מהקרסול לעין: ניתוח השתלת עצב

(4)
לדרג

לראשונה בישראל: בניתוח מהפכני שנערך בבי"ח בילינסון, נלקח עצב מקרסולה של מטופלת והושתל באחת מעיניה – במטרה לגאול אותה מדלקות וזיהומים חוזרים בקרנית העין

מאת: מערכת zap doctors

סהר סעדי, 23 מאילת, התמודדה במשך שנים עם דלקות וזיהומים בעיניים שדרדרו מאוד את ראייתה ואף איימו על מאור עיניה. בניתוח, שנעשה לראשונה בישראל, הוציא ד"ר עמיר אהרון, רופא ממחלקת פלסטיקה בבית החולים בילינסון, עצב מקרסול רגלה של סהר – אותו השתילו ד"ר ענבל אבישר וד"ר אורי אלבז, ממערך העיניים בבילינסון, בעין החולה של סהר. הניתוח שארך כשש שעות אמור להשיב לסהר את ראייתה. "אני סובלת מהעיניים כבר קרוב לשמונה שנים", סיפרה סהר, "בזכות ד"ר אבישר ומערך העיניים בבילינסון עברתי עוד שלב בדרך להחלמה."

העצבים בקרנית העין הם אלו שגורמים לעין לדמוע ולהפריש חומרים שמסייעים להתמודדות עם גוף זר ו/או פציעה. אצל סהר סעדי העצבים שמעצבבים את קרנית העין לא תפקידו כראוי, ולכן כל חדירה של גוף זר, גרמה לה לזיהום - וחמור מכך, העין לא יכלה לרפא את עצמה לאחר מכן.

ד"ר ענבל אבישר, מספרת כי: "נודע לי על הניתוח הזה שיכול להביא מזור למטופלים רבים בישראל, מהשתתפות בכנס בינלאומי. נסעתי ללמוד את הניתוח באנגליה במיוחד בשביל סהר, במחשבה שטכניקה זו שצוברת תאוצה בעולם תוכל לעזור למטופלים נוספים. כל פצע חוזר בעין של סהר החליש את ראייתה וללא הניתוח היא הייתה מאבדת את ראייתה."

פרופ׳ אירית בכר, מנהלת מערך העיניים בבילינסון, מסכמת ואומרת: "בי"ח בילינסון הינו מרכז מוביל בקנה מידה בינלאומי. המשמעות הינה חתירה מתמדת למצוינות כפי שבאה לידי ביטוי מבחינה קלינית, במחקר, בטכנולוגיה מתקדמת ובהשתלמות של צוותים שלנו ברחבי העולם. אני מברכת את ד"ר ענבל אבישר ואת ד"ר אורי אלבז על ביצוע ניתוח חדשני בארץ וכולי תקווה כי ניתוח זה יביא מזור למטופלת סהר סעדי ולמטופלים רבים שלנו".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום