פעמיים סבתא

(1)
לדרג

גלינה ידוב, תושבת קרית ים, חיכתה הרבה זמן לרגע שבו תהפוך לסבתא. בשבוע שעבר זה קרה, פעמיים באותו היום, כשבתה ילדה בת ובנה ילד בן, בהפרש של כמה שעות זה מזה

מאת: מערכת zap doctors

טניה, בת 30 מקרית מוצקין וגיסתה ענבר, בת 37 מחיפה הן חברות טובות. הן רגילות לבלות יחד, לחוות חוויות משפחתיות יחד ולחלוק זמן משותף. בהפרש של שבוע ימים זו מזו, השתיים גם גילו כי הן הרו ועומדות להפוך לאמהות בפעם הראשונה. את תשעת חודשי ההיריון שעברו בצוותא, הן היו אמורות לסיים בלידה בהפרש של כמה ימים זו מזו, אך רצה הגורל וגם ביום הזה השתיים לא נפרדו וילדו אחת אחרי השניה בבית החולים רמב"ם.

ראשונה להיכנס לחדר הלידה היתה טניה, שהביאה יחד עם בעלה פאבל, בת בכורה, יומיים אחרי יום הולדתה העגול. חמש שעות לאחר מכן היה זה אחיה של טניה, זיו שליווה את ענבר רעייתו באחד הרגעים המרגשים ביותר – הולדת בנם הבכור.

"זו תחושה נהדרת, כיף גדול ואושר עילאי", מסכמים ההורים הטריים. "יש כאן חגיגה גדולה של שני בני דודים שהם כמו אחים", אומר פאבל בעלה של טניה. את דבריו מחזק זיו, האב הטרי והדוד הגאה – "אמא שלי הפכה באותו יום לסבתא בפעם הראשונה, פעמיים. זה צירוף מקרים משעשע ומדהים".

מימין לשמאל: ענבר ידוב ובעלה זיו, אחותו - טניה ידוב קובלנצ'יק ובעלה פאבל, יחד עם הצאצאים. צילום: נתנאל איזיק, דוברות רמב"ם

מעבר לנסיבות המשמחות בלידה הכפולה, עבור ענבר מדובר בסגירת מעגל ברמב"ם. בשנת 2004, כשהיתה רק בת 22, היא הגיעה אל בית החולים במצב אנוש אחרי שנפצעה בתאונת דרכים קשה. במשך שבוע ימים היתה מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים, כשהיא מתנדנדת בין חיים למוות, ולאחר שהתייצבה הועברה להמשך אשפוז של כחודשיים במחלקת כירורגית חזה. "להגיע לכאן בנסיבות הללו, אחרי התקופה ההיא, זו בהחלט חוויה מתקנת", אומרת ידוב בחיוך, "יש כאן צוות מדהים, מקצועי וסובלני, שליווה אותי לאורך ההיריון שהיה בסיכון וסייע לי ללדת בלידה רגילה כנגד כל הסיכויים. אני מאושרת ומודה לכל אחד ואחת מהם".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום