מה עדיף: בוקסר או טנגה?

(0)
לדרג

גבר, חשבת פעם האם לסוג התחתונים שלך יש משמעות? מחקר חדש שנערך במרפאות פוריות מגלה לכם איזה סוג תחתונים הכי כדאי לכם ללבוש

רופא אנדוקרינולוג
03-9377182

בוקסר רחב, בוקסר צמוד, ספידו, טנגה או חוטיני? כיום, גם לגברים יש עולם שלם של הלבשה תחתונה – אבל חשבתם פעם האם לסוג התחתונים יש השפעה על תפקוד האשכים ועל ספירת הזרע? מחקר שנערך לאחרונה ביקש לבדוק את הסוגיה. תוצאותיו התפרסמו במאמר בכתב העת Human Reproduction.

המחקר נערך בקרב 656 גברים, מבין זוגות שפנו לטיפולי פוריות במרכז פוריות בין השנים 2000-2017. הגיל החציוני של הגברים שהשתתפו במחקר עמד על 35.5 שנים, עם מדד מסת גוף של 26.3 ק"ג למטר בריבוע. הנבדקים מילאו שאלון אישי בו נתבקשו לפרט אודות סוג התחתונים שנהגו ללבוש, ובמקביל נלקחו מהם דגימות זרע, עליהן בוצעו בדיקות מעבדה להערכת רמות הורמוני פוריות וכן להערכת נזקים בדנ"א של תאי הזרע.

הכי טוב בוקסר. צילום: שאטרסטוק

כמחצית מהגברים שהשתתפו במחקר (345 גברים, שהם 53 אחוז מהנבדקים) דיווחו כי הם נוהגים ללבוש תחתוני בוקסר, כאשר בקרב גברים אלו תועד ריכוז תאי זרע גבוה יותר ב-25%, ספירה כוללת של תאי זרע שהייתה גבוהה ב-17% וריכוז FSH בדם (הורמון האחראי על ייצור תאי זרע והבשלתם – בעל קשר הפוך עם ריכוז הזרע וספירת תאי זרע) שהיה נמוך ב-14%, בהשוואה לגברים שדיווחו כי לא לבשו בד"כ תחתוני בוקסר. ובמילים אחרות: בקרב אלו שדיווחו כי לבשו תחתוני בוקסר לעיתים קרובות, תועדו ריכוזי זרע גבוהים יותר וספירת תאי זרע כוללת גבוהה יותר, לצד רמות FSH נמוכות יותר.

בסיכום ממצאי המחקר, ציינו החוקרים כי סוגי תחתונים מסוימים עשויים לפגוע בתהליך ייצור תאי זרע, כאשר כתוצאה מכך תיתכן עלייה בהפרשה מפצה של הורמונים מבלוטת יותרת המוח, כפי שבא לידי ביטוי ברמות FSH מוגברות – נתון שנצפה במחקר בקרב גברים שדיווחו כי לבשו בד"כ תחתונים צמודים. כמו כן, קוראים החוקרים להשלים מחקרים נוספים בנושא.

השורה התחתונה: תחתוני בוקסר הם בריאים יותר עבור גברים.

ד"ר עמית עקירוב - רופא מומחה ברפואה פנימית ובאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במכון לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם בבית חולים בלינסון, מרכז רפואי רבין. 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום