רובוט לגידול קנאביס ביתי פותח בישראל

(1)
לדרג

טכנולוגיה חדשה שפותחה על ידי חברה ישראלית מגדלת את שיח הקנאביס באופן אוטומטי בבית, ללא צורך במגע יד אדם וללא צורך בידע מקדים בחקלאות

מאת: מערכת zap doctors

רובוט לגידול קנאביס ביתי פותח בישראל. הפיתוח של חברה ישראלית מאפשר לצרכן הפרטי להניח במערכת זרע מזן הקנאביס וללחוץ "פליי" באפליקציה בטלפון. משם רובוט מגדל אוטומטית את השיח, ללא צורך במגע יד אדם בעת תהליך הגידול וללא צורך בידע מקדים בחקלאות.

מכשיר הגידול האוטומטי נשלט על ידי אלגוריתם של בינה מלאכותית. המגדל מקבל עדכונים בדיווח שוטף לטלפון הנייד ויכול לצפות בצמח הגדל במערכת הסגורה. האפליקציה תודיע למגדל שהשיח הגיע לגודל הרצוי  ומוכן לקציר. כל סיבוב גידול נמשך כ- 90 יום ומניב בממוצע תוצרת במשקל של 100 גרם נטו של תפרחת יבשה מצמח אחד.

ניתוק הצמח מתנאי אקלים. צילום: שאטרסטוק

הבידוד מתנאי החוץ המנתק את הצמח מתנאי אקלים מבטיח אספקה רציפה לאורך כל השנה, ואינו מצריך הדברה מאחר והשיח לא חשוף למזיקים. טכנולוגיות של ניתוח תמונה המשולבות במערכת מאפשרת לרובוט לעקוב ויזואלית אחר התפתחות הצמח ולקבל החלטות בנוגע לשימוש במחסניות של דשן וחמצן. טכנולוגיות של לימוד מכונה מאפשרות למערכת להפיק תובנות ולשפר את הביצועים.

השקת המוצר נעשית במקביל לגל הלגליזציה ששוטף את העולם. ב-17 באוקטובר השנה, קנדה תהפוך לכלכלה הגדולה הראשונה בעולם המתירה באופן גורף צריכת קנאביס לפנאי. גם בארה"ב מספר מדינות כבר אישרו צריכה פרטית ומדינות נוספות צפויות להצטרף אליהן.

השימוש בקנאביס למטרות שאינן רפואיות שנוי במחלוקת בישראל ובמדינות רבות בעולם והוא נכלל במדינות רבות בפקודת הסמים המסוכנים, הסיבה המרכזית להגבלות היא שצריכה בלתי מבוקרת של הצמח נחשבת על ידי רופאים כממכרת ולכן הוא מומלץ בעיקר לצרכי שימוש רפואי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום