קנאביס רפואי: מחוץ לדיוני ועדת הסל

(0)
לדרג

משרד הבריאות דחה על הסף את הבקשה להעלות את מוצרי הקנאביס הרפואי לדיוני וועדת סל הבריאות של שנת 2019

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות, באמצעות האגף להערכת טכנולוגיות בסל הבריאות, דחה על הסף את הבקשה להעלות מוצרי קנאביס רפואי לדיוני וועדת סל הבריאות 2019. הבקשה הוגשה על ידי חברת התרופות הישראלית "רפא", המשווקת את מוצרי הקנאביס הרפואי, במטרה להביא להשתתפות המדינה במימון הטיפול עבור החולים..

בשנים האחרונות גברה ההכרה של משרד הבריאות והקהילה הרפואית בתרומת הקנאביס הרפואי לטיפול בחולים רבים הזקוקים לו, ביניהם חולי סרטן, קרוהן, קוליטיס, פרקינסון, טרשת נפוצה ועוד. מתוך הכרה זו, משרד הבריאות הישראלי, באמצעות היק"ר – היחידה לקנאביס רפואי, הוא הראשון בעולם המערבי להענקת תו תקן לייצור מוצרים אלו ומכירתם בבתי מרקחת. הרפורמה יצאה לדרך באפריל 2018, כאשר מוצרי קנאביס רפואי שאושרו על ידי משרד הבריאות כעומדים ברמת IMC Medical Grade החלו להימכר במספר בתי מרקחת מורשים.

ירון זקהיים, מנכ"ל חברת התרופות הישראלית "רפא", אמר בתגובה כי: "אם המדינה והממסד הרפואי מכירים ביכולת הקנאביס הרפואי להקל על סבלם של חולים, בין השאר באמצעות מהלך ההסדרה, אין כל סיבה שהחולים והמשפחות ימשיכו לממן את הטיפול באופן מלא מכיסם. אנו מצפים כי משרד הבריאות ימצא את הדרך לאפשר דיון בוועדת הסל בהכללת הטיפול לרווחת החולים".

בסקר שנערך לאחרונה על ידי מכון ברנדמן התגלתה תמיכה כמעט גורפת בציבור הישראלי, בשיעור של 89%, בהכללת קנאביס רפואי בסל הבריאות עבור חולי סרטן. שיעור גבוה של תמיכה (82%) נרשם גם עבור הכללת הקנאביס הרפואי בסל באופן כללי, עבור מטופלים אחרים הזקוקים לו, בכפוף למרשם. ממצאים אלה מלמדים על מודעות גבוהה בקרב הציבור למתן מוצרי קנאביס רפואי לחולי סרטן ולחולים במחלות קשות נוספות, לשיפור איכות חייהם ולהכרה בכך שיש להקל את נטל ההוצאה על חולים אלה ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום