הסרת שיער בלייזר מאזור הפנים ללא גילוח מקדים

(7)
לדרג

סובלת משעירות יתר באזור הפנים? התעייפת ממריטת השיער בעזרת שעווה, גילוח או פינצטה? ביצעת טיפול בלייזר עם גילוח מקדים - והשיער צמח שוב במהירות? יש לנו חדשות טובות: מכשיר ה-INMODE החדשני מאפשר הסרת שיער ביעילות, ללא צורך בגילוח מקדים. צרכנות רפואית

מאת: רוזיטה אגאי

תחום הסרת השיער בלייזר התפתח מאוד בשנים האחרונות. החידוש המשמעותי ביותר הוא מכשיר ה-INMODE, שלראשונה מאפשר להסיר שערות מאזור הפנים, מבלי לגלח אותן קודם!

מהו שיעור יתר בפנים? האם מדובר בבעיה?

שיעור יתר בפנים (מופיע לרוב באזור השפם, הסנטר, הפאות, הצוואר, האוזניים, עצמות הלחיים ו/או בין הגבות) - מהווה בעיה אסתטית שמפריעה מאוד לסובלים ממנה. שיעור יתר נגרם בעיקר כתוצאה משינויים הורמונליים. זו גם הסיבה לכך שהתופעה שכיחה בעיקר בקרב נשים. האזורים שבהם גדל השיער, סוג השיער וכמות השיער אינדיבידואליים ומושפעים מגורמים משתנים רבים, כגון: וסת, גלולות, שחלות פוליציסטיות, הריונות, לידות וכו'.

אצל גברים, בשל העובדה ששיער באזור הלסת נחשב טריוויאלי, שיעור יתר יופיע בעיקר באזור הלחיים ועל עצמות הלחיים.

 שיעור יתר בפנים מהווה בעיה אסתטית שמפריעה מאוד לסובלים ממנה. צילום: שאטרסטוק

כיצד ניתן לבצע הסרת שיער מאזור הפנים?

בעבר, השיטות הנפוצות ביותר להסרת שיער מאזור הפנים היו באמצעות שעווה, גילוח או פינצטה. עם כניסת טכנולוגיות הלייזר גם לתחום הסרת השיער מהפנים, החלו נשים רבות לבצע טיפולים להסרת השיער בטכנולוגיה זו. עם זאת, הטכנולוגיות הקיימות דורשות גילוח של השיער לפני ביצוע הטיפול - מה שלא פעם פוגם בתוצאה; ולעיתים אף מוביל לתוצאה הפוכה: צמיחה חוזרת של שיער (כלומר: שיער חזק יותר, בכמות גדולה יותר).

מהו החידוש במכשיר? כיצד נעשית הסרת שיער בלייזר ללא גילוח?

לאחר שנים רבות של מחקר ופיתוח, הושק מכשיר ה-INMODE, שמאפשר להסיר שיער מאזור הפנים ומאזורי גוף קטנים אחרים, ללא צורך בגילוח השערות לפני הפעולה!

מדובר בחידוש משמעותי, מאחר שבאמצעות הטכנולוגיה הייחודית, הורסים למעשה את השערות הקיימות מבלי לגלח אותן. כך, פותחים את שורש השערה באופן טבעי ובטוח - מה שמוביל לתוצאות טובות משמעותית, בצורה בטוחה, ללא כאבים וללא תופעות לוואי.

כיצד פועל המכשיר? תוך כמה זמן צפויות תוצאות?

המכשיר עובד באמצעות טכנולוגיית RFAL תלת ממדית, שחודרת לרקמה - ובכך גם הורסת את שורש השערה וגם מסייעת להתחדשות התאים ולשיפור מראה העור (לאחר סדרה של כ-15 טיפולים).

בשלב הראשון, עוברים עם הידית הקפואה של המכשיר על כל אחת מהשערות בנפרד. הלייזר שורף אותן (מבלי לפגוע בעור). בשלב הבא, מורחים על כל הפנים ג'ל אולטרסאונד ועוברים על הפנים עם הידית בצורה סיבובית, כדי לפגוע בשורש השערה ולהחליש את השורש.

ניתן לראות את התוצאות כבר לאחר הטיפול הראשון. חלק מהשערות נושרות בטבעיות, אך כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ לבצע סדרה הנמשכת כ-15 טיפולים: חמשת הטיפולים הראשונים פעם אחת בשבוע; ויתר הטיפולים, במרווח שבועיים - שלושה זה מזה.

מה בנוגע לבטיחות המכשיר?

רמת הבטיחות של המכשיר היא הגבוהה ביותר הקיימת. ידית הטיפול היא ידית קפואה, שמונעת כאב וסכנת כוויות. במכשיר עצמו, מותקנים אמצעי ניטור והגנה רבים, לרבות בקרת טמפרטורה כפולה, מדידות בזמן אמת של טמפרטורת העור וטמפרטורת השומן בתוך התא ועוד.

כל אלה מבטיחים את ההגנה המרבית ומאפשרים לבצע את הטיפול בצורה בטוחה ויעילה ביותר, ללא כאב, ללא תופעות לוואי וללא חשש מכוויות.

לאחר הטיפול יש להקפיד להימרח בקרם הגנה לפני כל יציאה. צילום: שאטרסטוק

האם הטיפול כרוך בכאב או בתופעות לוואי?

בזכות הטכנולוגיה החדשנית והידית הקפואה, הטיפול אינו כואב. התחושה היא תחושה קלה של עקצוץ, שאליה מתרגלים לאחר מספר דקות. במקרים שבהם קיימת רגישות גבוהה, ניתן להשתמש במשחת אלחוש, שמנטרלת את הכאב.

הטיפול אינו כרוך בתופעות לוואי. מיד לאחר הטיפול, ניתן לשוב לשגרה מלאה. עם זאת, מומלץ מאוד להימנע מחשיפה ישירה לשמש, יומיים לפני הטיפול וכשלושה ימים לאחר הטיפול. יש להימרח בקרם הגנה לפני כל יציאה.

למי מתאים הטיפול?

הסרת שיער בלייזר מהפנים עם מכשיר ה-INMODE מתאימה לכל מי שסובל/ת משערות כהות באזור הפנים (ללא קשר לצבע העור). הטיפול במכשיר מתאים גם למי שכבר הסיר בעבר שיער בלייזר (לאחר גילוח). במקרים אלה, התוצאות חדות באופן משמעותי.

חשוב לדעת: מכיוון ששיעור יתר בפנים נובע כתוצאה משינויים הורמונליים, התוצאות טובות יותר לאורך זמן, ככל שהגיל מבוגר יותר. הסיבה לכך היא שבגיל צעיר חלים שינויים הורמונליים רבים בגוף, כך שהשיעור עלול לחזור. לכן, מומלץ לבצע טיפול תחזוקה אחת למספר חודשים.

לסיכום: תופעת שעירות היתר עלולה להפריע מאוד לסובלים ממנה. לא מדובר בגזירת גורל. מכשור לייזר חדשני מאפשר הסרת שיער בצורה פשוטה, יעילה ובטיחותית.

 

רוזיטה אגאי היא קוסמטיקאית רפואית.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום