הכיני גופך לקיץ: טיפולים חדשניים

(8)
לדרג
תוכן מקודם

הקיץ בפתח - ואת רוצה להגיע במיטבך לחוף הים? שתי שיטות טיפול חדשניות בלייזר (הצרת היקפים והעלמת ורידים ונימים) יסייעו לך להרגיש נינוחה ונחשקת בבגד ים מחמיא

רופא גסטרואנטרולוג ,מומחה לגסטרואנטרולוגיה
077-2313025 (מספר מקשר)

ימי הקיץ שבפתח מחייבים לאוורר את בגדי הקיץ ולשלוף מהארון את הבגדים הקצרים ולעתים גם חשופים. כולן יודעות: בוא הקיץ מעורר צורך בריענון הגוף ושדרוג המראה החיצוני - לא רק בשדרוג המלתחה.

החדשות הטובות: בקיץ 2018, קל להגשים את המטרות האסתטיות יותר מאי פעם. רגליים חלקות, ללא ורידים ונימים? גזרה מוצקה וצרה? טכנולוגיות חדשניות וטיפולים יעילים הופכים את המטרות הנכספות ליעד בר השגה.

רגע לפני שתשלפי מהארון את השמלה הקטנטנה ואת בגד הים - כדאי לקרוא כיצד ניתן להעלים ורידים ולצמצם את הגזרה. תשמחי לדעת כי קיימים אמצעים חדשים, המסייעים בהשגת המטרה הנכספת. במאמר זה נסקור שני טיפולים מרכזיים - הצרת היקפים והעלמת ורידים ונימים - בדרך למראה חטוב ומצודד.

הגיע הזמן להיפטר מעודף המשקל - כשהקיץ בפתח. צילום: שאטרסטוק

מהן הסיבות המרכזיות לצבירת משקל עודף?

הגיל, התזונה והחורף הקר (שעמום, צורך פיזי בחום, שימור אנרגיה, התכרבלות מתחת לשמיכה) - אין זה משנה מהן הסיבות בגינן צברת משקל עודף. ברור כי הגיע הזמן להיפטר מעודף המשקל - כשהקיץ בפתח (והמעיל אינו יכול להסתיר עוד את העלייה במשקל...).

כמובן, השיטה המנצחת להרזיה וירידה במשקל היא תזונה דלת קלוריות, בשילוב פעילות גופנית. למרבה המזל, ניתן להשתמש כיום גם באמצעי יעיל נוסף - מכשיר לייזר. כן, זו לא טעות: טיפול בלייזר להצרת היקפים הוא טיפול חדשני, שעוזר מאד להצרת היקפים והיפטרות משומן עודף.

הצרת היקפים בעזרת לייזר?! איך הטיפול מתבצע?!

מכשיר לייזר חדשני מפיק שני גלי לייזר: גל אחד באורך 940 ננומטר; גל שני באורך 650 ננומטר. גלי הלייזר חודרים את שכבת העור החיצונית, מבלי לפגוע בשכבה זו - ומגיעים לרקמת השומן. הלייזר מניע תהליך רצוי בתאי השומן - ומביא להמסה ופירוק של תאי השומן. כתוצאה מפירוק רקמת השומן, "נשפכים" טריגליצרידים וחומצות שומן מתאי השומן - אל זרם הדם והלימפה, עד לפינוי מהגוף. לצורך השלמת הטיפול, נחוצים 8-12 מפגשים. מומלץ להשלים את סדרת המפגשים במהלך חודש (כלומר: בין 2 ל-3 טיפולים בשבוע). משך כל טיפול כ-25 דקות. יש  להגיע לטיפול אחרי צום של 5 שעות ואחרי מקלחת.

בעקבות הטיפול, חלק מרקמת השומן נעלמת. צילום: שאטרסטוק

מהן תוצאות הטיפול להמסת שומן בלייזר?

בעקבות הטיפול, חלק מרקמת השומן נעלמת - ומתרחשת הצרה משמעותית בהיקפים. השומן ש"נמס" מתפרק ומתפנה מהגוף. כך, למעשה, השומן נעלם. התוצאות של הטיפול מיידיות וניתן לראות ירידה בשיעור 2-3 ס"מ בהיקף הבטן. כמובן, הטיפול תורם להצרת היקפים ומטפל בעודפי שומן באזורי גוף נוספים (לרבות: ישבן, רגליים וידיים).

חשוב לציין: כדי לזרז את פינוי השומן מהגוף וכדי להגיע לתוצאות מיטביות של הטיפול - חשוב מאד להקפיד על פעילות גופנית ותפריט תזונתי מתאים, שיימסר למטופלת על ידי המטפל.

לכמה זמן נשמרות תוצאות הטיפול של הצרת היקפים בלייזר?

התשובה לשאלה תלויה בהתנהלות המטופלת. תוצאות הטיפול עשויות להישמר לאורך זמן, אלא אם כן המטופלת לא תקפיד על דיאטה ועל פעילות גופנית מתאימה.

למעשה, ללא שיתוף פעולה מצד המטופלת, הטיפול איננו יעיל לטווח הרחוק - ועם הזמן השומן יחזור ויצטבר. זהו כלל ברזל, שאין אף טיפול שיכול "לעקוף": בכל פעם שהמטופלת מאבדת משקל (עקב דיאטה או ניתוח בריאטרי לקיצור קיבה) - שמירת התוצאות לטווח הארוך תלויה ומותנית בהקפדה על תזונה מתאימה ושגרת התעמלות, לאורך זמן.

מהן תופעות הלוואי של הטיפול?

טיפול המסת שומן והצרת היקפים בלייזר איננו כרוך בכאב; אין לטיפול תופעות לוואי ידועות. ניתן לשלב את הטיפול בשגרת היומיום. הטיפול איננו דורש הכנה מיוחדת ואיננו כרוך בהחלמה.

למי מומלץ הטיפול?

יודגש כי טיפול המסת שומן בלייזר והצרת היקפים - איננו מיועד להורדת משקל, אלא לצמצום היקפים ומצבורי שומן.לכן, המסת שומן בלייזר מומלצת לנשים שאינן מעוניינות בהפחתת משקל משמעותית, אלא מעוניינות בהצרת היקפים. כמו כן, ישנן אוכלוסיות נוספות שאינן יכולות לעבור את הטיפול (נשים בהריון, נשים החולות במחלות ממאירות, נשים הסובלות מאפילפסיה ונשים עם קוצב לב). כמו כן, יש להמתין עם ביצוע הטיפול עד לסיום הווסת ונדרשת תקופת המתנה (ארבעה חודשים לפחות) במקרים שהמטופלת עברה ניתוח כלשהו.

מה גורם להופעת ורידים ונימים בולטים? האם ניתן לטפל בבעיה?

על פי רוב, הנטייה להופעת ורידים ונימים בולטים ברגליים היא נטייה גנטית, בלתי ניתנת למניעה. התופעה המציקה נוטה להתגבר אחרי הלידה וככל שהגיל מתקדם. הופעת ורידים ונימים ברגליים נחשבת תופעה הגורמת אי נוחות מיוחדת, בפרט בשעת לבישת בגדי קיץ או בגד ים.

משך שנים רבות לא נמצא פתרון יעיל להעלמת ורידים ונימים. החדשות הטובות: כיום קיים מכשיר לייזר, שניתן להסתייע בו - לשם העלמת ורידים ונימים. המכשיר מתאים להעלמת ורידים קטנים ונימים מהרגליים, הפנים וכל חלקי הגוף. הטיפול אינו יעיל להעלמת ורידים גדולים ובינוניים ( דליות ברגליים ).

כיצד מתבצע הטיפול להעלמת ורידים ונימים בלייזר?

ישנו מכשיר חדשני המיועד לטיפול זה. במהלך השימוש במכשיר, נפלטים גלי לייזר באורך 980 ננומטר - שחודרים לכדוריות הדם האדומות ומניעים בהן תהליך טיפולי רצוי. הוורידים והנימים כוללים תאי דם. כאשר הלייזר חודר אל כדוריות הדם האדומות, הוא מניע פעולה של רכיב מסוים שנמצא בהמוגלובין של הכדוריות האדומות (רכיב הנקרא "פורפירין"). פגיעה ברכיב זה גוררת הכחדה של תאי הדם - וכך נעלמים כלי הדם באזור המטופל.היתרון הבולט של הטיפול - בהיותו ממוקד: גלי הלייזר משפיעים רק על תאי הדם האדומים (וכך אינם פוגעים ברקמות מסביב לכלי הדם, אלא רק בכלי הדם עצמו). יתרונות נוספים: מדובר בטיפול יעיל ופשוט. התוצאות מיידיות - ונשמרות לאורך זמן.

למי מתאים ומומלץ הטיפול בלייזר להעלמת ורידים ונימים?

הטיפול יעיל מאד להתמודדות עם נימים קטנים, שנעלמים מיד; וגם לטיפול בנימים גדולים יותר - שנעלמים לאחר מספר ימים - מתום הטיפול; ולטיפול בוורידים שאינם דליות.

האם הטיפול מסוכן? מהן תופעות הלוואי של הטיפול להעלמת ורידים ונימים?

הטיפול בלייזר להעלמת ורידים ונימים איננו מסוכן ואיננו גורם תופעות לוואי. זהו יתרון בולט, בהשוואה לטיפולי ההזרקות, שגרמו לא מעט תופעות בלתי רצויות. הטיפול יכול להיעשות בשגרה ואיננו כולל הכנה מיוחדת. כדי למנוע כאב ואי נוחות בזמן הטיפול, נמרחת משחה מרדימה ומאלחשת. בנוסף, מקררים את האזור, עקב פליטת חום בזמן פירוק מרכיבי הדם. משך הטיפול תלוי במספר הוורידים וגודלם.

לסיכום: כיום קיימים טיפולים חדשניים, במכשירים יעילים במיוחד, הרותמים את טכנולוגיית הלייזר, כדי לשפר את מראה הגוף. מדובר במטרה שחשיבותה הולכת וגדלה, עם בוא השמש הקיצית. בעזרת מכשירי לייזר מתקדמים - ניתן להמיס שומן, לצמצם היקפים ולהיפטר מוורידים ונימים ברגליים, בידיים ובפנים. אמצעים חדשניים אלה מעולים, לשם הכנת הגוף לקיץ. יתרונות הטיפול בלייזר בולטים ורבי חשיבות.

ד"ר מוסא סמארה הוא מומחה לגסטרואנטרולגיה; מנהל מרפאה בנצרת, המציעה טיפולים אסתטיים וטיפול במחלות בדרכי העיכול.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום