טיפול בחוטים: לא רק למתיחת פנים

(2)
לדרג
תוכן מקודם

השנים חולפות ואותות הזמן ניכרים בעור הפנים, עור הצוואר, אזור המחשוף וכפות הידיים. החדשות הטובות: לא מדובר בגזירת גורל. טיפול "מזו חוטים" (טיפול פנים בעזרת חוטים) יחזיר את השנים אחורה

שירותי אסתטיקה רפואית
077-9965890 (מספר מקשר)

עור הפנים הוא האזור העיקרי בגופנו שמסגיר את גילנו האמיתי וחושף את חלוף הזמן. עם זאת, לא רק עור הפנים מסגיר את גילנו: סימני הזדקנות מופיעים גם באזור הצוואר, המחשוף וכפות הידיים. דווקא אזורים אלה נחשבים קשים מאד לשיקום. החדשות הטובות הן שהרפואה האסתטית, שמתפתחת ללא הרף, נותנת מענה גם למפגע זה.

הבעיה: הזדקנות העור - הפתרון: טיפול בחוטים

עור שמוט ויבש, מכוסה קמטוטים, כתמים וקמטים; לחיים שמוטות, גבות צנוחות, טשטוש קו הלסת וטשטוש עצמות הלחיים: כל אלה (ועוד!) הם סימני הגיל שמסגירים את העובדה שאנו מזדקנים. טיפולים אסתטיים לפנים ובעיקר טיפול בחוטים למתיחת פנים, ללא ניתוח - נחשבים טיפולים יעילים מאד, שעוזרים להאט את הופעת סימני הגיל ולדחות את תהליך ההזדקנות.

מטופלות רבות מתרכזות בטיפול בעור הפנים ואינן מכירות ביתרון הפנטסטי של טיפול בחוטים. כך, בעזרת "חוטי הרמה" (מכונים בפי העם גם "חוטי מתיחת פנים") - ניתן לשפר את מראה העור לא רק באזור הפנים, אלא גם באזורים הנחשבים קשים מאד לטיפול ולשיקום.

העור העדין, השביר והשקוף, חשוף יותר לפגעי הזמן. צילום: שאטרסטוק

מהם האזורים הקשים לטיפול אנטי אייג'ינג?

הצוואר, המחשוף וכפות הידיים - הם אזורים המכוסים ברקמה עורית דקה ושקופה, שמתחתיה יש מעט מאד שומן. מאפיינים אלה גורמים לאפקט הזדקנות משולש באזורים הללו.

העור העדין, השביר והשקוף, חשוף יותר לפגעי הזמן. כאשר פגעי הזמן מתחילים להופיע, הם בולטים יותר על פני המיקומים הללו בעור, נוכח היותם כה דקים ועדינים.

במקביל, בשל מאפייני העור והשומן בידיים, בצוואר ובמחשוף - קשה מאד למצוא טיפול אסתטי שיסייע למניעת ההזדקנות ו/או לשיקום, הרמה, מתיחה או מילוי. כך, למשל, הזרקות בוטוקס אינן מתאימות לטשטוש קמטים וקמטוטים בעור הצוואר, עור כפות הידיים ועור המחשוף. הזרקה של חומרי מילוי באזורים אלה אפשרית ומקובלת, אך יעילותה ותרומתה מוגבלות מאד.

כיצד ניתן אפוא לטפל בהזדקנות עור הצוואר והמחשוף ועור הידיים?

הפתרון שנחשב יעיל במיוחד, לשם התמודדות עם הזדקנות עור הצוואר, עור המחשוף והעור בכפות הידיים - הוא טיפול בחוטים. על פי רוב, הטיפול בחוטים יתמקד במספר אזורים בגוף, לפי הצורך. הטיפול עשוי לכלול טיפול בחוטים נמסים באזור הפנים, המכונה "מתיחת פנים ללא ניתוח" - לצד טיפול בחוטים בעור הצוואר, טיפול בחוטים בעור כפות הידיים וטיפול בחוטים לטשטוש הזדקנות אזור המחשוף.

מהי הכוונה בכינוי "טיפול בחוטים"?! מהו טיפול בחוטים - וכיצד הוא עוזר כטיפול אנטי אייג'ינג?

טיפול בחוטים הוא כינוי לטיפול אסתטי מקובל, שפותח לפני מספר שנים - ומאז הולך וצובר תאוצה, משתכלל ללא הרף ומיושם ביעילות רבה. במהלך הטיפול, מוחדרים מתחת לעור חוטים מחומר מסוים (קיימים מספר סוגי חוטים); עצם החדרת החוטים מניעה תהליך רצוי: מתחת לפני העור, באזור אליו מוחדרים החוטים, מתרחש ייצור מוגבר של קולגן ואלסטין.

קולגן ואלסטין הם שני חומרים המופרשים בגוף ואחראים על גמישות העור ורעננותו. רמת החומרים הללו פוחתת עם השנים; למעשה, יצירת החומרים (עקב הטיפול) - מאטה את תהליך ההזדקנות וגוררת אפקט של התחדשות, רעננות ושיפור מראה העור. עם חלוף הזמן, החוטים נמסים ונספגים - אך תוצאות הטיפול נשמרות. האפקט של הטיפול ממשיך להתקיים שנים רבות.

מהן תוצאות הטיפול?

החוטים המוחדרים אל העור הם חוטים נמסים.

החוטים נותרים מתחת לעור, מחדשים את העור, מביאים לאפקט הרמה ומתיחה - ותורמים באופן ממשי למראה רענן, חלק וזוהר. כאשר ה"אפקט" מתחיל לדעוך, ניתן ומומלץ לחזור על הטיפול, כדי לחדש שוב את העור ו"להרוויח" עוד מספר שנים רעננות כאשר מביטים במראה.

היכולת לחדש את הטיפול ולחזור עליו לפי הצורך מהווה יתרון מובהק של הטיפול בחוטים למתיחת העור. זהו טיפול שיש לו יתרונות רבים נוספים.

מהם היתרונות של טיפול בחוטים למתיחת עור?

 

טיפול שגרה

היתרון הבולט ביותר של טיפול מתיחת עור באמצעות חוטים נעוץ בהיותו פחות פולשני, יחסית לניתוח מתיחה. אין זה משנה באיזה אזור בגוף מדובר: עור רפוי וצנוח, עודפי עור, קמטוטים וקמטים - נחשבים סימנים להזדקנות. קיומם מהווה מפגע אסתטי.

כדי להיפטר ממפגע זה, יש לבצע מתיחה של העור. טרם התפתחות הטיפול בחוטים, המענה היעיל היחיד למצב זה היה ניתוח, שכלל כריתת עודפי עור ומתיחת עור. למעשה, השימוש בחוטים מייתר את הצורך בניתוח - אם מתחילים את הטיפול בזמן, לפני שנוצרת צניחה משמעותית של העור. להבדיל מניתוח, את הטיפול בחוטים ניתן לעשות כטיפול שגרה, ללא צורך בהיעדרות, לשם הכנה מוקדמת; או תהליך החלמה ממושך.

היעדר סיכונים

יתרון נוסף של הטיפול הוא בהיותו הרבה פחות פולשני מניתוח, על כל המשתמע מכך: הטיפול אינו כרוך בהרדמה, אינו מחייב ביצוע חתכים, אינו גורר צלקות ואינו טומן בחובו סיכונים ותופעות לוואי, כמו ניתוח למתיחת פנים.

הטיפול אינו פוגע בהבעה. צילום: שאטרסטוק

תוצאות לטווח ארוך

אם בוחרים ליישם טיפול מזו-חוטים - לא משנה באיזה אזור בעור - התוצאות יעילות ביותר ונשמרות לאורך זמן. כאמור, לשם כך יש להתחיל את הטיפול בזמן המתאים, לפני שנוצרים פגמים משמעותיים בעור. לרוב, מדובר בעשור השלישי לחיים.

מראה טבעי

יתרון בולט נוסף של טיפול בחוטים למתיחת העור טמון בעובדה שהטיפול אינו פוגע בהבעה והתוצאות המתקבלות הן מראה טבעי ורענן. כלומר: אין סיכון למראה "מנותח" מדי.

לסיכום: הטיפול בחוטים נמסים, לשם מתיחת העור, מתאים לא רק לשיפור מראה עור הפנים - אלא גם להצערת מראה העור באזור הצוואר, המחשוף וכפות הידיים. הטיפול יעיל ועתיר יתרונות. כדי להגשים את היתרונות במלואם - חשוב להתחיל את הטיפול בזמן, עם הופעת סימני ההזדקנות הראשונים.

ד"ר אוקסנה גרשנוב היא בעלת ניסיון רב ברפואה אסתטית ודרמטולוגיה קוסמטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

לכתבה בשפה הערבית של הד"ר אוקסנה גרשנוב.

למיניסייט בשפה הערבית של הד"ר אוקסנה גרשנוב.

  • צור קשר
ד"ר אוקסנה גרשנוב
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום