חיזוק מערך רפואת החירום בנגב

(0)
לדרג

30 חובשי רפואת חירום הוסמכו לאחרונה בשדה בוקר, במטרה לקצר את זמני הגעת צוותי החירום בנגב. מהלך זה הוא חלק מחיזוק מערך רפואת החירום בפריפריה

מאת: מערכת zap doctors

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ומד"א ממשיכים לעבות את מערך רפואת החירום בנגב: במטרה לקצר את זמני הגעת צוותי רפואת החירום של מד"א אל החולים והפצועים בנגב, הוסמכו 30 חובשי רפואת חירום חדשים בשדה בוקר. הקורסים הועבר על ידי מגן דוד אדום כחלק ממיזם משותף של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ומד"א. 15 מהחניכים ימשיכו את הכשרתם ויוסמכו כנהגי אמבולנס. 30 החובשים החדשים, קיבלו בטקס הסיום תיקי עזרה ראשונה עם ציוד החייאה מתקדם, שישמשו אותם ככונני תגובה מידית של מד"א. בנוסף לפעילותם באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ של מד"א במרחב, הכוננים החדשים יוזנקו באמצעות אפליקציית מד"א, 24 שעות ביממה, ויתנו מענה ראשוני במקרי חירום רפואיים.

שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, ציין כי: "המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל פועל באופן מתמיד לחיזוק מערך רפואת החירום בנגב ובגליל. במטרה להקטין את זמני הגעת צוותי רפואת החירום כחלק מהמיזם המשותף של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל יחד עם מד"א, מוכשרים כ-1,600 מתנדבים לתפקידי חובשים, נהגי אמבולנס, מגישי עזרה ראשונה ו"נאמני חיים". אני גאה במתנדבים שנטלו על עצמם מחויבות ערכית ראויה לשבח, לטובת התושבים באזור זה והמטיילים הפוקדים אותו".

מנהל מרחב נגב במד"א, איציק אלפסי הוסיף: "שדה בוקר היא נקודת קצה של מרחב נגב, הקורס והכשרת החובשים יעזרו ויעילו בנקודת קצה זו, בה יש צורך לתת מענה מהיר ויעיל ביותר. פגשתי כאן אנשים איכותים ומסורים שאני בטוח שייתנו מענה וייסיעו לעבות את הכוחות בגזרה. אני רוצה להודות לראש מועצת רמת הנגב, ערן דורון על שיתוף הפעולה למען הצלת חיים."

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון סיכם: "אני מברך את בוגרי קורס החובשים ומודה למד"א ולמשרד לפיתוח הנגב והגליל על הירתמותם למתן מענים לפריפריה המרוחקת של מדינת ישראל. להכשרת החובשים חשיבות רבה נוכח המחסור בשירותי רפואה מידיים באזורנו. על כן, 30 חובשים חדשים באגן שדה בוקר אשר סיימו את הכשרתם, יאפשרו מתן מענה מיידי לבעיות רפואיות דחופות. ישר כוח לעושים במלאכה."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום