בקרוב: תרופות מרשם בכל בית מרקחת

(0)
לדרג

אושר לקריאה שנייה ושלישית: מבוטחים של כל קופות החולים יוכלו לרכוש תרופות במרשם דיגיטלי בכל בית מרקחת שיבחרו

מאת: מערכת zap doctors

נמאס לכם לחפש בית מרקחת זמין וקרוב לבית שעובד עם קופת החולים שלכם? בקרוב תוכלו לנשום לרווחה.

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של ח"כ עודד פורר וח"כים נוספים, שתאפשר מעתה למבוטחים של קופות החולים לרכוש תרופות שנרשמו עבורם במרשם דיגיטלי בכל בית מרקחת.

 כל בית מרקחת יוכל מעתה למכור למטופלים תרופות שנרשמו עבורם במרשם דיגיטלי. צילום: שאטרסטוק

עד היום, ניתן היה לרכוש תרופות שנרשמו במרשם דיגיטלי רק בבתי מרקחת של קופת החולים, או בתי מרקחת שלהם הסדר עם הקופה הרלוונטית. על פי הצעת החוק, כל בית מרקחת יוכל מעתה למכור למטופלים תרופות שנרשמו עבורם במרשם דיגיטלי, גם אם הוא אינו עובד בהסדר עם קופת החולים שהנפיקה את המרשם. לשם כך, יוכל כל בית מרקחת להתחבר למערכות הממוחשבות של קופות החולים בעלות סבירה ותוך מגבלות להגנה על פרטיות המבוטחים.

בכדי למנוע מצב שבו קופות החולים יגבו מבתי המרקחת עלויות גבוהות על החיבור למערכות המחשוב ובכך ימנעו הלכה למעשה את יישום החוק, קובעת הצעת החוק כי שר הבריאות בהסכמת שר האוצר, רשאים לקבוע סכום מרבי לתשלום כאמור. בנוסף, אישרה הוועדה תנאי נוסף לפיו התשלום שיגבו קופות החולים מבתי מרקחת שאינם בהסדר, לא יעלה על הסכום הנגבה מבתי מרקחת שכן בהסדר עמן.

כמו כן, נקבע כי בתי המרקחת יחויבו ליידע מבוטחים במידה וניתן לרכוש את התרופה במחיר זול יותר בבית מרקחת בעל הסדר עם הקופה - הן מילולית על ידי הרוקח והן על ידי הצבת שלט בולט וברור בנושא בשפות עברית, ערבית, אנגלית ורוסית.

במהלך הדיון ביקשו קופות החולים זמן של שנה להיערך לשינוי. עם זאת, הסכימו חברי הוועדה לאשר תקופת היערכות של חודשיים בלבד, מרגע פרסום החוק ברשומות ועד ליישומו המלא.

יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף אמר "לא נאפשר לקופות החולים להמשיך ולהגביל את המבוטחים לרכישת התרופות בבתי המרקחת שנוחים להן. מעתה כל אדם יעשה את שיקוליו ויחליט בעצמו איפה ומתי לרכוש".

 

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום