איסור יבוא ושיווק סיגריית הג'ול (JUUL)

(1)
לדרג

ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם על צו למניעת איסור יבוא ושיווק סיגריית הג'ול (JUUL)

מאת: מערכת zap doctors

לבקשת סגן שר הבריאות ועל פי המלצת הדרג המקצועי במשרד, חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו על צו למניעת איסור יבוא ושיווק סיגריית הג'ול (JUUL). מדובר בסיגריה אלקטרונית המכילה ניקוטין. ההחלטה לאסור את יבואו ושיווקו של המוצר (JUUL) אשר מכיל ניקוטין בריכוז העולה על 20 מיליגרם למיליליטר, התקבלה בשל הסכנה החמורה לבריאות הציבור, נמסר מטעם משרד הבריאות.

משרד הבריאות הודיע, כי בדומה לתקן באירופה, בגלל כמות הניקוטין הגבוהה שהמוצר מכיל, חל צו איסור יבוא ושיווק המוצר כמוצר צריכה כהגדרתו בפרק ז'1 לפקודת הרוקחים.

התמכרות בקרב צעירים. צילום: שאטרסטוק

איגוד רופאי בריאות הציבור, החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון של ההסתדרות הרפואית והאגודה למלחמה בסרטן מסרו בתגובה: "אנו מברכים על החלטת משרד הבריאות לאסור שיווק של סיגריות המכילות תכולת ניקוטין גבוהה, בהתאם לנחייה האירופית. סיגריית הג'ול מהווה סכנה חמורה לבריאות הציבור לאור המאפיינים שלה האטרקטיביים במיוחד למשיכת בני נוער וצעירים לעולם ההתמכרות למוצרי ניקוטין וטבק מזיקים לבריאות וממכרים.

"מאפיינים אלו כוללים גם טעמים מושכים ויש לאסור כליל שיווק מוצרי טבק וניקוטין בטעמים, כמומלץ בעולם. יחד עם זאת צעד זה הינו חלקי בלבד. השוק הישראלי נותר פרוץ לחדירת מוצרי טבק וניקוטין חדשים ואין כלל הגנה על הציבור מפני מוצרים חדשים ומפני סיגריות אלקטרוניות. ממשלת ישראל, ובפרט שר הבריאות ושר האוצר צריכים לפעול בנחישות ליישם במלואה את אמנת הפיקוח על הטבק ואת החלטת הממשלה מ - 2011 ולפעול באופן כוללני להגנה על בריאות הציבור. באופן מיידי יש צורך להשוות את המס על כל המוצרים בכלל ועל טבק לגלגול בפרט וכן להעביר את החוק לאיסור פרסום מוצרי טבק ולהחילו על כל סוגי מוצרי הטבק והניקוטין".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום