השתלת שיניים בהרדמה מלאה: כל היתרונות

(46)
לדרג
תוכן מקודם

עומדים לעבור השתלת שיניים וחוששים מהתהליך? אתם לא לבד. רבים סובלים מחרדה דנטלית, וכשזה מגיע לביצוע השתלות שיניים, החרדה אפילו גוברת. למחפשים את הנתיב המהיר אפשר לשקול השתלת שיניים בהרדמה מלאה, הנחשבת בטוחה ביותר ועשויה לחסוך זמן וסבל.

רופא שיניים - השתלות שיניים ,מומחה לאורתודונטיה
077-2310921 (מספר מקשר)

השתלת שיניים היא תהליך בו משלימים שיניים חסרות על ידי החדרת שתלים לעצם הלסת. מעל השתלים ניתן להרכיב כתרים או תותבות שבאמצעותם ניתן ללעוס. קיימות מספר שיטות לביצוע השתלת שיניים. הבחירה בשיטה זו או אחרת תלויה בתנאים הפיזיולוגיים והבריאותיים של המטופל עצמו, אבל גם בהעדפותיו של המטופל ויכולתו הכלכלית והרגשית לעמוד בטיפול.

לא כל השתלת שיניים מחייבת שימוש בהרדמה מלאה. רוב המטופלים בעולם עוברים השתלת שיניים בהרדמה מקומית בדומה לטיפולי שיניים אחרים. עם זאת, במקרים רבים אחרים, הרדמה מלאה מומלצת.

 

כמעט רבע מהאוכלוסייה סובלת מרמת חרדה גבוהה מהתהליך. צילום: שאטרסוק

מתי כדאי לבצע השתלת שיניים בהרדמה מלאה?

יש שלוש סיבות עיקריות לבצע השתלת שיניים בהרדמה מלאה או טשטוש:

אתה חרד מאד מטיפול: כולנו מכירים ברמה כזו או אחרת את הפחד מטיפולי שיניים. מעט מאוד אנשים מרגישים אושר כשהם מצפים לטיפול שיניים. מבחינה סטטיסטית, מחקרים מראים שכמעט רבע מהאוכלוסייה סובלת מרמת חרדה כה גבוהה מהתהליך, שהם מעדיפים להימנע מטיפולים בכלל ומזניחים את בריאות הפה. כ- 9% אחוז אפילו לא יסכימו להיכנס אל מרפאת שיניים כלל, ובטח שלא ישבו על הכיסא.

אצל מטופלים הזקוקים להשתלות שיניים וחרדים מהתהליך הבעיה כפולה. מצד אחד, מדובר בתהליך שעלול להיות מורכב וארוך, כך שרמת החרדה בשיאה, מצד שני, ההתמודדות עם שיניים חסרות אינה פשוטה, הן מבחינה אסתטית המשפיעה על הדימוי העצמי, והן מבחינת יכולת הלעיסה שנפגעת. השתלת שיניים בהרדמה מלאה תאפשר לך לעבור את התהליך ללא חרדות.

טיפולים מורכבים: כאמור, יש שיטות שונות של השתלות שיניים, חלקן פשוטות יותר וחלקן מורכבות יותר. מורכבות הטיפול תלויה במספר השיניים החסרות, בכמות העצם שנותרה לך, באזור בו נמצאות השיניים החסרות ובשיטת ההשתלה שבחרת.

במקרים רבים, אם אתה זקוק לטיפול מורכב, כדאי לך לשקול לבצע אתו תחת טשטוש. במקרים של השתלת כמות גדולה של שיניים, או טיפול באזורים האחוריים של הפה הקרובים לגרון שם עלולה להיגרם תחושת מחנק, ימליץ לך רופא השיניים על טיפול תחת הרדמה מלאה או טשטוש. במקרים אחרים של השתלות שיניים המצריכות דיוק גדול מאוד ובהן אסור שתזוז – גם אז רצוי שתהיה תחת טשטוש או הרדמה מלאה.

ביצוע מספר רב של פעולות בזמן קצר: אחת הבעיות של טיפול "סטנדרטי" אצל רופא השיניים היא שזמן הטיפול בפועל קצר בהרבה ממסגרת הזמן הכללית המוקצה לטיפול. כך, מתוך שעה המוקצה לטיפול - 10 דקות ראשונות "יתבזבזו" על כניסה והתמקמות, רבע שעה נוספת על הרדמה מקומית ועשר דקות נוספות על שטיפת הפה לאחר הטיפול והתארגנות ליציאה. כך, מתוך שעה בה בילית אצל רופא השיניים – רק חצי מהזמן יוקדש לטיפול עצמו.

כאשר השתלת השיניים מקיפה מספר אזורים של הפה, אם רופא השיניים יקצה בכל פעם תור אחד לכל אזור, התהליך יתמשך ויצריך הגעה למספר רב של פגישות.  אם אתה מעונין לדחוס הרבה טיפולים למפגש אחד, או אם אתה זקוק לטיפול ארוך מהרגיל, יהיה לך קשה לשבת יותר משעתיים על כיסא הטיפולים. טשטוש או הרדמה מלאה יקלו עליך מאד במקרים אלו ויאפשרו לרופא להתרכז ולעבוד אפילו 7 שעות ברצף מבלי לבטל זמן.

בעת ביצוע השתלות שיניים תחת טשטוש או הרדמה מלאה, תוכל להיפטר משיניים בעייתיות, ולקבל שיניים קבועות היושבות על שתלים בטיפול אחד הנמשך כ-3 שעות בלבד.

אלרגיה לחומרי הרדמה: אם אתה אחד האנשים שאינם יכולים לעבור טיפולי שיניים בהרדמה מקומית מכיוון שחומרי ההרדמה מייצרים אצלך תגובה אלרגית או דפיקות לב, הרדמה מלאה עשויה להיות האמצעי היחיד שיאפשר לך לעבור את הטיפולים בלי לחוש את הכאב.

השתלות שיניים בהרדמה רק למרפאה באישור משרד הבריאות. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצעות השתלות שיניים בהרדמה מלאה?

השתלת שיניים בהרדמה מלאה אינה יכולה להתבצע בכל מרפאת שיניים או על ידי כל רופא שיניים. ניתן לבצע השתלות שיניים בהרדמה מלאה רק במרפאה שקיבלה אישור מיוחד של משרד הבריאות, לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה כללית. בנוסף, גם רופא השיניים עצמו צריך להיות מוסמך מטעם משרד הבריאות, לביצוע השתלות שיניים בהרדמה מלאה.

על מנת לוודא שהנך מתאים לתהליך, עליך לעבור בדיקת דם, אק"ג ואולי גם צילום חזה. בנוסף, כמו לפני כל הליך רפואי שכולל הרדמה מלאה - תיערך פגישה מקדימה עם רופא מרדים.

לאחר הטיפול, תישאר להתאוששות לפני השחרור מהמרפאה. אם הטיפול נעשה תחת טשטוש - זמן ההתאוששות יהיה כעשרים דקות; ואם מדובר בטיפול תחת הרדמה מלאה - זמן התאוששות יהיה כשעה. רצוי לבא עם מלווה שייקח אותך הביתה וידאג לך בשעות שאחרי הניתוח.

מהם הסיכונים בהשתלת שיניים תחת הרדמה מלאה?

יש החוששים גם מההרדמה עצמה. עם זאת, המציאות היא שבידיים אמונות, ובמקומות שאושרו על ידי משרד הבריאות, ביצוע הרדמה מלאה היא תהליך בטוח. מבחינה סטטיסטית נמצא כי הסיכוי לעבור את הכביש ולהיפגע מרכב גבוה פי 20 מאשר הסיכון במהלך הרדמה.

לסיכום: אם אתה עומד לעבור השתלת שיניים מורכבת, חרד מאוד מפני הטיפול או פשוט מעוניין לקצר תהליך השתלה ממושך - השתלת שיניים בהרדמה מלאה יכולה להיות הפתרון. במרפאת שיניים מורשית, תחת טיפול של רופא שיניים מוסמך לביצוע טיפול בהרדמה מלאה וצוות רפואי מתאים - מדובר בהליך בטוח, כמעט ללא סיכונים, שיכול להבטיח לכם פה מלא שיניים במהירות, ובמינימום סבל וחרדות.

ד"ר מאיר אבירם הוא רופא שיניים ומרצה בינלאומי בתחום השתלות השיניים, ממציא שתלי המירס ומפתח שתלי זיגומה חדישים. מנהל מרפאות טיפול בחיוך וראש צוות ההשתלות.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת Zap Doctors.

  • צור קשר
ד"ר מאיר אבירם - טיפול בחיוך
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום