הרמת עפעפיים ללא ניתוח

(1)
לדרג
תוכן מקודם

תווי הפנים שלכם נראים עייפים ועצובים? הרמת עפעפיים תחזיר את השנים אחורה. אל דאגה, אין צורך בניתוח: חומצה היאלורונית או טיפול באמצעות חוטים - יחוללו פלאים

שירותי הסרת שיער
077-2311038 (מספר מקשר)

עפעפיים מתוחים משווים מראה צעיר וחיוני - ואילו עפעפיים צנוחים או עודפי עור באזור העיניים משווים מראה עייף ועצוב. בחלק מהמקרים, עפעפיים צנוחים אף מהווים בעיה רפואית - ופוגעים בשדה הראייה. עד לפני מספר שנים, היה צורך בניתוח הרמת עפעפיים כדי לטפל בבעיה. כיום כבר ניתן לבצע הרמת עפעפיים, גם ללא ניתוח.

מהם הגורמים לצניחת עפעפיים?

ישנם גורמים רבים המשפיעים על מראה העור (באופן כללי) ועל מראה העפעפיים בפרט: מבנה א-סימטרי מולד של העפעפיים, גנטיקה, תהליך ההזדקנות הטבעי (הגורם לרפיון הרקמות הרכות ולירידה בטונוס שרירי הפנים), וכן גורמים סביבתיים רבים אחרים (כגון: ירידה במשקל, חשיפה לשמש וכו').

האם קיימים מצבים שונים של צניחת עפעפיים?

אכן, נהוג לחלק את צניחת העפעפיים העליונים לשני מצבים קליניים עיקריים:

פטוזיס (Ptosis) - צניחה של העפעף לגובה נמוך, בהשוואה למיקומו של האישון. הגורם לפטוזיס הוא רפיון באזור החיבור שבין העפעף לשריר שמרים אותו, באחת העיניים או בשתיהן. כ-10% מהאוכלוסייה מעל גיל 50 סובלת מפטוזיס, אך פטוזיס עלול להופיע גם בקרב צעירים ואף בקרב ילדים. חומרת הפטוזיס נעה בין א-סימטריה קוסמטית שמשווה לפנים מראה עייף ועצוב - ועד כדי בעיה רפואית הכרוכה בחסימה ממשית של זווית הראייה.

עודפי עור באזור העפעפיים - צניחה של עור העפעפיים, כתוצאה מהתהליכים הטבעיים השונים שחלים עם הגיל וגורמים לאובדן האלסטיות של רקמת העור, רפיון הרקמות הרכות ושינויים בטונוס שרירי הפנים, במסת העצמות ובנפח השומן. עודפי העור באזור העיניים מהווים בעיה אסתטית, שבחלק מהמקרים אף עלולה להחריף - ולהוביל להפרעה בראייה ולמאמץ מוגבר של שרירי המצח, בניסיון לפקוח את העיניים.

 

עד לפני מספר שנים הטיפול התאפשר באמצעות ניתוח. צילום: שאטרסטוק

האם אין מנוס מניתוח להרמת עפעפיים?

עד לפני מספר שנים, הטיפול בצניחת עפעפיים התאפשר באמצעות ניתוח הרמת עפעפיים, שבו הוסרו עודפי העור והשומן. בחלק מהמקרים שבהם היה צורך, גם חוזקו שרירי העפעפיים.

עם זאת, כיום - בזכות ההתפתחות הטכנולוגית והמדעית - ניתן ברוב גדול של המקרים להימנע מניתוח ולטפל בבעיה באופן יעיל. כיום, יש אפשרות להרים את העפעפיים באמצעות שיטות לא פולשניות שונות, כגון: הזרקת חומצה היאלורונית או טיפול בחוטים.

כיצד נעשית הרמת עפעפיים באמצעות חומצה היאלורונית?

רבים אינם יודעים שהנפילה של עור הפנים מתחילה למעשה כבר מהקרקפת, הרקות, הגבות והמצח. לכן, לפני שמתחילים לטפל - חשוב לבדוק האם יש איבוד נפחים באזור הרקות.

במקרים בהם הסיבה לצניחת העפעפיים היא איבוד נפחים - ניתן לשחזר את הנפחים באמצעות הזרקה של חומצה היאלורונית לאזור הרקות ולתוך הגבות. החומצה ההיאלורונית קיימת בגוף באופן טבעי. בעשורים האחרונים, נעשה בה שימוש רב בתחום האסתטי, לצורך טשטוש קמטים, מילוי נפחים ושיפור מרקם העור וגמישותו. כאשר משחזרים את הנפח ברקות ובגבות - מותחים את העור כולו ואת העור שבאזור העיניים בפרט; כך, למעשה, מבצעים הרמת עפעפיים.

כיצד מתבצעת הרמת עפעפיים באמצעות חוטים?

שיטה נוספת להרמת עפעפיים ללא צורך בניתוח, היא באמצעות חוטים.

בשיטה זו מחדירים חוטים ייעודים מתחת לעור בצורת L - חוט אחד מלמעלה כלפי מטה (עד הגבה) וחוט שני מהגבה עד השיער (קרוב לאוזן). מותחים את החוטים לשני כיוונים, כך שמתקבלת מתיחה גם כלפי מעלה וגם לצדדים.

הזמן שבו כדאי לבצע את הטיפול תלוי בעיקר בתחושה האישית. צילום: שאטרסטוק

מתי כדאי לבצע טיפול הרמת עפעפיים?

בדומה לשאר הטיפולים האסתטיים, הזמן שבו כדאי לבצע את הטיפול תלוי בעיקר בתחושה האישית.

באופן עקרוני, הטיפולים האסתטיים הבלתי פולשניים מחזיקים מעמד עד שנה, מצעירים את המראה ומעניקים מראה טבעי. לכן, ככל שמתחילים לטפל בשלב מוקדם יותר, כך ניתן לשמר את המראה הצעיר לזמן רב יותר.

לסיכום: מביטים במראה - ונשקף אליכם מבט עייף ועצוב? הרמת עפעפיים תוכל להחזיר לכם מראה צעיר, נמרץ, חייכן ושמח. חוששים מניתוח? הסירו דאגה מלבכם: אין צורך בניתוח. כיום, ניתן לבצע טיפול הרמת עפעפיים בלתי פולשני, בעזרת חומצה היאלורונית או באמצעות חוטים.

 

אנה קול היא מנהלת "אמה אסתטיק מדיקל סנטר", בוגרת האוניברסיטה לרפואה כללית בגיאורגיה; לקחה חלק בפיתוח ליין מוצרי קוסמטיקה פארה רפואיים לעור בוגר. 

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום