה ומתבצע כחלק ממגמת עיצוב הגוף, הכולל לעיתים גם מתיחת זרועות או ירכיים והרמת ישבן.

באשר לירידה בביקוש: במקום הראשון על פי הפלסטיקאים עם 47% מהקולות נבחר ניתוח מתיחת פנים, במקום השני עם 32% מהקולות נבחר ניתוח הגדלת חזה, במקום השלישי עם 29% מקולות הרופאים נמצא הליך עיבוי שפתיים.

הסקר נערך באופן אנונימי באמצעות מנגנון הסקרים של ההסתדרות הרפואית, בהשתתפות כ-140 מנתחים פלסטיים מומחים והתוצאות עובדו על ידי נאוה עינבר, דוברת האיגוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום